Nauczycielka języka angielskiego z 14 letnim stażem, aktualnie związana zawodowo z pierwszą niepubliczną szkołą podstawową w Polsce oraz filią krakowską Uniwersytetu SWPS. Doktorantka na Wydziale Nauk o Bezpieczeństwie Krakowskiej Akademii, prowadząca badania nad językiem specjalistycznym w wojsku. Entuzjastka wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji, koordynatorka szkolnych Laboratoriów Przyszłości i projektów cyfrowych o zasięgu ogólnopolskim.
It is not easy to be a teacher in the era of constant development of technological tools. Although the choice of digital tools seems to be infinite, it is the teacher's role and responsibility to bring into the classroom the ones that really have educational value and meet both teaching and learning styles. In this practical session we will stipulate the characteristics of an ideal digital tool to be implemented in the second language classroom. In the main body, the focus will be on a popular game of Minecraft and its applications for language and cross-disciplinary projects, that engage students in learning different subjects and skills. Are you curious to explore this blocky, three-dimentional world and discover its possibilities for XXI century language classroom?