Od niemal 25-lat nauczycielka języka niemieckiego w szkole ponadpodstawowej, a od 20 doradca metodyczny we Wrocławskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Moje doświadczenie zawodowe obejmuje doskonalenie zawodowe nauczycieli, publikacje metodyczne oraz naukowe, bycie rzeczoznawcą do spraw podręczników, egzaminatorką egzaminu maturalnego, ekspertem do spraw awansu zawodowego. Szczególnie interesuje mnie temat oceniania osiągnięć edukacyjnych uczniów i metodyka nauczania języków obcych.
Kompetencje przyszłości…!? Czy nie są one aby tożsame z kompetencjami pożądanymi od zawsze? Czy nie stało się tak, że rzucone w edukacyjnej bańce hasło, stało się (kolejnym) trendem w edukacji? Ojcostwo myślenia krytycznego przypisuje się Sokratesowi (2500 lat temu), a my mówimy, że szkoła powinna zająć się kształtowaniem kompetencji myślenia krytycznego, jako kompetencji przyszłości!
To, co robi, robiła dotychczas i powinna robić szkoła? Czy nie straciliśmy z oczu czegoś, o co tak naprawdę powinno chodzić w edukacji? Gdzie w dramaturgii lekcji języka obcego jest przestrzeń na kształtowanie kompetencji 4K? I jaka jest metodyka kształtowania kompetencji?
Na te pytania znajdziesz odpowiedź w tracie mojego wystąpienia. Zapraszam.