BIOS
Jestem absolwentką Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1990 roku pracuję jako nauczyciel języka angielskiego a od 1992 roku pracuję w szkole średniej. W 2005 roku rozpoczęłam współpracę z Okręgową Komisją Egzaminacyjną w charakterze egzaminatora maturalnego, do niedawna gimnazjalnego a od 2019 roku również ósmoklasisty. Uwielbiam pracować metodą stacji dydaktycznych i przygotowywać escape roomy zarówno te tradycyjne jak i cyfrowe. Od kilku lat prowadzę bloga dla nauczycieli angielskizawodowo.blogsopt.com, na którym dzielę się pomysłami na udane lekcje i czasami refleksjami na temat edukacji w ogóle.
ABSTRACT
Good (text)books are for bad teachers? Are they really? – 10 ways of making students and teachers excited about using textbooks
Do you sometimes hear a deep sigh of disappointment the moment you ask your students to open their textbooks? I certainly do. And remembering those old black and white books I was using during my first years of teaching, I often find myself wondering: „What’s wrong with my students, me, or these textbooks?” Perhaps nothing. There may not be much I can do about the textbooks except for choosing the ones I believe are the best in the market. I can’t change my students, but I can modify and vary the way I use the textbooks. During my talk, I would like to share a couple of ideas that prove effective in my classroom and spark greater enthusiasm in my students.