Program konferencji - nagrane sesje

SOBOTA 11 MAJA
NIEDZIELA 12 MAJA
Przeglądasz program na SOBOTĘ. Aby zmienić dzień, kliknij powyższy przycisk.
Otwarcie konferencji
Ścieżka Niemiecka
Anna Życka
EXPERTSCHOOL
Der moderne Lehrer fürchtet sich nicht vor Herausforderungen – über die Rolle des Tutorials im Fremdsprachenunterricht und den Aufbau der Schülerautonomie
Zobacz abstrakt
In der Präsentation wird ein entscheidender Aspekt des modernen Lehrers behandelt - seine Fähigkeit, sich Herausforderungen zu stellen. Ich werde die Rolle des Tutorials im Kontext des Fremdsprachenunterrichts und dessen Einfluss auf die Entwicklung der Schülerautonomie erörtern. Durch die Analyse verschiedener Techniken und Strategien, die in Tutorials verwendet werden, werden wir gemeinsam herausfinden, welche Vorteile sie den Schülern im Sprachlernprozess bringen. Darüber hinaus werde ich praktische Schritte erläutern, die Lehrer ergreifen können, um die Autonomie der Schüler zu stärken und eine inspirierende Lernumgebung zu schaffen, die das effektive Erlernen einer Fremdsprache fördert.
Metodyka
Tradycyjne innowacje vs innowacyjna tradycja w perspektywie nauczania języków obcych
Zobacz abstrakt
Znany francuski dydaktyk Michel Boiron już w 2006 roku twierdził, że „wszystko zostało powiedziane, wszystko zostało zrobione, pozostaje jedynie wymyśleć przyszłość”. Uderza zwłaszcza początek tej wypowiedzi, ponieważ skoro wszystko już powiedziano i zrobiono, to na czym polega wymyślanie przyszłości? A jednak, po zastanowieniu, możemy lepiej zrozumieć intencję francuskiego eksperta. Innowacyjne metody czy techniki nauczania nie biorą się z próżni, wyłaniają się najczęściej z przecięcia „starego” i „nowego”, tego, co dany moment edukacyjny może zaoferować kształceniu oraz tego, co poprzednie epoki zbudowały jako jego podwaliny. Zapraszam do refleksji i sprawdzenia poprzez własne doświadczenie, czym jest dla nas innowacyjna glottodydaktyka? Jak widzimy miejsce takich działań jak gamifikacja (fr. gamification/ludification), mobilne klasy (fr. classes flexibles) lub podejścia promowanego chociażby w Kanadzie czy Holandii, znanego jako Accelerative Integrated Method (AIM)? Czy innowacja to zawsze najnowsza technologia czy jednak coś więcej? Poprzez konkretne przykłady tzw. innowacyjnych metod postaramy się odpowiedzieć na pytanie kim będzie – w niedalekiej przyszłości – nauczyciel/ka języka obcego oraz jego/jej uczniowie i uczennice. Czy na pewno wszystko zostało już powiedziane i zrobione? 
Ścieżka Anglojęzyczna
Peter Lucantoni
Cambridge University Press & Assessment
The importance of teacher learning
Zobacz abstrakt
‘Every teacher needs to improve, not because they are not good enough, but because they can be even better’ (Dylan William, Emeritus Professor of Educational Assessment, IOE, UCL). Teacher learning is a critical element in any teacher’s professional development, as well as for the organisations where they work. In this session we will discuss the aims of teacher learning, what we are striving for, and the benefits in terms of classroom impact. We will also consider a four-step process to support teachers’ professional development and the organisations that they work for, and define three elements for successful teacher training input: personal, professional, practical (Ellman & Lucantoni, 2022).
Young Learners
Rozwijanie umiejętności uczenia się i samodzielności w oparciu o ocenianie kształtujące oraz plan daltoński
Zobacz abstrakt
W wystąpieniu opowiem o wprowadzaniu dzieci w świat kompetencji związanych z samodzielnym uczeniem się już od początku nauki w szkole. Pokażę sprawdzone sposoby na planowanie pracy wspólnie z dziećmi, które wykorzystuje ich naturalną ciekawość i pomaga w przejmowaniu odpowiedzialności za własny proces uczenia się. Opowiem o diagnozie w procesie, zadaniach wyzwaniach i o narzędziach do autodiagnozy i samooceny, które wzmacniają u dzieci poczucie sprawstwa i nastawienie na rozwój. Postaram się odpowiedzieć na pytanie: "Jak uczyć dzieci uczenia się?" w oparciu o przykłady z mojej praktyki w klasach 1-3.
Zarządzanie
Ola Komada
Edu Bears
Jak budować zespół, z którego nikt nie odchodzi?
Zobacz abstrakt
Dziewięć lat temu byłam jedyną osobą w firmie. Zajmowałam się wszystkim: od faktur i przesyłek, poprzez sprzedaż i obsługę klienta, po szkolenia czy marketing. Z godnością dzierżyłam miano „kombajnu” 😉 Dzisiaj firma Edu Bears, którą zarządzam, ma ponad 30 pracowników, których rotacja jest bliska zera. Podczas swojego wystąpienia na kongresie chciałabym podzielić się swoimi doświadczeniami w tym temacie: będzie o sukcesach, ale też o moich błędach i porażkach. Pokażę Wam jak dbać o wspólne wartości w firmie, ciągłą ekscytację pracowników, jak motywować ich do rozwoju i osiągania zamierzonych celów. Wspólnie zastanowimy się jak budować takie środowisko pracy, aby ludzie zostawali na lata.
Metodyka
dr Dominika Muńko
Uniwersytet Szczeciński
TikTok Brain w szkolnej ławce: koncentracja uwagi mission (im)possible...?
Zobacz abstrakt
Koncentracja uwagi staje się coraz większym wyzwaniem dla każdego z nas. Jej większe i mniejsze deficyty dotykają każdego. Z nimi mierzymy się także ucząc innych. To jedno z największych wyzwań edukacyjnych przyszłości, na które potrzeba innowacyjnych i przyjaznych mózgowi rozwiązań. Sytuacja pogarszającej się umiejętności kierowania uwagą ma bezpośredni związek np. z mediami społecznościowymi, wśród których króluje ostatnio – TikTok. TikTok, który czasami bawi, czasami uczy, ale który ma też ciemniejszą stronę mocy, tę uzależniającą w taki sam sposób, jak narkotyki czy hazard oraz tę zaburzającą koncentrację uwagi oraz funkcje zapamiętywania. Dwie kluczowe kompetencje, żeby nauczyć się czegokolwiek. Jak więc funkcjonuje TikTok Brain na zajęciach językowych i czy walka o koncentrację uwagi naszych uczniów to walka z wiatrakami? Mission possible or impossible? Oto jest pytanie…
Ścieżka Anglojęzyczna
How it’s done in Finland?
Zobacz abstrakt
I have been a teacher in Finland for 30 years. I have taught English and Swedish to hundreds of students. During my presentation I will welcome you to join my English lesson! I will introduce different teaching practices, working methods and practical solutions I use. You will hear about real-life examples, including group work, listening and speaking exercises, games, international partners in learning etc. I will show what kind of books we use and also the online material provided by the book publishers, as well as all the other material we use.

The pupils are all individuals. It’s a challenge to find the best way of helping each of them to learn. I’m always trying to find new ways of doing that. At the same time I find some old methods to still have their place in my lessons.
Ścieżka Niemiecka
Einsatz von KI-Tools im Deutschunterricht
Zobacz abstrakt
Der Einsatz von KI-Tools im Deutschunterricht ist ein spannendes Thema. Haben Sie sie schon ausprobiert, um Ihren Sprachunterricht interessanter zu gestalten? Unsere Lehrwerke bieten vielfältige Aufgaben, aber für die Binnendifferenzierung und Festigung des Sprachwissens braucht man zusätzlich zu den Lehrwerken oft weitere Übungen.
In diesem Vortrag wird erläutert, wie Lehrkräfte mithilfe von KI in kürzester Zeit ansprechende Übungen erstellen können. Des Weiteren wird diskutiert, wie und ob man mithilfe von KI-Tools Schreibleistungen bewerten kann und wie diese Tools Ihnen als Lehrkraft die Arbeit erleichtern können.
Ścieżka Niemiecka
Klucze do kompetencji Twoich uczniów – komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie – metodyka rozwijania kompetencji 4K na języku obcym
Zobacz abstrakt
Kompetencje przyszłości…!? Czy nie są one aby tożsame z kompetencjami pożądanymi od zawsze? Czy nie stało się tak, że rzucone w edukacyjnej bańce hasło, stało się (kolejnym) trendem w edukacji? Ojcostwo myślenia krytycznego przypisuje się Sokratesowi (2500 lat temu), a my mówimy, że szkoła powinna zająć się kształtowaniem kompetencji myślenia krytycznego, jako kompetencji przyszłości!
To, co robi, robiła dotychczas i powinna robić szkoła? Czy nie straciliśmy z oczu czegoś, o co tak naprawdę powinno chodzić w edukacji? Gdzie w dramaturgii lekcji języka obcego jest przestrzeń na kształtowanie kompetencji 4K? I jaka jest metodyka kształtowania kompetencji?
Na te pytania znajdziesz odpowiedź w tracie mojego wystąpienia. Zapraszam.
Zarządzanie
prof. Piotr Zielonka
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
(Ograniczona) siła optymizmu
Zobacz abstrakt
Optymizm kojarzy się nam z czymś dobrym. Zazwyczaj słusznie. Bywają jednak sytuacje, w których optymizm szkodzi. Zastanowimy się nad tym, kiedy warto być optymistą, a kiedy nie.
Ścieżka Anglojęzyczna
dr Piotr Steinbrich
PWN, Cambridge University Press & Assessment
(Co-)constructing performance. The case of speaking
Zobacz abstrakt
No matter how revolutionary our teaching practices are or to what extent we decide to resort to technological novelty, interaction will still remain at the very core of the classroom goings-on. In this session I will present different ways of how we can support and help learners in constructing oral performance. I will be focusing on both traditional methods of practising speaking in a foreign language classroom as well as those we often refer to as modern or technology-driven ones, seemingly more suited to the 21st century learner.
Ścieżka Niemiecka
Agnieszka Świca
Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego
Landeskunde, Turbolandeskunde oder diskursive Landeskunde?
Zobacz abstrakt
Was man unter Landeskunde versteht, hat sich im Laufe der Zeit weiterentwickelt und wird kontrovers diskutiert. Die Rolle der Landeskunde im Deutschunterricht soll das Thema unseres Treffens sein.

Ist der Wettbewerb Turbolandeskunde immer noch in oder soll diskursive Landeskunde an Bedeutung gewinnen? Sollten wir unseren Lernenden weiter Fakten und Informationen vermitteln oder uns als Lehrkräfte auf die Kommunikation konzentrieren? Was bedeutet der interkulturelle und kulturwissenschaftliche Ansatz im landeskundlichen Unterricht? Wie erstellt man diskursive Übungen?

Auf die oben genannten Fragen möchte ich mit meinen Zuhörern nach Antworten suchen und mit Hilfe von verschiedenen Beispielen Landeskunde leichter und beliebter machen 🙂
Zarządzanie
Automatyzacja pracy w szkole językowej, czyli jak oszczędzić pieniądze, czas i energię pracowników
Zobacz abstrakt
Automatyzację definiujemy jako proces wykorzystania technologii do realizacji zadań i procesów przy niewielkiej pomocy człowieka lub bez niej. Jej celem jest odciążenie Ciebie i Twojego zespołu od ręcznej, czasochłonnej, powtarzalnej i administracyjnej pracy, abyś mógł poświęcić swój czas i czas swoich pracowników na bardziej wartościowe zadania.

Efektywność i oszczędność czasu są kluczowe dla każdego biznesu, a w czasach, kiedy tak trudno o pracownika, automatyzacja pracy staje się nieodzownym narzędziem. Dzięki właściwie dobranym rozwiązaniom szkoły językowe mogą oszczędzić pieniądze, czas i energię swoich pracowników.

Które obszary automatyzować w szkole językowej i jak?

Ania i Paweł podpowiedzą Wam, jak się za to zabrać, aby automatyzacja uwolniła Was od powtarzalnej pracy o niskiej wartości i otworzyła przyszłość pełną satysfakcjonujących wyzwań zamiast żmudnych zadań.
Metodyka
Anna Kamont
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Stairs to success - working on good habits of students when teaching grammar and vocabulary
Zobacz abstrakt
There is no elevator to success. You have to take the stairs - a famous quote by Zig Ziglar perfectly captures the kind of effort students need to make when advancing in learning English as a Foreign Language. My session will be based on research regarding brain-friendly learning as well as habit formation and the way we can implement these findings in the classroom, helping adult learners of English "climb" the stairs of CEFR levels.
Ścieżka Anglojęzyczna
Happiness and ELT
Zobacz abstrakt
"Why have you chosen this lesson / task / material?" Asked this question, most teachers will give a linguistic justification (‘I want to teach them vocabulary related to travelling’). But is this the best thing we can do? Why not focus instead on making students happier? Or, better still, on both making our students happier AND improving their English?
During the past decades, Positive Psychology has made great strides and we now have a solid basis of findings we can build on. In this very practical workshop, we are going to look at five principles we can make use of in class and we will illustrate each of them with an easy-to-use activity. The purpose of each of them is to increase the level of happiness among our students. Happy students are motivated students. Happy students think more effectively. Happy students learn better. What is even more important perhaps, happy students want to keep coming to our lessons. 😊
Ścieżka Niemiecka
ALLTAGSSITUATIONEN - Jak dzięki kontekstom sytuacyjnym bliskim uczniom budować ich zaangażowanie w lekcję języka niemieckiego
Zobacz abstrakt
Jak efektywnie pracować z klasą, w której uczniowie i uczennice są w bardzo różnym stopniu zmotywowani do nauki języka niemieckiego, a jednocześnie prezentują różny poziom kompetencji językowej? Na jakie aspekty zajęć postawić, na które cechy podręcznika wiodącego zwrócić szczególną uwagę, tak aby w zajęciach brali udział zarówno ci „chętni”, jak i ci „chętni inaczej”.

Podczas szkolenia opowiem, jak:
- uczyć w oparciu o autentyczne sytuacje zaczerpnięte z codziennego życia rówieśników naszych uczniów, z którymi mogą się identyfikować, a co za tym idzie – bez trudu przyswajać gotowe do użycia słówka i zwroty,
- zastosować ćwiczenia utrwalające komunikacyjnie wartościowe struktury językowe, aby je skutecznie automatyzować,
- wykorzystać różnorodne materiały audio i wideo, w tym m.in. reportaże filmowe, tak aby uczniowie przyswajali żywy język, potrzebny w realnej komunikacji poza klasą.
Young Learners
dr Anna Parr-Modrzejewska
Macmillan Education
Teaching more than English: Multi-literacies in young learners’ classroom
Zobacz abstrakt
In the modern world, foreign language literacy goes far beyond the ability to read and write. To function independently and flexibly, a young English learner needs to acquire the skills to critically and adequately interpret messages that are presented in various forms including words, images, videos and digital feeds.

Our role as language teachers is not only to provide our students with appropriate vocabulary, grammar and language skills, but perhaps more importantly, to help them make sense of all the information that is most often conveyed within a specific cultural and social contexts, and use it effectively to engage in meaningful interactions in and outside the classroom.

In this practical session we are going to investigate a number of ready-to-use classroom activities that are based on visual, digital and culturally relevant real-life materials which engage young learners in authentic communication and enhance their understanding not only of the English language itself but also of the contemporary world that surrounds them.
Zarządzanie
Zacznij od siebie, czyli jak współczesne organizacje wspierają rozwój przywództwa
Zobacz abstrakt
Prowadzenie szkoły językowej i pełnienie roli managera  to nie lada wyzwanie, które tak samo jak w przypadku każdego innego biznesu łączy się z nieustannym doskonaleniem kompetencji przywódczych.
Managerowie odpowiedzialni za wyniki biznesowe w organizacji korzystają z wielu możliwości rozwoju. Sami również tworzą i wdrażają narzędzia, które pomagają im w codziennej pracy z podległymi zespołami, podnosząc tym samym zaangażowanie pracowników i zwiększając ich motywację do wykonywania powierzonych zadań.
Jak to wygląda w praktyce? Jak globalne organizacje postrzegają przywództwo w XXI wieku? Dlaczego zarządzając innymi, trzeba zacząć od siebie? Co kryje się pod pojęciem ‘Outward Mindset’. Do czego odnosi się reguła 10/20/70? Czym jest ‘PowerScore’ i jak korzystać z tego narzędzia? Kiedy i dlaczego warto stosować podejście coachingowe? W jakich sytuacjach sięgnąć po mentoring?
Podczas spotkania przyjrzymy się konkretnym przykładom i praktycznym rozwiązaniom, które mam nadzieję zainspirują Państwa do nowych działań, zwiększających Waszą skuteczność biznesową.
Serdecznie zapraszam!
"The most difficult person to lead is always yourself." - John C. Maxwell
Ścieżka Anglojęzyczna
Activities to make the world a better place - Agenda 2030
Zobacz abstrakt
The 21st. Century Skills promotes the integration of skills which are seen as key elements in teaching and learning core academic subjects.
Our goal is to support our learners to engage with concepts at a deeper level and connect them to the real world.
We will focus on several creative ideas to deepen our understanding of a few of the 17 Sustainable Development Goals getting both theoretical input and hand-on experience. It is an approach on how to implement Agenda 2030 in our classes.

The approach is inspired by the Learn-Think-Act framework used in Oxfam’s global citizenship education material.

Learners are introduced to keywords, concepts and basic information on current situations and causes relevant to global challenges. They are prompted to think empathetically and creatively, ask questions, and reflect upon their roles in their community and the wider world. Learners are then motivated and supported to take concrete actions around them-whether they are large or small.

What do you want to make our world a better place?
Ścieżka Niemiecka
Aneta Gładys
Goethe Institut
Nauczanie języka niemieckiego z Goethe-Institut
Zobacz abstrakt
Zapraszam na inspirujące spotkanie, które wzbogaci Waszą praktykę dydaktyczną i odkryje nowe możliwości w nauczaniu języka niemieckiego. Podczas prezentacji skupimy się na bogatej ofercie Goethe-Institut oraz sposobach wykorzystania wybranych materiałów i projektów w klasie. Porozmawiamy, jak skutecznie korzystać z zasobów, aby lekcje języka niemieckiego były jeszcze bardziej inspirujące i efektywne, a uczniowie z pasją odkrywali niemiecki język i kulturę. Przedstawimy też wybrane programy i projekty wsparcia dla nauczycieli.
Young Learners
Wczesny start w naukę samodzielnego czytania po angielsku w erze cyfrowej – korzyści i wyzwania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Zobacz abstrakt
Czytanie po angielsku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym traktowane jako wspaniała zabawa, przynosi dzieciom wiele korzyści - uczy uważności i skupienia, ćwiczy pamięć oraz wzmacnia poczucie własnej wartości. Uczestnicy sesji w praktyczny sposób poznają metody i narzędzia wspierające wczesną naukę czytania. Podczas sesji pokażę, jak ‘zarazić’ najmłodszych słowem drukowanym i podsycać ich zainteresowanie książkami poprzez aktywizujące zabawy. Nie negując dobrodziejstw nowoczesnych technologii, wskażę w jaki sposób możemy budować pomosty łączące świat książek ze światem cyfrowym.
Metodyka
Conversations That Work!
Zobacz abstrakt
All our students eventually want to speak, but finding an exciting way to introduce a topic can be quite a challenge at times! In my talk, I’ll share some ideas for engaging communication exercises that will elevate your speaking activities to a whole new level, regardless of the topic. I’ll focus on low-prep solutions, beyond merely asking questions, that will spark your students' interest. All this with a little help from my friends – AI, marketing strategies, and… behavioural economics! The talk will be suitable for teachers of all languages.
Ścieżka Anglojęzyczna
Key AI tools that are really impacting on language teaching and learning
Zobacz abstrakt
In this highly practical talk Russell will highlight some of the key tools that can impact on the preparation of our lessons, what we do in the classroom and also tools that can used by students outside the class to develop their autonomy. This is a talk packed with ideas focusing on simple tools that have a free option and that teachers will be able to work with immediately.
Young Learners
Something old, something new, something borrowed, something blue - o uczeniu przez zabawę, edutainment, z niejednej perspektywy
Zobacz abstrakt
Lubię te słowa Alberta Einsteina: Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie ciężki obowiązek. I lubię tez myśleć o takiej idealnej sytuacji: spokojny i zadowolony nauczyciel języka angielskiego prowadzi rewelacyjną lekcję, angażując wszystkich uczniów. Czterdzieści pięć minut mija niepostrzeżenie, uśmiechnięci uczniowie serdecznie żegnają nauczyciela i nie mogą wprost doczekać się kolejnej lekcji. Podobnie i nauczyciel. Tylko jeszcze wcześniej sprawdzi testy, które wszyscy napiszą fenomenalnie, co czarno na białym pokaże, jak skutecznie prowadzi swoje zajęcia. Jaką doskonałą metodę stosuje taki nauczyciel? Pewnie każdej po trochu. Bo też każda grupa jest przecież mieszanką różnych stylów i strategii uczenia, jak i doświadczeń, potrzeb, zainteresowań i temperamentów. Definiując pokolenie Alfa, myślimy głównie o technologii, mediach społecznościowych, szybkich bodźcach cyfrowych, potrzebie natychmiastowej informacji zwrotnej, gamifikacji. Tymczasem zdarza się, że to wyciągnięta z lamusa planszówka lub zakurzony wiersz, ba … nawet poczciwe ćwiczenie na uzupełnianie luk czy wyszukiwanie informacji, potrafi zdziałać cuda i kapitalnie zmotywować do pracy na lekcji. Jeśli tylko w danej grupie trafi w punkt. Okazuje się, że edutainment, czyli łączenie edukacji z rozrywką, jedna z kluczowych współcześnie metod aktywizujących, niejedno ma imię. I o tym właśnie – poszukiwaniu najlepszej metody pracy będzie mój warsztat. Będzie trochę podawczo, trochę angażująco i z kilkoma gotowymi pomysłami w prezencie.
Zarządzanie
Marek Tkaczyk
Speakadelic
Wirtualna kadra w szkole językowej
Zobacz abstrakt
Zatrudniamy technologię! Podczas mojej współpracy ze szkołami z różnych krajów, cały czas gromadzę i testuję podpatrzone u innych pomysły, które mocno wspomagają moją codzienną pracę i powodują, że moje szkoły wyróżniają się na tle konkurencji.
W trakcie mojego bardzo praktycznego wystąpienia zaprezentuję dostępne od ręki, nowoczesne narzędzia i systemy, które usprawnią Waszą pracę, wywołają efekt 'wow' u klientów, a Wasi pracownicy się w nich zakochają!
Metodyka
Magdalena Kaleta-Kuzińska
Politechnika Bydgoska
Avatars and QR Codes engaging GEN Z in Learning English for Special Purposes
Zobacz abstrakt
I will speak about the use of avatars and QR codes as tools to create personalized, engaging, and interactive learning experiences that align with Gen Z's digital nativity and demand for visual and interactive content. I will provide practical insights into integrating these technologies into the ESP curriculum, basing on own experience of teaching the Design Students at the Bydgoszcz University of Science and Technology. My aim is to encourage educators to adopt these innovative approaches to enhance student engagement, motivation, and proficiency in ESP, thereby preparing them for successful careers in the design industry.
Ścieżka Anglojęzyczna
More than just the answers
Zobacz abstrakt
One of the great unsung skills of teaching involves providing more than just the answers when going through classroom exercises. In this session, I’ll explore the challenges posed by different types of vocabulary exercises, and consider what we can best add when working with each type. There will be interactive workshop elements – and plenty of practical ideas.
Ścieżka Niemiecka
Integracja ćwiczeń fonetycznych w proces dydaktyczny na przykładzie języka niemieckiego
Zobacz abstrakt
Często pomijane ćwiczenia wymowy powinny być wkomponowane z zakres tematyczny danej lekcji i wspierać wiodący program nauczania. Nie powinny być one odbierane jako niepasujące do scenariusza lekcji, a nawet odstawać od niego. Celem wystąpienia jest przedstawienie prostych metod adaptacji lub tworzenia ćwiczeń, gier i zabaw w oparciu o materiał podręcznikowy w celu podnoszenie kompetencji fonetycznej uczących się.
Zarządzanie
dr Piotr Pilch
Akademia Leona Koźmińskiego
Jak pracować z Pandemialsami w świecie do BANI?
Zobacz abstrakt
Świat nie jest już taki jak był kiedyś i rzeczywistość przed i po- pandemiczna to dwie różne rzeczywistości. Jej opis w kategoriach świata VUCA z roku 1987 znalazł swoje percepcyjne odzwierciedlenie 33 lata później - w pierwszym roku pandemii w stworzonej przez Jamaisa Cascio koncepcji świata BANI. Jest to świat szeregu wyzwań, do których należy się po prostu przygotować. Te wyzwania szczególnie stoją przed młodymi ludźmi, którzy dojrzewali w okresie pandemii i pracy zdalnej. Szereg uwarunkowań tego okresu wpłynęło na ich kondycję psychiczną i kompetencje społeczne. Dlatego tak istotne jest dostosowanie metod pracy dydaktycznej z nimi, także na niwie językowej, do ich szczególnych potrzeb z celem starania się, by zniwelować deficyty, które powstały w wyniku pandemii. Szczególne znaczenie mają tu grupowe formy pracy jako odpowiedź na społeczny charakter deficytów kompetencyjnych. 
Ścieżka Anglojęzyczna
To CHAT or not to CHAT?
Zobacz abstrakt
The integration of Artificial Intelligence (AI) in English Language Teaching (ELT) is revolutionizing the educational landscape. As AI continues to advance, its role in ELT holds promise for fostering linguistic competence and cultural understanding in learners worldwide. But how good is it exactly? Is it the only way? What are the alternatives? We will look at the benefits and downsides that AI has to offer to the world of ELT.
Debata
DEBATA:
EMBRACING THE FUTURE
Gość specjalny
Deutsch als Plus, nicht als Muss – ein lockeres Gespräch über das Deutschunterrichten
Gość specjalny
Organizacja posthumanistyczna. Emocje i relacje w czasach sztucznej inteligencji
Zobacz abstrakt
Generacja Alfa rozpoczyna edukację w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie technokulturowym, w którym systemy oparte o sztuczną inteligencję tworzą obrazy i generują treści, analizują zainteresowania, styl uczenia się i postępy ucznia dostosowując poziom trudności treści w czasie rzeczywistym, aby zapewnić odpowiednio emocjonujące wyzwanie edukacyjne. Zmienia to znacząco kształt wyobrażeń o procesie zdobywania wiedzy, rodzi pytania o umiejętności i kompetencje potrzebne do dobrego życia w szybko zmieniającym się społeczeństwie, budzi obawy o to, czego i jak uczyć następne pokolenia. Jednocześnie rzeczywistość nowych technologii staje się dla części młodych ludzi znacznie bardziej interesująca niż relacje interpersonalne. Świat cyfrowych obiektów jest dla nich silniejszym oparciem niż więzi międzyludzkie. Jednym z wyzwań, przed którym stoi współczesna teoria organizacji, jest krytyczna refleksja nad przyszłością relacji międzyludzkich i relacji człowiek - maszyna w ramach nowych modeli organizacji. Społeczne roboty i wirtualni asystenci to coraz doskonalsi, zdolni do symulowania emocji agenci stający się częścią codziennego życia. Relacje między człowiekiem i maszyną przekształcają obszar uznawany w kulturze europejskiej za sferę intymną, o fundamentalnym znaczeniu dla samookreślenia człowieka i budowanych relacji. Czy jesteśmy gotowi na inwazję wirtualnych nieludzkich nauczycieli, którzy dzięki  sztucznej inteligencji coraz częściej pojawiają się w organizacji i życiu prywatnym?
Przeglądasz program na NIEDZIELĘ. Aby zmienić dzień, kliknij powyższy przycisk.
Metodyka
dr Sylvia Maciaszczyk
Uniwersytet SWPS
Coaching Skills for the English Teacher
Zobacz abstrakt
Coaching in language teaching is usually associated with ways of setting goals and ways of achieving those goals. This is, however, a very limited view. In this talk, I will focus on coaching as a way to explore the language learning journey of your students. I will show how your coaching skills can help you deepen the interactions in the classroom, build true connections, and accelerate learning for your students. By zooming in on actual interactions from the classroom, you will see how your coaching skills can help you grow as a teacher and, in fact, become the teacher the future needs.
Metodyka
Jen MacArthur
U.S. Embassy Warsaw
Reading Pictures: Treating Images as Text to Promote Critical Thinking
Zobacz abstrakt
"It's as important to be visually literate, to understand pictures and how they affect us, as it is to be word-literate." - Brian Kennedy, Museum Director. In an age where we (and our learners) are bombarded by more and more information each day, it’s more important than ever that we help our students to develop skills to see, describe, analyze, and interpret information – both with words and through images. Let’s move from using visual aids to putting visual literacy at the core of our curriculum!
Metodyka
Rozwijanie krytycznego myślenia z wykorzystaniem sztucznej inteligencji na lekcjach języka obcego
Zobacz abstrakt
Cały świat, w tym również nauczyciele i edukatorzy, zachłysnęli się ostatnio możliwościami sztucznej inteligencji. Czy jednak istnieje droga, która połączy rozwój wyższych umiejętności kognitywnych, takich jak na przykład krytyczne myślenie, z zastosowaniem narzędzi sztucznej inteligencji?

Podczas tej sesji zaprezentowane zostaną przykłady i rozwiązania, które oprócz doskonalenia umiejętności językowych, przyczyniają się do rozwijania umiejętności 4C (krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja i współpraca).
Zarządzanie
Zminimalizuj koszty i wejdź na wyższy poziom biznesu z Fundacją Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp
Zobacz abstrakt
Podczas wystąpienia przedstawimy Państwu jak działa Fundacja Rozwoju Przedsiębiorczości Twój StartUp, która na rynku jest od 2012 roku, a obecnie obsługuje ponad 11000 startupów. Porównamy koszty, dowiedzą się Państwo również więcej informacji o naszych usługach takich jak księgowość, pomoc prawna, marketingowa, IT, szkolenia oraz możliwość skorzystania z naszych przestrzeni znajdujących się w oddziałach w całej Polsce.
Ścieżka Anglojęzyczna
Repositioning Language Teacher Education for Future Orientation
Zobacz abstrakt
Education today cannot ignore the forces of globalisation, disruptions (such as the Fourth Industrial Revolution and the concomitant advancement of technological affordances, particularly in communication and interconnectivity) and crises (such as the COVID-19 Pandemic and the Ukraine–Russia war). These crises and disruptions have drastically altered the way we live, work and learn overnight, and have forced all nations to re-think traditional paradigms of teaching and learning. Teacher education and by extension, language teacher education is no exception. Challenging traditional paradigms further is the urgent need for learners to be able solve complex and unprecedented problems from a multidisciplinary lens. This keynote address seeks to articulate the type of rethinking any system has to make in order to prepare upcoming language educators to acquire the future-ready competencies. It will further suggest applying Gardner’s (2008) Five Minds for the Future while positing a sixth and seventh mind that can help language educators thrive in the new teaching and learning spaces including navigating techno-dependence in the post-pandemic eduscape.
Metodyka
dr Joanna Górecka
Holistic Think Tank
Raz, dwa, trzy, wygrasz Ty! Od grywalizacji do motywacji
Zobacz abstrakt
Grywalizacja, czyli stosowanie elementów charakterystycznych dla gier w kontekście edukacyjnym, zyskuje coraz większą popularność jako skuteczna strategia motywacyjna, wpływająca pozytywnie na efektywność procesu kształcenia.
Zapraszam więc Uczestników konferencji do niezwykłego świata gier.

W trakcie wystąpienia zaprezentuję i omówię:
- koncepcję grywalizacji w edukacji,
- strategie implementacji grywalizacji w klasie szkolnej,
- narzędzia,
- materiały,
- praktyczne rozwiązania i pomysły gamifikacyjne.

Spotkanie będzie okazją do „organoleptycznego” ? zapoznania się z konkretnymi pomocami dydaktycznymi oraz zdobycia wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej w zakresie projektowania gier edukacyjnych.
Metodyka
How to be a gentle teacher?
Zobacz abstrakt
Według słów Kena Robinsona „edukacja ma nas rzekomo przenieść w przyszłość, której nie jesteśmy w stanie przewidzieć”. Jak zatem przygotować dzisiejszych uczniów na wyzwania przyszłości, której nie znamy? Jako nauczyciele, wychowawcy, lektorzy, a wreszcie - dorosłe osoby będące obecne w życiu dzieci i młodzieży, mamy wpływ na to, w jakim świecie funkcjonują dziś. Według raportu PISA 2023 połowa badanych polskich uczniów ma problem z motywacją, co piąty czuje się w szkole samotny. Co możemy robić, by to zmienić? Podczas swojej sesji przywołam główne założenia nurtów, które mają ogromny wpływ na moją praktykę pedagogiczną - mowa m. in. o NVC, Pozytywnej Dyscyplinie, metodzie Kids’ Skills opartej na Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Opowiem o tym, co pomaga mi wspierać wykształcanie growth mindset u moich uczniów. Zapraszam na teoretyczno-praktyczną miksturę naszpikowaną inspiracjami z różnych dziedzin.
Zarządzanie
Sztuczna Inteligencja w zarządzaniu relacją z klientem w szkole językowej
Zobacz abstrakt
Sztuczna inteligencja staje się integralną częścią współczesnego środowiska biznesowego, umożliwiając znaczną automatyzację i optymalizację procesów. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest wykorzystanie sztucznej inteligencji do jak największej liczby procesów, oszczędzając w ten sposób czas i środki na istotniejsze obowiązki niż rutynowe czynności administracyjne.

Podczas naszej sesji omówimy wpływ sztucznej inteligencji na branżę edukacyjną, ze szczególnym uwzględnieniem szkół językowych. Skupimy się również na praktycznym zastosowaniu technologii sztucznej inteligencji w edukacji i zarządzaniu - na przykładzie systemu do zarządzania placówką edukacyjną.

Nasza sesja adresowana jest do właścicieli i managerów szkół, którzy chcą wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii w zarządzaniu i rozwoju swojego biznesu. Przyjdź i przygotuj się na nadchodzące zmiany w standardach zarządzania szkołą językową!
Ścieżka Anglojęzyczna
What’s grammar really for? Rethinking our priorities
Zobacz abstrakt
Grammar has long been at the heart most EFL courses. For many, it’s what makes teaching English as a foreign language an academic subject. As such, we rarely stop to consider what grammar is for. In this talk, I’ll suggest some surprising answers to this question and consider how we may want to reassess our priorities as a result.
Metodyka
Building Conversations Brick by Brick for Adult Learners - Because Speaking Is More Than Just Sharing Opinions!
Zobacz abstrakt
Dive into the dynamic world of conversation with me! Teachers often find it challenging to get adult learners (or late teens) to engage in specific topics and express themselves. But speaking is more than just sharing opinions. It could also be "describing", "explaining", "analyzing", or "role-playing". With adult learners (or late teens), the possibilities are endless! In my session, I'll guide you through engaging techniques to foster communication and collaboration among students. Be prepared to leave with creative ideas and useful links that you can implement immediately on Monday. Plus, get ready to explore 'Peachy Conversations,' the conversation book born from over 14 years of testing and material creation, completed in September 2023. Discover specific ideas and sample lessons that utilize my handouts, giving you a taste of what the book can offer you, your lessons, and your students. Join me on this journey to discover the full spectrum of conversation skills!
Young Learners
Aleksandra Kujawska
The Kosciuszko Foundation
Kształcenie sprawczości i autonomii uczniów na zajęciach języka angielskiego
Zobacz abstrakt
Szkolna codzienność to rozmowy, informacje, dyskusje, praca w grupie, projekty, spotkania z różnymi osobami, kartkówki, klasówki, zmiana sal lekcyjnych, dzwonki, szukanie zagubionego zeszytu... Czasami to też strach, stres, zmęczenie i nadmiar relacji... Jak ten dynamizm ujarzmić i spojrzeć na pojedyncze sytuacje w szkolnym życiu jak na sytuacje, które czegoś nas uczą? Innymi słowy, czy codziennie można dostrzec rozwój i czy można nauczyć się świadomego uczenia się? Podczas naszego spotkania podzielę się swoim doświadczeniem pracy z portfolio. To narzędzie pomocne w kształtowaniu sprawczości, odpowiedzialności i niezależności ucznia i uczennicy. Celem warsztatu jest przedstawienie metody portfolio i omówienie, w jakich sposób możemy z niej korzystać w warunkach szkolnych. Portfolio to umiejętność opisywania, relacjonowania i refleksji. To narzędzie, które zachęca do obserwacji rozwoju a ja będę zachęcała Państwa do korzystania z metody portfolio na Waszych zajęciach.
Zarządzanie
Justyna Broniecka
ZUS to nie MUS
Zarządzanie finansami szkoły oczami właściciela firmy
Zobacz abstrakt
Temat finansów firmy jest zawsze żywy w oczach każdego przedsiębiorcy. W Polsce niezwykle często chcemy pozbyć się odpowiedzialności używając stwierdzenia – księgowość się tym zajmuje. Pytanie – czy tak powinno być? Czy to daje nam możliwość efektywnego zarządzania finansami w swojej firmie? Podczas tego wystąpienia usłyszysz, jak podejść do finansów swojej szkoły, w jaki sposób świadomość umiejętnego zarządzania pieniędzmi wpływa na sukces Twojego biznesu. Poruszymy tematy tego jak podejść do planowania budżetów, codziennego ich rozliczania, jak planować wydatki i co ważne jak zarządzać finansami – tak aby ostatecznie mail z księgowości o wysokości podatków przestał być postrzegany jako przykra niespodzianka. Skuteczny właściciel szkoły to m.in. osoba, która świadomie zarządza jej budżetem. A ta prelekcja pomoże Ci zrobić pierwszy lub kolejny krok!
Ścieżka Anglojęzyczna
Peter Lucantoni
Cambridge University Press & Assessment
The importance of communicative writing
Zobacz abstrakt
We know that writing is often the most challenging of skills for learners and can be equally daunting for teachers to teach. Often this negativity is students’ general lack of understanding about how to write effectively, and a lack of motivation to write communicatively. Our session will start by considering what the essential building blocks for effective communicative writing are and look at ways in which teachers can support learner writing. We will discuss how we assess writing and look at the Cambridge assessment criteria while thinking about how best to give learners effective feedback.
Metodyka
Marta Rosińska
Macmillan Education
Advancing the Advanced - On Navigating the Challenges of Teaching English to Advanced Levels
Zobacz abstrakt
Teaching English to advanced levels can be a lot of fun, but it also poses a number of exciting, yet serious challenges. As students progress to higher language proficiency, the demands become more intricate, necessitating a balance of accuracy, fluency, and, above all, complexity in language use. 

This session is designed to empower English teachers with some strategies to effectively navigate the intricacies of teaching advanced levels, particularly focusing on the challenges presented by the fickle nature of the Use of English and open-ended tasks. Special attention will be given to vocabulary treatment at the B2 + levels as well as paraphrasing and summarizing skills needed to cope with the exam tasks. Lots of hands-on ideas to take away and use in your teaching practice guaranteed!
Metodyka
Students for Sustainability - Global skills for language teachers
Zobacz abstrakt
Traditional education gives students few opportunities to explore, understand, and solve real world problems. As life-long learning becomes more important around the world, we enrich our learning beyond language. 

We will look at how we can integrate the Global Goals and language in our classroom to achieve a better and more sustainable future for all. To make a positive change we need to feel connected to and responsible for a wider world.  

Enjoy a few concrete examples and activities focused on specific aspects of some challenges our world is facing and how we can improve to improve it.  

These challenges are big and complicated, so they have no easy solutions. Since they affect all of us, let’s call them global challenges and let’s develop global skills as language teachers.
Young Learners
Sensory English: stymuluj WSZYSTKIE zmysły swoich uczniów
Zobacz abstrakt
Nauka języka obcego i jednocześnie stymulowanie całościowego rozwoju dziecka? Rozwijanie wyobraźni oraz wspieranie rozwoju sensomotorycznego? To możliwe!
Na mojej sesji pokażę jak poprzez naukę języka obcego zadbać o ucznia stymulując mózg do integracji sensorycznej.
Obecnie wiele dzieci wykazuje zaburzenia integracji sensorycznej - na szczęście można im pomóc stosując odpowiednie ćwiczenia, zabawy i gry. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie je wykorzystać na swoich zajęciach oraz jak zrobić Sensory Box, który jest idealnym narzędziem do pracy z dziećmi zapraszam na moją sesję, która będzie miała formę warsztatów. Poznasz wiele inspiracji na zajęcia z dziećmi oraz dowiesz się jak usprawnić motorykę małą i dużą ucząc języka angielskiego.
Ścieżka Anglojęzyczna
The local implementation of the curriculum in Finland
Zobacz abstrakt
The Finnish core curriculum for basic education was renewed in 2014. Changes were made to the distribution on lesson hours, as the schools were to move one weekly lesson hour of language teaching from lower secondary school to primary school. How did this affect the language teaching?

Finland has two official languages. Pupils start their language studies at the beginning of third grade at the latest. For Finnish-speaking pupils (almost 90 % of all pupils), the first language to be studied is usually English. For Swedish-speaking Finns, the first language is Finnish. More languages are added later during the school years.

But how is the teaching of languages organized? Even though the basics of the curriculum determine the boundary conditions for teaching, the municipalities have the power to decide on local implementation methods. Each teacher also can choose the ways in which she teaches, as the professionalism of trained teachers is trusted.

I will talk about the history and present of the language teaching in Finland and will also take a peek in the future.
Metodyka
Kompetencje przyszłości - jak i kiedy ich uczyć?
Zobacz abstrakt
W swoim wystąpieniu przedstawię kompetencje przyszłości i podam inspiracje jaki i kiedy przy przeładowanych podstawach programowych ich nauczać na lekcjach języków obcych, ale również jako wychowawca klasy lub grupy. Podam praktyczne przykłady z mojej pracy zawodowej. Materiały z których sama korzystam i które w inspirujący sposób potrafią zachęcić młodych ludzi do myślenia krytycznego i nie poddawania się przy pierwszej porażce, co jest obecnie bardzo powszechne. Podzielę się sekretami z mojej 25-letniej pracy jako nauczyciel praktyk. Serdecznie zapraszam!
Metodyka
Bartosz Brzoza
British Council
Artificial Intelligence and English Language Teaching
Zobacz abstrakt
As teachers, we no longer wonder whether, but to what extent the nature of our work will change as a result of the increasing role of artificial intelligence in the world. There is a general consensus that there is a need for greater involvement of AI tools in the classroom, although of course we must remain realistic about the difficulties they pose and unequal access to them or different approaches of students to their use in lessons.

In my talk, I will present the key takeaways from the latest British Council report on artificial intelligence in teaching English from the perspective of English teachers. I will identify their main hopes and fears as well as their state of preparation for incorporating AI tools in the classroom. I will present the most important implications for English and, more broadly, foreign language teaching, as well as selected AI tools, focusing on the possibilities they offer.
Zarządzanie
Jak w trzy miesiące poukładać swoją szkołę i pracować cztery godziny dziennie?
Zobacz abstrakt
Cztery godziny dziennie? Czy to jest możliwe? To pytanie słyszę dosyć często podczas spotkań z właścicielami i właścicielkami szkół językowych. Wydaje nam się to niemożliwe, ponieważ żyjemy w kulturze, w której panuje przekonanie, że dobry lider to taki, który pierwszy przychodzi do firmy i wychodzi z niej ostatni. Okazuje się, że jest dokładnie odwrotnie, ponieważ gdy pracujemy powyżej czterech godzin dziennie, spada nasza produktywność. Doświadczyłam tego na własnej skórze i dobrze wiem jak to jest być „chomikiem biegającym w kołowrotku" bieżących zadań. Na szczęście znalazłam sposób na to, aby wyjść z tego kołowrotka i zaczęłam układać swoją szkołę krok po kroku, tak aby stała się moją dumą i radością, a nie kulą u nogi i ciągłym rozczarowaniem. Stworzyłam swój system składający się z pięciu kroków, dzięki któremu, prowadząc dwie firmy, pracuję cztery godziny dziennie i jeżdzę na wakacje kilka razy w roku. Podczas mojego wystąpienia omówię poszczególne etapy tego procesu. Zastanowimy się też od czego możesz zacząć już dziś, aby w efekcie pracować mniej, mieć lepsze rezultaty i zarabiać więcej.
Ścieżka Anglojęzyczna
How to Study Effectively
Zobacz abstrakt
Imagine you want to workout and build a nice body. Will a good gymnast ever tell you: ‘OK – walk into the gym, pick up the heaviest dumbbells you can find, and do as many reps as you can for as long as you can.’? Of course not. Yet very often this is exactly our students’ approach when studying English. Most of them simply re-read their notes – again and again.
It does not have to be like this. In the past few decades, cognitive scientists have identified some key principles which can help people learn faster, with less effort and then retain what they have learned for much longer than they otherwise would.
In this very practical workshop, we are going to look at five of these principles and illustrate each of these with easy-to-use vocabulary learning activities which you can try out with your learners tomorrow.
Metodyka
Jak skutecznie podnosić poczucie pewności siebie w używaniu języka angielskiego u osób dorosłych
Zobacz abstrakt
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszam do wysłuchania mojego wystąpienia ma temat skutecznego podnoszenia poczucia pewności siebie w używaniu języka angielskiego u osób dorosłych, często mających za sobą wieloletnią, nieefektywną naukę.

Poruszę problem zjawiska public shamingu na tle używania języka angielskiego przez Polaków w naszym kraju (najczęściej online shamingu). Przedstawię sposoby na to, jak postępować z dorosłymi kursantami, którzy doświadczyli tego zjawiska. 

Podczas mojego wystąpienia omówię sposoby na to, jak pracować z dorosłym kursantem, aby nie tylko podnosić jego kompetencje językowe, ale również sprawić, aby poczuł się pewny siebie w mówieniu po angielsku w szerszej grupie ludzi, w przestrzeni internetowej, w pracy, aby nie bał się oceny innych ludzi. 

Odniosę się do kwestii upodmiotowienia się dorosłego w procesie nauki języka. Podam przykłady z własnego doświadczenia na to jak sprawić, aby to kursant czuł się odpowiedzialny za proces nauki i swoje efekty. Spróbuję przekonać słuchaczy, że marketing szkoły językowej lub marki osobistej nie musi opierać się na hasłach szybkiej nauki, np. angielski w 3 miesiące. 

Celem sesji jest również pokazanie, jak ważny jest u dorosłych kursantów aspekt psychologiczny, jak ważna i zarazem delikatna jest kwestia samooceny u dorosłych, co sprawia, że lektor ma nie tylko uczyć języka, ale też być dobrym psychologiem, uwzględniającym indywidualne cechy osobowości dorosłych kursantów.
Metodyka
Karolina Maliszewska
Oxford University Press
Czym jest Edukacja STE(A)M i jakie działania na zajęciach języka obcego pomagają rozwijać tę metodę pracy
Zobacz abstrakt
Zainteresowanie edukacją STE(A)M stale rośnie, a wielu pedagogów na całym świecie chętnie wprowadza jej elementy na swoich zajęcia. Prezentacja skierowana jest do osób zainteresowanych tą metodą pracy, które szukają wskazówek jak ją wdrożyć. Podczas sesji nauczyciele dowiedzą się jakie elementy metody STE(A)M mogą wykorzystać na swoich lekcjach, poznają konkretne zadania i ćwiczenia rozwijające kompetencje STEAM-owe oraz pobudzające tzw. sprawczość ucznia w procesie edukacji. Wspólnie wybierzemy się także w krótką podróż po świecie, aby dowiedzieć się jaką rolę może odegrać edukacja STEAM w rozwiązywaniu globalnych problemów społecznych. Prezentacja jest inspirowana publikacjami Oxford University Press. Zapewniam, że będzie ciekawie.
Young Learners
Metody aktywizujące w pracy z dziećmi - jak pracować by osiągnąć spodziewane efekty
Zobacz abstrakt
Indywidualne podejście do każdego ucznia w przypadku pokolenia ALFA uzyskuje nowe znaczenie, a wykorzystywane do tej pory metody i narzędzia mogą okazać się niewystarczające, a na pewno należy poddać je przemyślanej weryfikacji - ta refleksja będzie towarzyszyć mojemu warsztatowi.
Ścieżka Anglojęzyczna
AI tools for generating interactivity and engagement in the lessons
Zobacz abstrakt
There are a number of amazing time saving tools that allow you to generate quizzes in seconds and then use them in class or for homework. It is possible to choose a YouTube video, a text or even a document and generate a quiz from the content which you can then immediately use. Some of these tools offer generous free options and impressive quizzes that even include gamified elements. This really is AI at its best. In this talk, Russell will review the best tools and run some example activities with the audience. So have your phones or your computers ready!
Metodyka
Efektywne i efektowne zasoby i narzędzia cyfrowe w kształceniu językowym
Zobacz abstrakt
Uczestnicy poznają – na przykładzie różnych języków – wybrane typy efektywnych i efektownych zasobów i narzędzi o charakterze cyfrowym, znajdujących zastosowanie na różnych poziomach kształcenia językowego: animację służącą prezentacji i przyswajaniu leksyki, aplikację do tworzenia interaktywnych quizów i ankiet z wykorzystaniem kodów QR oraz krótkie nagranie filmowe do celów dydaktycznych. Sesja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych.
Metodyka
dr Sabina A. Nowak
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Dobrostan na lekcji języka obcego
Zobacz abstrakt
Nauczyciele coraz częściej stają przed wyzwaniem stworzenia edukacyjnego środowiska, które sprzyja nie tylko nauce języków obcych, ale i dobrostanowi uczniów. Ta prezentacja ma na celu przybliżenie podstawowych teorii psychologii pozytywnej (Keyes, 2002; Huppert & So 2013; Diener et al., 2010; Ryff & Singer 2008), zwłaszcza modelu PERMA (Seligman, 2011), które mogą być zaadoptowane w edukacyjnym kontekście do promowania dobrostanu uczniów i nauczycieli. W wystąpieniu skupię się na pięciu filarach owego modelu PERMA podkreślając ich znaczenie dla efektywności nauczania i uczenia się. Na podstawie studium przypadku nauczyciela, który „osiągnął” pełny dobrostan (ang. flourishing) oraz przeprowadzonych badań zilustruje, jak nauczyciele mogą wdrażać elementy psychologii pozytywnej by wspierać dobrostan własny oraz uczniów. Na zakończenie, zachęcę do dyskusji na temat realnych wyzwań i możliwości jakie istnieją w kontekście edukacji językowej. Zachęcając do dzielenia się doświadczeniami i najlepszymi praktykami (ang. benchmarking) stworzymy przestrzeń do wymiany pomysłów oraz efektywnych działań. Celem sesji jest wyposażenie nauczycieli w narzędzia do kreowania inspirujących środowisk edukacyjnych, które sprzyjają dobrostanowi zarówno uczniów jak i samych nauczycieli.
Young Learners
Na tropie komunikacji językowej - odkryjmy tajemnice skutecznych metod nauki Young Learners
Zobacz abstrakt
Przykucie uwagi młodego ucznia to nie lada wyzwanie. Wie o tym każdy nauczyciel, który codziennie staje przed tym zadaniem. Przyczyn tego jest wiele, m.in. krótki czas skupienia czy brak zainteresowania. Odkryjmy więc tajniki interesujących zajęć dla najmłodszych. Zapraszam na moją prelekcję podczas której wejdźmy w buty detektywa i rozwiążemy zagadkę. Pokażę Wam jak zaangażować niezaangażowanych i zachęcić zniechęconych.
Zarządzanie
prof. Maciej Błaszak
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Wpływ środowiska cyfrowego na rozwój dwóch kluczowych inteligencji dziecka: fizycznej i kulturowej
Zobacz abstrakt
Inteligencja fizyczna jest przede wszystkim odpowiedzialna za aktywną nawigację w świecie i kategoryzację rzeczywistości na "dobrą" i "złą", oraz podejmowanie decyzji w fazie przedwerbalnej. Stanami umysłu związanymi z inteligencją fizyczną są afekty. Inteligencja kulturowa z kolei to inteligencja społeczna w funkcji imitowania tradycji, a nie strategicznego rozgrywania drugiego człowieka. Nie ma zatem inteligencji emocjonalnej i makiawelicznej, jest natomiast inteligencja fizyczna i kulturowa, których rozwój poważnie modyfikuje świat cyfrowych mediów. Wykład scharakteryzuje profil poznawczy dziecka i zagrożenia jakie dla jego rozwoju niesie odcieleśnienie informacji i zerwanie z tradycją poprzednich pokoleń.
Ścieżka Anglojęzyczna
The Future is Now: AI in the Language Classroom
Zobacz abstrakt
Adapting curricula and teaching methods to the challenges and opportunities of the digital era means that we need to build digital capabilities for teachers so that students are better able to be participants, creators and innovators in a world where “50% of all employees will need reskilling by 2025, as adoption of technology increases, according the the World Economic Forum's Future of Jobs Report.

Critical thinking and problem-solving top the list of skills employers believe will grow in prominence in the next five years.

Newly emerging skills in self-management such as active learning, resilience, stress tolerance and flexibility.

Respondents to the Future of Jobs Survey estimate that around 40% of workers will require reskilling of six months or less.”

The competencies of the future and identification of key social skills necessary to achieve success and function in a dynamically changing reality are essential considerations for all educators, as is digital wellbeing ​​for lifelong learning. Juliette will present some approaches, drawing upon Ruben Puentedura’s SAMR Model and TPACK technology frameworks that will help educators leverage technology to improve student outcomes and agency.
Gość specjalny
Jarosław Kuźniar
Voice House Academy
SOBOTA 11 MAJA
NIEDZIELA 12 MAJA

O organizatorze

Stowarzyszenie PASE

Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której celem głównym jest wspieranie jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce.

Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu!

email: pase@pase.pl

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  wykonanie: kookey
Uwaga! Mamy nagrania! Kup dostęp do 64 wykładów z dwóch dni lub wybierz nagrania z jednego dnia!
Zapisz się już dziś!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram