Kognitywista, biolog, doktor habilitowany nauk humanistycznych, pracownik naukowy Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Stypendysta Uniwersytetu w Kilonii (Niemcy), Uniwersytetu w Edynburgu (Szkocja) i Uniwersytetu Berkeley (USA). Zainteresowania badawcze dotyczą epigenezy umysłu, czyli możliwości kształtowania mózgu człowieka pod wpływem bodźców środowiskowych. Zajmuje się psychologią uniwersalnego projektowania (universal design), neurodydaktyką i problematyką brainfitness. Autor trzech monografii naukowych i kilkudziesięciu artykułów. Prowadzi działalność szkoleniowo-doradczą. Współautor bloga: designforall.pl.
Inteligencja fizyczna jest przede wszystkim odpowiedzialna za aktywną nawigację w świecie i kategoryzację rzeczywistości na "dobrą" i "złą", oraz podejmowanie decyzji w fazie przedwerbalnej. Stanami umysłu związanymi z inteligencją fizyczną są afekty. Inteligencja kulturowa z kolei to inteligencja społeczna w funkcji imitowania tradycji, a nie strategicznego rozgrywania drugiego człowieka. Nie ma zatem inteligencji emocjonalnej i makiawelicznej, jest natomiast inteligencja fizyczna i kulturowa, których rozwój poważnie modyfikuje świat cyfrowych mediów. Wykład scharakteryzuje profil poznawczy dziecka i zagrożenia jakie dla jego rozwoju niesie odcieleśnienie informacji i zerwanie z tradycją poprzednich pokoleń.