Program konferencji w PDF już dostępny!

Program konferencji

Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w poniższym programie.
SOBOTA 11 MAJA
NIEDZIELA 12 MAJA
Przeglądasz program na SOBOTĘ. Aby zmienić dzień, kliknij powyższy przycisk.
8.00 - 9.00
Rejestracja
9.00 - 9.20
Otwarcie konferencji
9.30 - 10.10
Ścieżka Niemiecka
Anna Życka
EXPERTSCHOOL
Der moderne Lehrer fürchtet sich nicht vor Herausforderungen – über die Rolle des Tutorials im Fremdsprachenunterricht und den Aufbau der Schülerautonomie
Zobacz abstrakt
In der Präsentation wird ein entscheidender Aspekt des modernen Lehrers behandelt - seine Fähigkeit, sich Herausforderungen zu stellen. Ich werde die Rolle des Tutorials im Kontext des Fremdsprachenunterrichts und dessen Einfluss auf die Entwicklung der Schülerautonomie erörtern. Durch die Analyse verschiedener Techniken und Strategien, die in Tutorials verwendet werden, werden wir gemeinsam herausfinden, welche Vorteile sie den Schülern im Sprachlernprozess bringen. Darüber hinaus werde ich praktische Schritte erläutern, die Lehrer ergreifen können, um die Autonomie der Schüler zu stärken und eine inspirierende Lernumgebung zu schaffen, die das effektive Erlernen einer Fremdsprache fördert.
Metodyka
Tradycyjne innowacje vs innowacyjna tradycja w perspektywie nauczania języków obcych
Zobacz abstrakt
Znany francuski dydaktyk Michel Boiron już w 2006 roku twierdził, że „wszystko zostało powiedziane, wszystko zostało zrobione, pozostaje jedynie wymyśleć przyszłość”. Uderza zwłaszcza początek tej wypowiedzi, ponieważ skoro wszystko już powiedziano i zrobiono, to na czym polega wymyślanie przyszłości? A jednak, po zastanowieniu, możemy lepiej zrozumieć intencję francuskiego eksperta. Innowacyjne metody czy techniki nauczania nie biorą się z próżni, wyłaniają się najczęściej z przecięcia „starego” i „nowego”, tego, co dany moment edukacyjny może zaoferować kształceniu oraz tego, co poprzednie epoki zbudowały jako jego podwaliny. Zapraszam do refleksji i sprawdzenia poprzez własne doświadczenie, czym jest dla nas innowacyjna glottodydaktyka? Jak widzimy miejsce takich działań jak gamifikacja (fr. gamification/ludification), mobilne klasy (fr. classes flexibles) lub podejścia promowanego chociażby w Kanadzie czy Holandii, znanego jako Accelerative Integrated Method (AIM)? Czy innowacja to zawsze najnowsza technologia czy jednak coś więcej? Poprzez konkretne przykłady tzw. innowacyjnych metod postaramy się odpowiedzieć na pytanie kim będzie – w niedalekiej przyszłości – nauczyciel/ka języka obcego oraz jego/jej uczniowie i uczennice. Czy na pewno wszystko zostało już powiedziane i zrobione? 
Ścieżka Anglojęzyczna
Peter Lucantoni
Cambridge University Press & Assessment
The importance of teacher learning
Zobacz abstrakt
‘Every teacher needs to improve, not because they are not good enough, but because they can be even better’ (Dylan William, Emeritus Professor of Educational Assessment, IOE, UCL). Teacher learning is a critical element in any teacher’s professional development, as well as for the organisations where they work. In this session we will discuss the aims of teacher learning, what we are striving for, and the benefits in terms of classroom impact. We will also consider a four-step process to support teachers’ professional development and the organisations that they work for, and define three elements for successful teacher training input: personal, professional, practical (Ellman & Lucantoni, 2022).
10.15 - 10.55
Ścieżka Niemiecka
Grafika na lekcji niemieckiego na kilka sposobów
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Young Learners
Rozwijanie umiejętności uczenia się i samodzielności w oparciu o ocenianie kształtujące oraz plan daltoński
Zobacz abstrakt
W wystąpieniu opowiem o wprowadzaniu dzieci w świat kompetencji związanych z samodzielnym uczeniem się już od początku nauki w szkole. Pokażę sprawdzone sposoby na planowanie pracy wspólnie z dziećmi, które wykorzystuje ich naturalną ciekawość i pomaga w przejmowaniu odpowiedzialności za własny proces uczenia się. Opowiem o diagnozie w procesie, zadaniach wyzwaniach i o narzędziach do autodiagnozy i samooceny, które wzmacniają u dzieci poczucie sprawstwa i nastawienie na rozwój. Postaram się odpowiedzieć na pytanie: "Jak uczyć dzieci uczenia się?" w oparciu o przykłady z mojej praktyki w klasach 1-3.
Zarządzanie
Ola Komada
Edu Bears
Jak budować zespół, z którego nikt nie odchodzi?
Zobacz abstrakt
Dziewięć lat temu byłam jedyną osobą w firmie. Zajmowałam się wszystkim: od faktur i przesyłek, poprzez sprzedaż i obsługę klienta, po szkolenia czy marketing. Z godnością dzierżyłam miano „kombajnu” 😉 Dzisiaj firma Edu Bears, którą zarządzam, ma ponad 30 pracowników, których rotacja jest bliska zera. Podczas swojego wystąpienia na kongresie chciałabym podzielić się swoimi doświadczeniami w tym temacie: będzie o sukcesach, ale też o moich błędach i porażkach. Pokażę Wam jak dbać o wspólne wartości w firmie, ciągłą ekscytację pracowników, jak motywować ich do rozwoju i osiągania zamierzonych celów. Wspólnie zastanowimy się jak budować takie środowisko pracy, aby ludzie zostawali na lata.
Metodyka
dr Dominika Muńko
Uniwersytet Szczeciński
TikTok Brain w szkolnej ławce: koncentracja uwagi mission (im)possible...?
Zobacz abstrakt
Koncentracja uwagi staje się coraz większym wyzwaniem dla każdego z nas. Jej większe i mniejsze deficyty dotykają każdego. Z nimi mierzymy się także ucząc innych. To jedno z największych wyzwań edukacyjnych przyszłości, na które potrzeba innowacyjnych i przyjaznych mózgowi rozwiązań. Sytuacja pogarszającej się umiejętności kierowania uwagą ma bezpośredni związek np. z mediami społecznościowymi, wśród których króluje ostatnio – TikTok. TikTok, który czasami bawi, czasami uczy, ale który ma też ciemniejszą stronę mocy, tę uzależniającą w taki sam sposób, jak narkotyki czy hazard oraz tę zaburzającą koncentrację uwagi oraz funkcje zapamiętywania. Dwie kluczowe kompetencje, żeby nauczyć się czegokolwiek. Jak więc funkcjonuje TikTok Brain na zajęciach językowych i czy walka o koncentrację uwagi naszych uczniów to walka z wiatrakami? Mission possible or impossible? Oto jest pytanie…
Ścieżka Anglojęzyczna
How it’s done in Finland?
Zobacz abstrakt
I have been a teacher in Finland for 30 years. I have taught English and Swedish to hundreds of students. During my presentation I will welcome you to join my English lesson! I will introduce different teaching practices, working methods and practical solutions I use. You will hear about real-life examples, including group work, listening and speaking exercises, games, international partners in learning etc. I will show what kind of books we use and also the online material provided by the book publishers, as well as all the other material we use.

The pupils are all individuals. It’s a challenge to find the best way of helping each of them to learn. I’m always trying to find new ways of doing that. At the same time I find some old methods to still have their place in my lessons.
10.55 - 11.15
PASE Partners C@fe
11.15 - 11.55
Ścieżka Niemiecka
Klucze do kompetencji Twoich uczniów – komunikacja, kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie – metodyka rozwijania kompetencji 4K na języku obcym
Zobacz abstrakt
Kompetencje przyszłości…!? Czy nie są one aby tożsame z kompetencjami pożądanymi od zawsze? Czy nie stało się tak, że rzucone w edukacyjnej bańce hasło, stało się (kolejnym) trendem w edukacji? Ojcostwo myślenia krytycznego przypisuje się Sokratesowi (2500 lat temu), a my mówimy, że szkoła powinna zająć się kształtowaniem kompetencji myślenia krytycznego, jako kompetencji przyszłości!
To, co robi, robiła dotychczas i powinna robić szkoła? Czy nie straciliśmy z oczu czegoś, o co tak naprawdę powinno chodzić w edukacji? Gdzie w dramaturgii lekcji języka obcego jest przestrzeń na kształtowanie kompetencji 4K? I jaka jest metodyka kształtowania kompetencji?
Na te pytania znajdziesz odpowiedź w tracie mojego wystąpienia. Zapraszam.
Young Learners
Pozwól mi rozwinąć skrzydła!
Zobacz abstrakt
Nie każdy rodzi się z talentem do języków. Nie każdy ma szansę poznawać język angielski od najmłodszych lat. Ale każdy zasługuje na możliwość rozwijania się, zabawy, budowania relacji i odkrywania radości z nauki. Podczas tej sesji, pełnej praktycznych pomysłów i rozwiązań opowiem jak dać szansę zabłysnąć każdemu uczniowi. Obdaruję cię praktycznymi pomocami do pracy w klasach 1-3 i nie tylko.
Zarządzanie
prof. Piotr Zielonka
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego
szczegóły wkrótce
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Metodyka
Empowering Alpha minds through inspiring and effective teaching methods
Zobacz abstrakt
The Alpha generation is known to be the most familiar with technology that surrounds us. However, let's not forget that these kids still have their hobbies and interests like any other generation used to during their childhood. When it comes to teaching these young minds nowadays, it is crucial to make the lessons interesting and inspiring for them. During my session I will provide you with practical and effective ideas and ready-to-use solutions on:
- how to teach the Alpha minds a foreign language
- motivate them to speak
- make them actually ENJOY their time spent with you in the classroom

Teaching Alpha minds can be fun and effective - also in the 21st century 😉
Ścieżka Anglojęzyczna
dr Piotr Steinbrich
PWN, Cambridge University Press & Assessment
(Co-)constructing performance. The case of speaking
Zobacz abstrakt
No matter how revolutionary our teaching practices are or to what extent we decide to resort to technological novelty, interaction will still remain at the very core of the classroom goings-on. In this session I will present different ways of how we can support and help learners in constructing oral performance. I will be focusing on both traditional methods of practising speaking in a foreign language classroom as well as those we often refer to as modern or technology-driven ones, seemingly more suited to the 21st century learner.
12.00 - 12.40
Ścieżka Niemiecka
Agnieszka Świca
Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Języka Niemieckiego
Landeskunde, Turbolandeskunde oder diskursive Landeskunde?
Zobacz abstrakt
Was man unter Landeskunde versteht, hat sich im Laufe der Zeit weiterentwickelt und wird kontrovers diskutiert. Die Rolle der Landeskunde im Deutschunterricht soll das Thema unseres Treffens sein.

Ist der Wettbewerb Turbolandeskunde immer noch in oder soll diskursive Landeskunde an Bedeutung gewinnen? Sollten wir unseren Lernenden weiter Fakten und Informationen vermitteln oder uns als Lehrkräfte auf die Kommunikation konzentrieren? Was bedeutet der interkulturelle und kulturwissenschaftliche Ansatz im landeskundlichen Unterricht? Wie erstellt man diskursive Übungen?

Auf die oben genannten Fragen möchte ich mit meinen Zuhörern nach Antworten suchen und mit Hilfe von verschiedenen Beispielen Landeskunde leichter und beliebter machen 🙂
Young Learners
dr Anna Parr-Modrzejewska
Macmillan Education
Teaching more than English: Multi-literacies in young learners’ classroom
Zobacz abstrakt
In the modern world, foreign language literacy goes far beyond the ability to read and write. To function independently and flexibly, a young English learner needs to acquire the skills to critically and adequately interpret messages that are presented in various forms including words, images, videos and digital feeds.

Our role as language teachers is not only to provide our students with appropriate vocabulary, grammar and language skills, but perhaps more importantly, to help them make sense of all the information that is most often conveyed within a specific cultural and social contexts, and use it effectively to engage in meaningful interactions in and outside the classroom.

In this practical session we are going to investigate a number of ready-to-use classroom activities that are based on visual, digital and culturally relevant real-life materials which engage young learners in authentic communication and enhance their understanding not only of the English language itself but also of the contemporary world that surrounds them.
Zarządzanie
Automatyzacja pracy w szkole językowej, czyli jak oszczędzić pieniądze, czas i energię pracowników
Zobacz abstrakt
Automatyzację definiujemy jako proces wykorzystania technologii do realizacji zadań i procesów przy niewielkiej pomocy człowieka lub bez niej. Jej celem jest odciążenie Ciebie i Twojego zespołu od ręcznej, czasochłonnej, powtarzalnej i administracyjnej pracy, abyś mógł poświęcić swój czas i czas swoich pracowników na bardziej wartościowe zadania.

Efektywność i oszczędność czasu są kluczowe dla każdego biznesu, a w czasach, kiedy tak trudno o pracownika, automatyzacja pracy staje się nieodzownym narzędziem. Dzięki właściwie dobranym rozwiązaniom szkoły językowe mogą oszczędzić pieniądze, czas i energię swoich pracowników.

Które obszary automatyzować w szkole językowej i jak?

Ania i Paweł podpowiedzą Wam, jak się za to zabrać, aby automatyzacja uwolniła Was od powtarzalnej pracy o niskiej wartości i otworzyła przyszłość pełną satysfakcjonujących wyzwań zamiast żmudnych zadań.
Metodyka
dr Anna Basińska
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
The Scottish Storyline Method in an English Classroom. Meaningful, cooperative and creative language teaching and learning
Zobacz abstrakt
During the speech, I will present the main assumptions of the method that can be used both with young learners and adults. You will learn about the key elements of Storyline and follow the entire process from start to finish. You will notice various opportunities to learn the language, including communicating with others. I hope you will find out that Storyline is a naturally rich context for learning a foreign language and is worth trying in your classroom. I hope to inspire you to try something new that I guarantee will be fun for you, too. At the same time, I will show that Storyline beautifully integrates language learning and social & emotional learning and responds to the needs of the modern world by developing students' key competencies.
Ścieżka Anglojęzyczna
Happiness and ELT
Zobacz abstrakt
"Why have you chosen this lesson / task / material?" Asked this question, most teachers will give a linguistic justification (‘I want to teach them vocabulary related to travelling’). But is this the best thing we can do? Why not focus instead on making students happier? Or, better still, on both making our students happier AND improving their English?
During the past decades, Positive Psychology has made great strides and we now have a solid basis of findings we can build on. In this very practical workshop, we are going to look at five principles we can make use of in class and we will illustrate each of them with an easy-to-use activity. The purpose of each of them is to increase the level of happiness among our students. Happy students are motivated students. Happy students think more effectively. Happy students learn better. What is even more important perhaps, happy students want to keep coming to our lessons. 😊
12.40 - 13.00
PASE Partners C@fe
13.00 - 13.40
Ścieżka Niemiecka
ALLTAGSSITUATIONEN - Jak dzięki kontekstom sytuacyjnym bliskim uczniom budować ich zaangażowanie w lekcję języka niemieckiego
Zobacz abstrakt
Jak efektywnie pracować z klasą, w której uczniowie i uczennice są w bardzo różnym stopniu zmotywowani do nauki języka niemieckiego, a jednocześnie prezentują różny poziom kompetencji językowej? Na jakie aspekty zajęć postawić, na które cechy podręcznika wiodącego zwrócić szczególną uwagę, tak aby w zajęciach brali udział zarówno ci „chętni”, jak i ci „chętni inaczej”.

Podczas szkolenia opowiem, jak:
- uczyć w oparciu o autentyczne sytuacje zaczerpnięte z codziennego życia rówieśników naszych uczniów, z którymi mogą się identyfikować, a co za tym idzie – bez trudu przyswajać gotowe do użycia słówka i zwroty,
- zastosować ćwiczenia utrwalające komunikacyjnie wartościowe struktury językowe, aby je skutecznie automatyzować,
- wykorzystać różnorodne materiały audio i wideo, w tym m.in. reportaże filmowe, tak aby uczniowie przyswajali żywy język, potrzebny w realnej komunikacji poza klasą.
Young Learners
Klocki – sposobem na aktywne nauczanie i rozwijanie kompetencji przyszłości
Zobacz abstrakt
Klocki zwykle bawią - przy okazji uczą, a gdyby tak odwrócić zależność, czyli klocki uczą - przy okazji bawią? Nauczanie języka angielskiego i kształcenie kompetencji kluczowych poprzez klocki – czy to możliwe?

Podczas warsztatów skupimy się na nauce poprzez działanie, a także poznamy praktyczne rozwiązania wykorzystania klocków na zajęciach języka angielskiego z dziećmi (i nie tylko). Zobaczycie spektrum ciekawych pomysłów, dzięki którym zaciekawicie i zaktywizujecie swoich uczniów, a jednocześnie przyczynicie się do rozwijania kompetencji przyszłości.
Zarządzanie
Zacznij od siebie, czyli jak współczesne organizacje wspierają rozwój przywództwa
Zobacz abstrakt
Prowadzenie szkoły językowej i pełnienie roli managera  to nie lada wyzwanie, które tak samo jak w przypadku każdego innego biznesu łączy się z nieustannym doskonaleniem kompetencji przywódczych.
Managerowie odpowiedzialni za wyniki biznesowe w organizacji korzystają z wielu możliwości rozwoju. Sami również tworzą i wdrażają narzędzia, które pomagają im w codziennej pracy z podległymi zespołami, podnosząc tym samym zaangażowanie pracowników i zwiększając ich motywację do wykonywania powierzonych zadań.
Jak to wygląda w praktyce? Jak globalne organizacje postrzegają przywództwo w XXI wieku? Dlaczego zarządzając innymi, trzeba zacząć od siebie? Co kryje się pod pojęciem ‘Outward Mindset’. Do czego odnosi się reguła 10/20/70? Czym jest ‘PowerScore’ i jak korzystać z tego narzędzia? Kiedy i dlaczego warto stosować podejście coachingowe? W jakich sytuacjach sięgnąć po mentoring?
Podczas spotkania przyjrzymy się konkretnym przykładom i praktycznym rozwiązaniom, które mam nadzieję zainspirują Państwa do nowych działań, zwiększających Waszą skuteczność biznesową.
Serdecznie zapraszam!
"The most difficult person to lead is always yourself." - John C. Maxwell
Metodyka
Innowacje w nauczaniu języków obcych
Zobacz abstrakt
Działania innowacyjne w praktyce szkolnej nauczyciela języka obcego mogą przybierać różny kształt. Mogą dotyczyć rozwiązań programowych, organizacyjnych lub metodycznych.

Podczas tej sesji uczestnicy poznają kilkanaście praktycznych pomysłów, które mogą diametralnie zmienić postrzeganie zajęć językowych, jak również dostarczyć uczniom impuls do aktywnego udziału i autentycznej komunikacji. Zaprezentowane rozwiązania to formy pracy przetestowane przez prowadzącego w praktyce szkolnej oraz pracy projektowej, które oprócz lekcji języka obcego mogą znaleźć też zastosowanie na różnych przedmiotach.
Ścieżka Anglojęzyczna
Anna Kamont
Akademia Finansów i Biznesu Vistula
Stairs to success - working on good habits of students when teaching grammar and vocabulary
Zobacz abstrakt
There is no elevator to success. You have to take the stairs - a famous quote by Zig Ziglar perfectly captures the kind of effort students need to make when advancing in learning English as a Foreign Language. My session will be based on research regarding brain-friendly learning as well as habit formation and the way we can implement these findings in the classroom, helping adult learners of English "climb" the stairs of CEFR levels.
13.40 - 14.20
PASE Partners C@fe / Przerwa Lunchowa
14.20 - 15.00
Ścieżka Niemiecka
Aneta Gładys
Goethe Institut
Nauczanie języka niemieckiego z Goethe-Institut
Zobacz abstrakt
Zapraszam na inspirujące spotkanie, które wzbogaci Waszą praktykę dydaktyczną i odkryje nowe możliwości w nauczaniu języka niemieckiego. Podczas prezentacji skupimy się na bogatej ofercie Goethe-Institut oraz sposobach wykorzystania wybranych materiałów i projektów w klasie. Porozmawiamy, jak skutecznie korzystać z zasobów, aby lekcje języka niemieckiego były jeszcze bardziej inspirujące i efektywne, a uczniowie z pasją odkrywali niemiecki język i kulturę. Przedstawimy też wybrane programy i projekty wsparcia dla nauczycieli.
Young Learners
Wczesny start w naukę samodzielnego czytania po angielsku w erze cyfrowej – korzyści i wyzwania dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Zobacz abstrakt
Czytanie po angielsku w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym traktowane jako wspaniała zabawa, przynosi dzieciom wiele korzyści - uczy uważności i skupienia, ćwiczy pamięć oraz wzmacnia poczucie własnej wartości. Uczestnicy sesji w praktyczny sposób poznają metody i narzędzia wspierające wczesną naukę czytania. Podczas sesji pokażę, jak ‘zarazić’ najmłodszych słowem drukowanym i podsycać ich zainteresowanie książkami poprzez aktywizujące zabawy. Nie negując dobrodziejstw nowoczesnych technologii, wskażę w jaki sposób możemy budować pomosty łączące świat książek ze światem cyfrowym.
Zarządzanie
Bezpieczna optymalizacja podatkowa w szkole językowej
Metodyka
Conversations That Work!
Zobacz abstrakt
All our students eventually want to speak, but finding an exciting way to introduce a topic can be quite a challenge at times! In my talk, I’ll share some ideas for engaging communication exercises that will elevate your speaking activities to a whole new level, regardless of the topic. I’ll focus on low-prep solutions, beyond merely asking questions, that will spark your students' interest. All this with a little help from my friends – AI, marketing strategies, and… behavioural economics! The talk will be suitable for teachers of all languages.
Ścieżka Anglojęzyczna
Key AI tools that are really impacting on language teaching and learning
Zobacz abstrakt
In this highly practical talk Russell will highlight some of the key tools that can impact on the preparation of our lessons, what we do in the classroom and also tools that can used by students outside the class to develop their autonomy. This is a talk packed with ideas focusing on simple tools that have a free option and that teachers will be able to work with immediately.
15.10 - 15.50
Ścieżka Niemiecka
Verdreifache dein Einkommen mit Online-Sprachkursen: 7 revolutionäre Strategien, die sofort wirken
Zobacz abstrakt
In diesem Vortrag werden effektive Methoden aufgezeigt, um das Einkommen durch den Einsatz von Online-Sprachkursen signifikant zu steigern. Der Schwerpunkt liegt auf der Analyse und Ansprache der richtigen Zielgruppe, der Entwicklung innovativer Kursinhalte, dem Aufbau einer starken Marke und der Implementierung zielgerichteter Marketingstrategien. Besonders hervorgehoben wird die Bedeutung der Anpassung der Kurse an die spezifischen Bedürfnisse der Lernenden, der Einsatz einzigartiger Lehrmethoden und die Förderung der Kurse durch digitales Marketing sowie strategische Partnerschaften. Die Teilnehmenden werden ermutigt, diese Strategien zu nutzen, um ihr Angebot zu differenzieren und ihr Einkommen effektiv zu verdreifachen.
Young Learners
Something old, something new, something borrowed, something blue - o uczeniu przez zabawę, edutainment, z niejednej perspektywy
Zobacz abstrakt
Lubię te słowa Alberta Einsteina: Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób, aby uczniowie uważali ją za cenny dar, a nie ciężki obowiązek. I lubię tez myśleć o takiej idealnej sytuacji: spokojny i zadowolony nauczyciel języka angielskiego prowadzi rewelacyjną lekcję, angażując wszystkich uczniów. Czterdzieści pięć minut mija niepostrzeżenie, uśmiechnięci uczniowie serdecznie żegnają nauczyciela i nie mogą wprost doczekać się kolejnej lekcji. Podobnie i nauczyciel. Tylko jeszcze wcześniej sprawdzi testy, które wszyscy napiszą fenomenalnie, co czarno na białym pokaże, jak skutecznie prowadzi swoje zajęcia. Jaką doskonałą metodę stosuje taki nauczyciel? Pewnie każdej po trochu. Bo też każda grupa jest przecież mieszanką różnych stylów i strategii uczenia, jak i doświadczeń, potrzeb, zainteresowań i temperamentów. Definiując pokolenie Alfa, myślimy głównie o technologii, mediach społecznościowych, szybkich bodźcach cyfrowych, potrzebie natychmiastowej informacji zwrotnej, gamifikacji. Tymczasem zdarza się, że to wyciągnięta z lamusa planszówka lub zakurzony wiersz, ba … nawet poczciwe ćwiczenie na uzupełnianie luk czy wyszukiwanie informacji, potrafi zdziałać cuda i kapitalnie zmotywować do pracy na lekcji. Jeśli tylko w danej grupie trafi w punkt. Okazuje się, że edutainment, czyli łączenie edukacji z rozrywką, jedna z kluczowych współcześnie metod aktywizujących, niejedno ma imię. I o tym właśnie – poszukiwaniu najlepszej metody pracy będzie mój warsztat. Będzie trochę podawczo, trochę angażująco i z kilkoma gotowymi pomysłami w prezencie.
Zarządzanie
dr Piotr Pilch
Akademia Leona Koźmińskiego
Jak pracować z Pandemialsami w świecie do BANI?
Zobacz abstrakt
Świat nie jest już taki jak był kiedyś i rzeczywistość przed i po- pandemiczna to dwie różne rzeczywistości. Jej opis w kategoriach świata VUCA z roku 1987 znalazł swoje percepcyjne odzwierciedlenie 33 lata później - w pierwszym roku pandemii w stworzonej przez Jamaisa Cascio koncepcji świata BANI. Jest to świat szeregu wyzwań, do których należy się po prostu przygotować. Te wyzwania szczególnie stoją przed młodymi ludźmi, którzy dojrzewali w okresie pandemii i pracy zdalnej. Szereg uwarunkowań tego okresu wpłynęło na ich kondycję psychiczną i kompetencje społeczne. Dlatego tak istotne jest dostosowanie metod pracy dydaktycznej z nimi, także na niwie językowej, do ich szczególnych potrzeb z celem starania się, by zniwelować deficyty, które powstały w wyniku pandemii. Szczególne znaczenie mają tu grupowe formy pracy jako odpowiedź na społeczny charakter deficytów kompetencyjnych. 
Metodyka
Magdalena Kaleta-Kuzińska
Politechnika Bydgoska
Avatars and QR Codes engaging GEN Z in Learning English for Special Purposes
Zobacz abstrakt
I will speak about the use of avatars and QR codes as tools to create personalized, engaging, and interactive learning experiences that align with Gen Z's digital nativity and demand for visual and interactive content. I will provide practical insights into integrating these technologies into the ESP curriculum, basing on own experience of teaching the Design Students at the Bydgoszcz University of Science and Technology. My aim is to encourage educators to adopt these innovative approaches to enhance student engagement, motivation, and proficiency in ESP, thereby preparing them for successful careers in the design industry.
Ścieżka Anglojęzyczna
More than just the answers
Zobacz abstrakt
One of the great unsung skills of teaching involves providing more than just the answers when going through classroom exercises. In this session, I’ll explore the challenges posed by different types of vocabulary exercises, and consider what we can best add when working with each type. There will be interactive workshop elements – and plenty of practical ideas.
15.50 - 16.10
PASE Partners C@fe
16.10 - 16.50
Ścieżka Niemiecka
Integracja ćwiczeń fonetycznych w proces dydaktyczny na przykładzie języka niemieckiego
Zobacz abstrakt
Często pomijane ćwiczenia wymowy powinny być wkomponowane z zakres tematyczny danej lekcji i wspierać wiodący program nauczania. Nie powinny być one odbierane jako niepasujące do scenariusza lekcji, a nawet odstawać od niego. Celem wystąpienia jest przedstawienie prostych metod adaptacji lub tworzenia ćwiczeń, gier i zabaw w oparciu o materiał podręcznikowy w celu podnoszenie kompetencji fonetycznej uczących się.
Young Learners
Marta Godlewska
MartaGodlewskaLanguageEducator
Virtual Reality - a scam or a new tool in the teacher’s toolbox?
Zobacz abstrakt
Moim celem jest zaprezentowanie różnych sposobów mądrego wykorzystania VR - rzeczywistości wirtualnej, na lekcjach języka angielskiego z dziećmi w klasach 4-8. To ciekawe, że wiele polskich szkół posiada już gogle VR, ale niewielu nauczycieli wie, jak efektywnie używać ich na zajęciach. Duża część edukatorów nie ma pomysłów, jak tę wspaniałą technologię wykorzystać jako narzędzie wspierające rozwój językowy uczniów. I dlatego chcę podzielić się wiedzą po co i jak to robić, chcę też pokazać ciekawe i skuteczne przykłady konkretnych scenariuszy lekcji wypracowanych przez zespół polskich i norweskich nauczycieli w ramach projektu edukacyjnego non-profit. Te innowacyjne pomysły przetestowało już kilkadziesiąt szkół w Polsce, budząc zachwyt uczniów, nawet tych na co dzień niechętnie angażujących się w lekcje. Wnioski są intrygujące i otwierają nową ścieżkę rozwoju dydaktyki w oparciu o nowoczesne technologie cyfrowe. A materiały? Są dostępne dla wszystkich za darmo na stronie naszego projektu. Ramowy plan: 1) Dlaczego gogle VR na lekcji mają sens; 2) Cel edukacyjny a efekt "WOW!"; 3) Cienie i blaski pracy z narzędziami cyfrowymi w klasie; 4) Informacje o konkursie dla nauczycieli, w którym można wygrać gogle VR (dzięki dotacji z Funduszy EOG).
Serdecznie zapraszam wszystkich nauczycieli i fanów nowoczesnej edukacji, do poznania praktycznych aspektów pracy z VR na lekcji. Chcę podzielić się naszymi odkryciami, tymi pozytywnymi i tymi, które nas zaskoczyły, a także wnioskami nauczycieli, którzy używali gogli VR. Każdy, kto szuka nowych sposobów na pobudzenie uczniowskiej motywacji i zaangażowania, znajdzie podczas mojego wystąpienia wskazówki i porady, jak wykorzystać niezwykłe możliwości oferowane przez wirtualną rzeczywistość.
Ponadto na konferencji (np. w trakcie przerw) wraz z koleżankami z zespołu "Step into the New World!" będziemy mogły udostępnić uczestnikom gogle VR i odpowiedzieć na wszystkie pytania, tak aby pomóc nauczycielom przygotować się do pierwszych lekcji z VR.
Metodyka
Beyond Borders: Pen Pals and Penmanship - Elevating English Literacy in Young Learners of English
Zobacz abstrakt
Uncover the magic of handwritten letters in shaping young minds! This presentation delves into the merits of incorporating handwriting in the literacy education of young English learners. Drawing from an extensive 8-month letter exchange project, the study highlights the distinct advantages of manual writing over digital alternatives. As my 3rd graders engaged in the meticulous act of handwriting, the project unearthed significant improvements in fine motor skills, language acquisition, and creativity. Emphasizing the enduring efficacy of traditional methods, this exploration encourages educators to consider the benefits of manual writing in enhancing the literacy skills of young learners. It offers a thoughtful perspective on the continued relevance of traditional pedagogical approaches in contemporary language education.
Ścieżka Anglojęzyczna
To CHAT or not to CHAT?
Zobacz abstrakt
The integration of Artificial Intelligence (AI) in English Language Teaching (ELT) is revolutionizing the educational landscape. As AI continues to advance, its role in ELT holds promise for fostering linguistic competence and cultural understanding in learners worldwide. But how good is it exactly? Is it the only way? What are the alternatives? We will look at the benefits and downsides that AI has to offer to the world of ELT.
Debata
prof. Grażyna Czetwertyńska
The Kosciuszko Foundation Poland
dr Anna Grabowska
The Kosciuszko Foundation Poland
DEBATA:
EMBRACING THE FUTURE
17.00 - 17.40
Gość specjalny
Gość specjalny
17.40 - 18.00
Zakończenie 1-go dnia Kongresu Językowego PASE 2024
Przeglądasz program na NIEDZIELĘ. Aby zmienić dzień, kliknij powyższy przycisk.
8.30 - 9.20
Rejestracja | PASE Partners C@fe
9.20 - 9.30
Otwarcie 2-go dnia konferencji
9.40 - 10.20
Metodyka
dr Sylvia Maciaszczyk
Uniwersytet SWPS
Coaching Skills for the English Teacher
Zobacz abstrakt
Coaching in language teaching is usually associated with ways of setting goals and ways of achieving those goals. This is, however, a very limited view. In this talk, I will focus on coaching as a way to explore the language learning journey of your students. I will show how your coaching skills can help you deepen the interactions in the classroom, build true connections, and accelerate learning for your students. By zooming in on actual interactions from the classroom, you will see how your coaching skills can help you grow as a teacher and, in fact, become the teacher the future needs.
Zarządzanie
prof. Maciej Błaszak
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
szczegóły wkrótce
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Ścieżka Anglojęzyczna
Repositioning Language Teacher Education for Future Orientation
Zobacz abstrakt
Education today cannot ignore the forces of globalisation, disruptions (such as the Fourth Industrial Revolution and the concomitant advancement of technological affordances, particularly in communication and interconnectivity) and crises (such as the COVID-19 Pandemic and the Ukraine–Russia war). These crises and disruptions have drastically altered the way we live, work and learn overnight, and have forced all nations to re-think traditional paradigms of teaching and learning. Teacher education and by extension, language teacher education is no exception. Challenging traditional paradigms further is the urgent need for learners to be able solve complex and unprecedented problems from a multidisciplinary lens. This keynote address seeks to articulate the type of rethinking any system has to make in order to prepare upcoming language educators to acquire the future-ready competencies. It will further suggest applying Gardner’s (2008) Five Minds for the Future while positing a sixth and seventh mind that can help language educators thrive in the new teaching and learning spaces including navigating techno-dependence in the post-pandemic eduscape.
10.30 - 11.10
Metodyka
Rozwijanie krytycznego myślenia z wykorzystaniem sztucznej inteligencji na lekcjach języka obcego
Zobacz abstrakt
Cały świat, w tym również nauczyciele i edukatorzy, zachłysnęli się ostatnio możliwościami sztucznej inteligencji. Czy jednak istnieje droga, która połączy rozwój wyższych umiejętności kognitywnych, takich jak na przykład krytyczne myślenie, z zastosowaniem narzędzi sztucznej inteligencji?

Podczas tej sesji zaprezentowane zostaną przykłady i rozwiązania, które oprócz doskonalenia umiejętności językowych, przyczyniają się do rozwijania umiejętności 4C (krytyczne myślenie, kreatywność, komunikacja i współpraca).
Metodyka
dr Joanna Górecka
Holistic Think Tank
Raz, dwa, trzy, wygrasz Ty! Od grywalizacji do motywacji
Zobacz abstrakt
Grywalizacja, czyli stosowanie elementów charakterystycznych dla gier w kontekście edukacyjnym, zyskuje coraz większą popularność jako skuteczna strategia motywacyjna, wpływająca pozytywnie na efektywność procesu kształcenia.
Zapraszam więc Uczestników konferencji do niezwykłego świata gier.

W trakcie wystąpienia zaprezentuję i omówię:
- koncepcję grywalizacji w edukacji,
- strategie implementacji grywalizacji w klasie szkolnej,
- narzędzia,
- materiały,
- praktyczne rozwiązania i pomysły gamifikacyjne.

Spotkanie będzie okazją do „organoleptycznego” ? zapoznania się z konkretnymi pomocami dydaktycznymi oraz zdobycia wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej w zakresie projektowania gier edukacyjnych.
Metodyka
How to be a gentle teacher?
Zobacz abstrakt
Według słów Kena Robinsona „edukacja ma nas rzekomo przenieść w przyszłość, której nie jesteśmy w stanie przewidzieć”. Jak zatem przygotować dzisiejszych uczniów na wyzwania przyszłości, której nie znamy? Jako nauczyciele, wychowawcy, lektorzy, a wreszcie - dorosłe osoby będące obecne w życiu dzieci i młodzieży, mamy wpływ na to, w jakim świecie funkcjonują dziś. Według raportu PISA 2023 połowa badanych polskich uczniów ma problem z motywacją, co piąty czuje się w szkole samotny. Co możemy robić, by to zmienić? Podczas swojej sesji przywołam główne założenia nurtów, które mają ogromny wpływ na moją praktykę pedagogiczną - mowa m. in. o NVC, Pozytywnej Dyscyplinie, metodzie Kids’ Skills opartej na Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Opowiem o tym, co pomaga mi wspierać wykształcanie growth mindset u moich uczniów. Zapraszam na teoretyczno-praktyczną miksturę naszpikowaną inspiracjami z różnych dziedzin.
Young Learners
Exploring Minecraft in the second language classroom
Zobacz abstrakt
It is not easy to be a teacher in the era of constant development of technological tools. Although the choice of digital tools seems to be infinite, it is the teacher's role and responsibility to bring into the classroom the ones that really have educational value and meet both teaching and learning styles. In this practical session we will stipulate the characteristics of an ideal digital tool to be implemented in the second language classroom. In the main body, the focus will be on a popular game of Minecraft and its applications for language and cross-disciplinary projects, that engage students in learning different subjects and skills. Are you curious to explore this blocky, three-dimentional world and discover its possibilities for XXI century language classroom?
Ścieżka Anglojęzyczna
What’s grammar really for? Rethinking our priorities
Zobacz abstrakt
Grammar has long been at the heart most EFL courses. For many, it’s what makes teaching English as a foreign language an academic subject. As such, we rarely stop to consider what grammar is for. In this talk, I’ll suggest some surprising answers to this question and consider how we may want to reassess our priorities as a result.
11.20 - 12.00
Metodyka
Uniwersytet Warszawski
Sztuczna Inteligencja - twój partner kreatywny. Generowanie prezentacji i wideoklipów z pomocą AI
Zobacz abstrakt
Sztuczna inteligencja (AI) zdobywa świat, a jej możliwości stale rosną. W tym wystąpieniu pokażę, jak AI może stać się Twoim kreatywnym partnerem w tworzeniu prezentacji i wideoklipów.
Prezentacja obejmie:
1. Generowanie treści: Pokażę, jak AI może automatycznie generować skrypty prezentacji i teksty do filmów na podstawie krótkich opisów. Przedstawię narzędzia AI, które potrafią tworzyć grafiki, animacje i obrazy do prezentacji i filmów.
2. Automatyzacja: Przedstawię narzędzia AI, które automatyzują czasochłonne zadania, takie jak montaż filmów i tworzenie slajdów. Omówię, jak AI może pomóc Ci zaoszczędzić czas i skupić się na kreatywnych aspektach tworzenia prezentacji i filmów.
3. Przykładowe zastosowania:
- Tworzenie angażujących prezentacji
- Generowanie materiałów edukacyjnych dla uczniów
- Tworzenie wideoklipów promocyjnych i reklamowych
Słowa kluczowe: sztuczna inteligencja, prezentacje, wideoklipy, generowanie treści, personalizacja, automatyzacja, edukacja, biznes, marketing
Metodyka
Building Conversations Brick by Brick for Adult Learners - Because Speaking Is More Than Just Sharing Opinions!
Zobacz abstrakt
Dive into the dynamic world of conversation with me! Teachers often find it challenging to get adult learners (or late teens) to engage in specific topics and express themselves. But speaking is more than just sharing opinions. It could also be "describing", "explaining", "analyzing", or "role-playing". With adult learners (or late teens), the possibilities are endless! In my session, I'll guide you through engaging techniques to foster communication and collaboration among students. Be prepared to leave with creative ideas and useful links that you can implement immediately on Monday. Plus, get ready to explore 'Peachy Conversations,' the conversation book born from over 14 years of testing and material creation, completed in September 2023. Discover specific ideas and sample lessons that utilize my handouts, giving you a taste of what the book can offer you, your lessons, and your students. Join me on this journey to discover the full spectrum of conversation skills!
Metodyka
Feedback to prezent – jak go dawać, aby posłużył komuś długo?
Zobacz abstrakt
Nie uciekniemy od informacji zwrotnej i co ważniejsze nie powinniśmy unikać jej dawania. Chociaż rodzi duże emocje i może być trudna w przyswojeniu, to jednak sprawia, że się rozwijamy oraz że łatwiej nam funkcjonować w środowisku firmowym czy domowym. Podczas mojej sesji będę mówiła o fazach odbioru feedbacku i barierach, jakie napotykamy dając feedback naszym pracownikom. Poruszymy również temat tego, czego unikać. Podczas wielu lat mojej pracy spotkałam się z wieloma trudnymi sytuacjami podczas dawania informacji zwrotnej; wspólnie przeanalizujemy te sytuacje, aby przygotować się na podobne w przyszłości. Zapraszam na moją sesję wszystkich tych, którzy na co dzień w swojej pracy dają i odbierają feedback i chcieliby czuć się w tym temacie pewniej.
Young Learners
Aleksandra Kujawska
The Kosciuszko Foundation Poland
Kształcenie sprawczości i autonomii uczniów na zajęciach języka angielskiego
Zobacz abstrakt
Szkolna codzienność to rozmowy, informacje, dyskusje, praca w grupie, projekty, spotkania z różnymi osobami, kartkówki, klasówki, zmiana sal lekcyjnych, dzwonki, szukanie zagubionego zeszytu... Czasami to też strach, stres, zmęczenie i nadmiar relacji... Jak ten dynamizm ujarzmić i spojrzeć na pojedyncze sytuacje w szkolnym życiu jak na sytuacje, które czegoś nas uczą? Innymi słowy, czy codziennie można dostrzec rozwój i czy można nauczyć się świadomego uczenia się? Podczas naszego spotkania podzielę się swoim doświadczeniem pracy z portfolio. To narzędzie pomocne w kształtowaniu sprawczości, odpowiedzialności i niezależności ucznia i uczennicy. Celem warsztatu jest przedstawienie metody portfolio i omówienie, w jakich sposób możemy z niej korzystać w warunkach szkolnych. Portfolio to umiejętność opisywania, relacjonowania i refleksji. To narzędzie, które zachęca do obserwacji rozwoju a ja będę zachęcała Państwa do korzystania z metody portfolio na Waszych zajęciach.
Zarządzanie
Justyna Broniecka
ZUS to nie MUS
Zarządzanie finansami szkoły oczami właściciela firmy
Zobacz abstrakt
Temat finansów firmy jest zawsze żywy w oczach każdego przedsiębiorcy. W Polsce niezwykle często chcemy pozbyć się odpowiedzialności używając stwierdzenia – księgowość się tym zajmuje. Pytanie – czy tak powinno być? Czy to daje nam możliwość efektywnego zarządzania finansami w swojej firmie? Podczas tego wystąpienia usłyszysz, jak podejść do finansów swojej szkoły, w jaki sposób świadomość umiejętnego zarządzania pieniędzmi wpływa na sukces Twojego biznesu. Poruszymy tematy tego jak podejść do planowania budżetów, codziennego ich rozliczania, jak planować wydatki i co ważne jak zarządzać finansami – tak aby ostatecznie mail z księgowości o wysokości podatków przestał być postrzegany jako przykra niespodzianka. Skuteczny właściciel szkoły to m.in. osoba, która świadomie zarządza jej budżetem. A ta prelekcja pomoże Ci zrobić pierwszy lub kolejny krok!
Ścieżka Anglojęzyczna
Peter Lucantoni
Cambridge University Press & Assessment
The importance of communicative writing
Zobacz abstrakt
We know that writing is often the most challenging of skills for learners and can be equally daunting for teachers to teach. Often this negativity is students’ general lack of understanding about how to write effectively, and a lack of motivation to write communicatively. Our session will start by considering what the essential building blocks for effective communicative writing are and look at ways in which teachers can support learner writing. We will discuss how we assess writing and look at the Cambridge assessment criteria while thinking about how best to give learners effective feedback.
12.00 - 12.20
PASE Partners C@fe
12.20 - 13.00
Metodyka
Marta Rosińska
Macmillan Education
szczegóły wkrótce
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Metodyka
Tłumacz mózgu, czyli neurodydaktyka na warsztat
Zobacz abstrakt
Podczas mojej sesji zdradzę Ci kilka tajników neurodydaktyki, tak by nauczanie i uczenie się było łatwiejsze. Pokażę kilka gotowych, praktycznych pomysłów jak wykorzystać osiągnięcia neurobiologów na codziennych zajęciach językowych. Spróbujemy dać odpowiedź na pytanie czy neurodydaktyka powinna być ważnym kierunkiem rozwojowym we współczesnej metodyce nauczania języków obcych.
Czy dzięki neuronaukom będziemy w stanie sprostać wyzwaniom nowej cyfrowej rzeczywistości?
Young Learners
Sensory English: stymuluj WSZYSTKIE zmysły swoich uczniów
Zobacz abstrakt
Nauka języka obcego i jednocześnie stymulowanie całościowego rozwoju dziecka? Rozwijanie wyobraźni oraz wspieranie rozwoju sensomotorycznego? To możliwe!
Na mojej sesji pokażę jak poprzez naukę języka obcego zadbać o ucznia stymulując mózg do integracji sensorycznej.
Obecnie wiele dzieci wykazuje zaburzenia integracji sensorycznej - na szczęście można im pomóc stosując odpowiednie ćwiczenia, zabawy i gry. Jeśli chcesz dowiedzieć się jakie je wykorzystać na swoich zajęciach oraz jak zrobić Sensory Box, który jest idealnym narzędziem do pracy z dziećmi zapraszam na moją sesję, która będzie miała formę warsztatów. Poznasz wiele inspiracji na zajęcia z dziećmi oraz dowiesz się jak usprawnić motorykę małą i dużą ucząc języka angielskiego.
Zarządzanie
Filary sukcesu w szkole językowej
Zobacz abstrakt
Właściciele szkół borykają się często z dwoma problemami: jak zdobyć i utrzymać uczniów oraz jak zdobyć i utrzymać lektorów. Na mojej sesji podzielę się doświadczeniem wynikającym ze współpracy z ponad 300 szkołami w 4 krajach i opowiem, jak sobie z nimi poradzić. Pokażę, jak zadbać o zadowolenie lektora, jak ułatwić mu pracę, jak budować długofalową relację z klientem i zapewnić wymierne rezultaty nauczania. A wszystko to w oparciu o przypadki szkół, którym już to się udało. Jeśli chcesz, żeby Twoja szkoła się rozwijała oraz interesuje Cię know-how metodyczny i biznesowy, zapraszam na moją sesję.
Ścieżka Anglojęzyczna
The local implementation of the curriculum in Finland
Zobacz abstrakt
The Finnish core curriculum for basic education was renewed in 2014. Changes were made to the distribution on lesson hours, as the schools were to move one weekly lesson hour of language teaching from lower secondary school to primary school. How did this affect the language teaching?

Finland has two official languages. Pupils start their language studies at the beginning of third grade at the latest. For Finnish-speaking pupils (almost 90 % of all pupils), the first language to be studied is usually English. For Swedish-speaking Finns, the first language is Finnish. More languages are added later during the school years.

But how is the teaching of languages organized? Even though the basics of the curriculum determine the boundary conditions for teaching, the municipalities have the power to decide on local implementation methods. Each teacher also can choose the ways in which she teaches, as the professionalism of trained teachers is trusted.

I will talk about the history and present of the language teaching in Finland and will also take a peek in the future.
13.10 - 13.50
Metodyka
Kompetencje przyszłości - jak i kiedy ich uczyć?
Zobacz abstrakt
W swoim wystąpieniu przedstawię kompetencje przyszłości i podam inspiracje jaki i kiedy przy przeładowanych podstawach programowych ich nauczać na lekcjach języków obcych, ale również jako wychowawca klasy lub grupy. Podam praktyczne przykłady z mojej pracy zawodowej. Materiały z których sama korzystam i które w inspirujący sposób potrafią zachęcić młodych ludzi do myślenia krytycznego i nie poddawania się przy pierwszej porażce, co jest obecnie bardzo powszechne. Podzielę się sekretami z mojej 25-letniej pracy jako nauczyciel praktyk. Serdecznie zapraszam!
Metodyka
Anna Malewska-Szymichowska
Uniwersytet Morski Gdynia
Cnoty niewieście na miarę XXI wieku, czyli o tym jak dzięki lekcjom języka obcego zmniejszyć gender gap na na kierunkach ścisłych
Zobacz abstrakt
Celem sesji jest uświadomienie nauczycielom języków obcych, w jaki sposób mogą wpłynąć na wybory młodych kobiet związane ze studiami i przyszłą karierą w oparciu o dane statystyczne dotyczące tego zagadnienia. Prezentacje będzie dotyczyła przede wszystkim przyczyn dysproporcji w wyborze przedmiotów ścisłych oraz sposobów na jej zniwelowanie. Zaprezentowane zostaną praktyczne wskazówki, jak uatrakcyjnić dziewczętom i młodym kobietom naukę przedmiotów ścisłych (STEM), aby nie bały się wpływać na rozwój świata.
Young Learners
Magdalena Kaleta-Kuzińska
Politechnika Bydgoska
"EMOJENGLISH" - Engaging Generation Alpha in Language Learning
Zobacz abstrakt
The main part of my session will refer to practical strategies for integrating emojis into English language teaching and learning. My presentation will also cover a short characteristic of Generation Alpha, such as digital nativism, or preference for interactive content. To demonstrate these concepts in action, I will provide the attendees with some interactive exercises. Utilizing emojis in English language teaching process may allow educators to foster a dynamic and visually engaging educational atmosphere. Such approach not only makes the process of language acquisition enjoyable, but also enhances its effectiveness.
Zarządzanie
Jak w trzy miesiące poukładać swoją szkołę i pracować cztery godziny dziennie?
Zobacz abstrakt
Cztery godziny dziennie? Czy to jest możliwe? To pytanie słyszę dosyć często podczas spotkań z właścicielami i właścicielkami szkół językowych. Wydaje nam się to niemożliwe, ponieważ żyjemy w kulturze, w której panuje przekonanie, że dobry lider to taki, który pierwszy przychodzi do firmy i wychodzi z niej ostatni. Okazuje się, że jest dokładnie odwrotnie, ponieważ gdy pracujemy powyżej czterech godzin dziennie, spada nasza produktywność. Doświadczyłam tego na własnej skórze i dobrze wiem jak to jest być „chomikiem biegającym w kołowrotku" bieżących zadań. Na szczęście znalazłam sposób na to, aby wyjść z tego kołowrotka i zaczęłam układać swoją szkołę krok po kroku, tak aby stała się moją dumą i radością, a nie kulą u nogi i ciągłym rozczarowaniem. Stworzyłam swój system składający się z pięciu kroków, dzięki któremu, prowadząc dwie firmy, pracuję cztery godziny dziennie i jeżdzę na wakacje kilka razy w roku. Podczas mojego wystąpienia omówię poszczególne etapy tego procesu. Zastanowimy się też od czego możesz zacząć już dziś, aby w efekcie pracować mniej, mieć lepsze rezultaty i zarabiać więcej.
Ścieżka Anglojęzyczna
How to Study Effectively
Zobacz abstrakt
Imagine you want to workout and build a nice body. Will a good gymnast ever tell you: ‘OK – walk into the gym, pick up the heaviest dumbbells you can find, and do as many reps as you can for as long as you can.’? Of course not. Yet very often this is exactly our students’ approach when studying English. Most of them simply re-read their notes – again and again.
It does not have to be like this. In the past few decades, cognitive scientists have identified some key principles which can help people learn faster, with less effort and then retain what they have learned for much longer than they otherwise would.
In this very practical workshop, we are going to look at five of these principles and illustrate each of these with easy-to-use vocabulary learning activities which you can try out with your learners tomorrow.
13.50 - 14.40
PASE Partners C@fe / Przerwa Lunchowa
14.40 - 15.20
Metodyka
Metoda odwróconej klasy kluczem do komunikacji w języku obcym
Zobacz abstrakt
Szanowni Państwo, serdecznie zapraszam do wysłuchania mojego wystąpienia na temat korzyści w kompetencji komunikacyjnej, płynących z nauki języka obcego metodą odwróconej klasy. Poprzez przykłady z własnego doświadczenia w drodze do kompetencji komunikacyjnej oraz lekcję pokazową postaram się przybliżyć Państwu tę metodę oraz jej zalety i wady.
Metodyka
szczegóły wkrótce
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Young Learners
Metody aktywizujące w pracy z dziećmi - jak pracować by osiągnąć spodziewane efekty
Zobacz abstrakt
Indywidualne podejście do każdego ucznia w przypadku pokolenia ALFA uzyskuje nowe znaczenie, a wykorzystywane do tej pory metody i narzędzia mogą okazać się niewystarczające, a na pewno należy poddać je przemyślanej weryfikacji - ta refleksja będzie towarzyszyć mojemu warsztatowi.
Zarządzanie
Artur Makieła
Profesjonalna Szkoła Hipnoterapii
Podpalaj innych zamiast wypalać siebie
Zobacz abstrakt
Badania pokazują, że w dzisiejszym świecie zarówno znajomość języków obcych jak i umiejętności miękkie to kluczowe czynniki wpływające na życiowy sukces, karierę zawodową oraz poziom zadowolenia z życia.
Jednocześnie ankieta którą jako Profesjonalna Szkoła Hipnoterapii przeprowadziliśmy we współpracy z Instytutem Psychologii Polskiej Akademii Nauk na próbie 2000 respondentów pokazała, że 88% ludzi z wyższym wykształceniem ma drastycznie zaniżone poczucie własnej wartości, a 73% respondentów nie ma żadnych sposobów na samoregulację emocji i stresu, żyjąc w ciągłym napięciu. Z kolei raport "Teacher Wellbeing Index 2019" opublikowany przez Education Support pokazał, że 84% nauczycieli czuło się wyczerpanych emocjonalnie.
To w olbrzymim stopniu przekłada się na obniżenie możliwości wykorzystania pełni własnego potencjału i znaczny spadek jakości pracy w kategoriach długoterminowych.
Podczas naszego spotkania zajmiemy się tym jak zadbać o umiejętności miękkie, zarówno swoje jak i Państwa uczniów i klientów, po to, żeby działać skuteczniej i osiągać lepsze rezultaty mniejszym kosztem, w szczególności emocjonalnym.
Porozmawiamy o tym jak w prosty sposób zadbać o emocjonalny komfort pracy z grupami i wymagającymi klientami oraz jak dbać o wysoki poziom własnej motywacji i chęci do działania, przeciwdziałając wypaleniu zawodowemu i forsowaniu na sobie nadmiernej presji.
Jako trener neurolingwistyki oraz nauczyciel hipnozy i trener mentalny pracujący od 15 lat m.in. ze światem sportu, muzyki, edukacji, biznesu i publicznych prezentacji, podzielę się z Państwem konkretnymi sposobami na zadbanie o te sfery, co jest często krytyczne dla skuteczności zarówno nauczycieli jak i uczniów.
Ścieżka Anglojęzyczna
AI tools for generating interactivity and engagement in the lessons
Zobacz abstrakt
There are a number of amazing time saving tools that allow you to generate quizzes in seconds and then use them in class or for homework. It is possible to choose a YouTube video, a text or even a document and generate a quiz from the content which you can then immediately use. Some of these tools offer generous free options and impressive quizzes that even include gamified elements. This really is AI at its best. In this talk, Russell will review the best tools and run some example activities with the audience. So have your phones or your computers ready!
15.30 - 16.10
Metodyka
Efektywne i efektowne zasoby i narzędzia cyfrowe w kształceniu językowym
Zobacz abstrakt
Uczestnicy poznają – na przykładzie różnych języków – wybrane typy efektywnych i efektownych zasobów i narzędzi o charakterze cyfrowym, znajdujących zastosowanie na różnych poziomach kształcenia językowego: animację służącą prezentacji i przyswajaniu leksyki, aplikację do tworzenia interaktywnych quizów i ankiet z wykorzystaniem kodów QR oraz krótkie nagranie filmowe do celów dydaktycznych. Sesja adresowana jest do wszystkich zainteresowanych.
Metodyka
dr Sabina A. Nowak
Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Dobrostan na lekcji języka obcego
Zobacz abstrakt
Nauczyciele coraz częściej stają przed wyzwaniem stworzenia edukacyjnego środowiska, które sprzyja nie tylko nauce języków obcych, ale i dobrostanowi uczniów. Ta prezentacja ma na celu przybliżenie podstawowych teorii psychologii pozytywnej (Keyes, 2002; Huppert & So 2013; Diener et al., 2010; Ryff & Singer 2008), zwłaszcza modelu PERMA (Seligman, 2011), które mogą być zaadoptowane w edukacyjnym kontekście do promowania dobrostanu uczniów i nauczycieli. W wystąpieniu skupię się na pięciu filarach owego modelu PERMA podkreślając ich znaczenie dla efektywności nauczania i uczenia się. Na podstawie studium przypadku nauczyciela, który „osiągnął” pełny dobrostan (ang. flourishing) oraz przeprowadzonych badań zilustruje, jak nauczyciele mogą wdrażać elementy psychologii pozytywnej by wspierać dobrostan własny oraz uczniów. Na zakończenie, zachęcę do dyskusji na temat realnych wyzwań i możliwości jakie istnieją w kontekście edukacji językowej. Zachęcając do dzielenia się doświadczeniami i najlepszymi praktykami (ang. benchmarking) stworzymy przestrzeń do wymiany pomysłów oraz efektywnych działań. Celem sesji jest wyposażenie nauczycieli w narzędzia do kreowania inspirujących środowisk edukacyjnych, które sprzyjają dobrostanowi zarówno uczniów jak i samych nauczycieli.
Young Learners
Na tropie komunikacji językowej - odkryjmy tajemnice skutecznych metod nauki Young Learners
Zobacz abstrakt
Przykucie uwagi młodego ucznia to nie lada wyzwanie. Wie o tym każdy nauczyciel, który codziennie staje przed tym zadaniem. Przyczyn tego jest wiele, m.in. krótki czas skupienia czy brak zainteresowania. Odkryjmy więc tajniki interesujących zajęć dla najmłodszych. Zapraszam na moją prelekcję podczas której wejdźmy w buty detektywa i rozwiążemy zagadkę. Pokażę Wam jak zaangażować niezaangażowanych i zachęcić zniechęconych.
Zarządzanie
szczegóły wkrótce
Zobacz abstrakt
szczegóły wkrótce
Ścieżka Anglojęzyczna
The Future is Now: AI in the Language Classroom
Zobacz abstrakt
Adapting curricula and teaching methods to the challenges and opportunities of the digital era means that we need to build digital capabilities for teachers so that students are better able to be participants, creators and innovators in a world where “50% of all employees will need reskilling by 2025, as adoption of technology increases, according the the World Economic Forum's Future of Jobs Report.

Critical thinking and problem-solving top the list of skills employers believe will grow in prominence in the next five years.

Newly emerging skills in self-management such as active learning, resilience, stress tolerance and flexibility.

Respondents to the Future of Jobs Survey estimate that around 40% of workers will require reskilling of six months or less.”

The competencies of the future and identification of key social skills necessary to achieve success and function in a dynamically changing reality are essential considerations for all educators, as is digital wellbeing ​​for lifelong learning. Juliette will present some approaches, drawing upon Ruben Puentedura’s SAMR Model and TPACK technology frameworks that will help educators leverage technology to improve student outcomes and agency.
16.20 - 17.00
17.00 - 17.15
Losowanie nagród | Zakończenie Kongresu Językowego PASE 2024
SOBOTA 11 MAJA
NIEDZIELA 12 MAJA

O organizatorze

Stowarzyszenie PASE

Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której celem głównym jest wspieranie jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce.

Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu!

email: pase@pase.pl

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  wykonanie: kookey
Dołącz już dziś do grona uczestników i uczestniczek największej w Polsce 
konferencji poświęconej edukacji językowej!
Zapisz się już dziś!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram