Jestem nauczycielką języka angielskiego i właścicielką szkoły językowej Centrum Języków Obcych Sherlock w Kobyłce pod Warszawą, gdzie uczymy dzieci, młodzież i dorosłych aż pięciu języków obcych – stawiając na relacje, komunikację i kompetencje XXI wieku. Prowadzę również markę osobistą Angielski na głowie, w której tworzę materiały i szkolenia dla nauczycieli – z przymrużeniem oka. W pracy stawiam na autentyczność, integrację języka z codziennością uczniów, rozwój mówienia i dobre emocje na zajęciach. Moim celem nie jest kształcenie przyszłych anglistów, ale pewnych siebie użytkowników języka. Uczę z głową, ale i z głębią – czasem także przez TikToka.
Podczas tej sesji uczestnicy dowiedzą się, jak wykorzystać cyfrowy świat uczniów – TikToka, emoji, memy, Insta stories i Shorts – w sposób przemyślany i neurodydaktycznie uzasadniony. Celem wystąpienia jest pokazanie, jak nauczyciel może budować pomost między światem ucznia a szkołą, by zwiększyć zaangażowanie, utrzymać uwagę i wspierać zapamiętywanie treści językowych.
W trakcie prelekcji poruszę m.in.:
– jak działa uwaga i motywacja ucznia w świecie bodźców cyfrowych,
– jak wykorzystać elementy kultury online w nauczaniu języka,
– jak zaplanować aktywności językowe, które są bliskie codzienności uczniów,
– przykłady z mojej praktyki (uczniowie 5–8 SP i młodzież),
– wskazówki, jak wpleść elementy cyfrowe bez tracenia celu z oczu.
Zapraszam Cię na sesję, która łączy świat języka z rzeczywistością ucznia. Zobaczysz, jak zamienić scrollowanie w naukę – i jak zrobić to z głową!