Jestem nauczycielką języka niemieckiego z 20-letnim doświadczeniem w edukacji, neurodydaktykiem i coachem. Na co dzień uczę w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu. Od lat współpracuję z Domem Współpracy Polsko-Niemieckiej, gdzie mam możliwość koordynowania inspirujących projektów edukacyjnych. Jestem autorką innowacji pedagogicznych oraz materiałów dydaktycznych z zakresu nauczania języka niemieckiego.
Praca z ludźmi to moja pasja. Zafascynowana wiedzą o mózgu, łączę ją z dydaktyką, aby wspierać efektywne uczenie się. Od tego roku rozwijam własną firmę szkoleniową, łącząc doświadczenie pedagogiczne z nowoczesnymi metodami rozwoju osobistego.
Zależy mi na budowaniu atmosfery sprzyjającej efektywnej nauce – takiej, w której uczestnicy czują się swobodnie, aktywnie angażują się w proces edukacji i rozwijają swoje umiejętności w przyjaznym, wspierającym środowisku. Korzystam z wiedzy o mózgu, technik mindfulness, metod coachingowych i narzędzi motywacyjnych, dzięki czemu moje zajęcia to coś więcej niż tylko nauka – to holistyczne doświadczenie łączące rozwój intelektualny z osobistym.
Wierzę, że edukacja i rozwój mogą być nie tylko skuteczne, ale także fascynującą podróżą w głąb siebie i swoich możliwości.
Wie lernt das Gehirn wirklich? Die moderne Neurowissenschaft zeigt zunehmend, dass effektives Lernen weit mehr ist als das Auswendiglernen von Fakten. Es ist ein komplexer Prozess, der auf Emotionen, Aufmerksamkeit und Neuroplastizität basiert. In diesem Vortrag beleuchten wir zentrale Mechanismen des Lernens – darunter die Rolle von Fehlern im Lernprozess, das Funktionieren des Gedächtnisses und die Bedeutung von Spiegelneuronen für soziale und kognitive Kompetenzen.
Wir widmen uns der Frage, wie Unterricht gehirngerecht gestaltet werden kann – durch vielfältige didaktische Methoden, strukturierte Lerneinheiten und die Förderung von Schülerautonomie. Ein besonderes Augenmerk gilt dem Einfluss von Emotionen auf kognitive Prozesse: Wir betrachten die Wichtigkeit einer positiven Atmosphäre im Klassenzimmer, den Umgang mit Stress sowie unterstützende Strategien für herausfordernde Situationen.
Abschließend überlegen wir, wie sich neurodidaktische Prinzipien in die schulische Praxis integrieren lassen. Kreativität, Innovation und eine ständige Reflexion der eigenen Lehrmethoden ermöglichen es, den Unterricht an die natürlichen Arbeitsweisen des Gehirns anzupassen – für ein nachhaltigeres, motivierenderes und wirksameres Lernen.