Jestem lektorką języka angielskiego od 2010 roku. Od początku skupiałam się głownie na pomocy dorosłym kursantom w opanowaniu języka specjalistycznego, dzięki czemu oni mogli (i mogą) realizować swoje ambitne cele zawodowe. W ciągu ostatnich kilku lat zauważyłam coraz większe trudności moich kursantów podczas nauki i zainteresowałam się psychologią poznawczą, szczególnie w kontekście pamięci i uwagi. Dziś, również dzięki ukończeniu kierunku Trenera funkcji poznawczych na Uniwersytecie SWPS w Katowicach, włączam praktyki treningu pamięci, uwagi i twórczości w moje lekcje, edukuję moich kursantów o skutecznym zapamiętywaniu informacji i chętnie podzielę się tą wiedzą z innymi nauczycielami i lektorami.
Sesja, którą chcę zaproponować to przede wszystkim przedstawienie ćwiczeń i praktyk typowych dla treningów pamięci, które można efektywnie wykorzystać na lekcji języka obcego w dwóch celach: aby zaoferować większą różnorodność ćwiczeń językowych oraz - a może przede wszystkim - jako baza dla przekazania uczniom i kursantom wiedzy o pamięci i zasadach skutecznego zapamiętywania.
To NIE będzie sesja o mnemotechnikach. To będzie sesja o skutecznym zapamiętywaniu i przywoływaniu informacji. Jeśli chcesz wprowadzić w Twoje lekcje drobne zmiany, które pomogą Twoim uczniom i kursantom rozwijać umiejętności językowe jednocześnie trenując ich pamięć - pokażę jak można to zrobić. Podpowiem też, jak rozmawiać z uczniami i kursantami o ich własnej pamięci - tak, aby mieli większą świadomość tego, które działania związane z uczeniem się faktycznie przynoszą najlepsze efekty.