Dyrektor Centrum Nauczania Języków Obcych UW, absolwent Wydziału Neofilologii UAM, pracę doktorską w zakresie glottodydaktyki (nauczanie Legal English) obronił na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW. Od kilkunastu lat zajmuje się nauczaniem Legal English, prowadząc zajęcia ze studentami WPiA UW, jak i praktykującymi prawnikami. Jest autorem publikacji związanych z nauczaniem języków specjalistycznych, należy do EULETA (The European Legal English Teachers’ Association). Jest członkiem Rady Programowej CKNJOiEE UW oraz Rady Koordynacyjnej ds. Nauczania Języków Obcych i Certyfikacji Biegłości Językowej UW. Pełni także funkcję koordynatora programu kursów językowych w ramach sojuszu 4EU+.
Kształci studentów na Wydziale Artes Liberales oraz w Międzydziedzinowej Szkole Doktorskiej i Szkole Doktorskiej Nauk Humanistycznych Uniwersytetu Warszawskiego, współpracuje ze Szkolą Edukacji Uniwersytetu Warszawskiego i Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności. Pełni funkcję prezeski The Kościuszko Foundation Poland i reprezentantki The Kosciuszko Foundation Inc. z Nowego Jorku. Była stypendystką Fundacji Kościuszkowskiej – prowadziła badania na temat metod oceniania i nauczania w Boston College w USA. Kierowała Laboratorium Edukacyjnym Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW, była dyrektorką programu Szkoła z klasą i zajmowała się ocenianiem kształtującym w Centrum Edukacji Obywatelskiej, należała do zespołu krajowego w badaniu PISA. Jurorka European Language Label. Autorka koncepcji internetowego podręcznika do nauki języka polskiego dla uczniów polskich za granicą Włącz Polskę, programów i podręczników oraz publikacji na temat metod nauczania i oceniania, w tym dotyczących pracy z uczniami i studentami uzdolnionymi, dwujęzyczności i edukacji międzykulturowej.
Dyrektor programu Teaching English in Poland w Fundacji Kościuszkowskiej Polska. Ekspertka ds. edukacji w Holistic Think Tank. Członkini Rady Doradczej programu English Teaching PAFW. W latach 2018-2021 prezes Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Jakości w Nauczaniu Języków Obcych PASE. Redaktor naczelna czasopisma Języki Obce w Szkole do 2017 roku. Kierownik Polskiego Biura Europejskiej Sieci Informacji o Edukacji w latach 2014-2017. Nauczyciel akademicki z zakresu translatoryki ILS UW. Absolwentka European Masters in Conference Interpreting oraz Interdyscyplinarnego Podyplomowego Studium Kształcenia Tłumaczy ILS UW. Autorka i redaktorka wielu artykułów i publikacji z zakresu edukacji, nauki języków obcych i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Antropolożka technologii, prawniczka i historyczka sztuki, wykładowczyni akademicka (Psychologia i Informatyka, SWPS; Trendwatching&Future Studies AGH; Business Process Automation WZ UŁ; Business AI w Akademii im. Leona Koźmińskiego w Warszawie) i speakerka w obszarze nowych technologii. Specjalizuje się w obszarze społecznych implikacji sztucznej inteligencji i transhumanizmu. Prowadzi zajęcia dotyczące antropologii technologii i kultury cyfrowej, technointymności i współpracy człowieka z maszyną. Bada jak rozwój technologicznych narzędzi wpływa na wyobrażenia społeczne. Założycielka Polskiego Stowarzyszenia Transhumanistycznego i organizatorka corocznych konferencji naukowych: „Transhumanizm. Idee, Strategie, Wątpliwości”. Stała felietonistka magazynu „Domena” Polskiego Towarzystwa Informatycznego, kuratorka międzynarodowych wystaw w obszarze art@science. Według „Forbes Women” jedna z 22 najbardziej wpływowych Polek w obszarze nauki i biznesu w 2022 roku, wyróżniona w rankingu Top100Woman in AI in Poland, Laureatka projektu Jutronauci Gazety Wyborczej&Kulczyk Investment. Tworzy i realizuje projekty edukacyjno-rozwojowe i integracyjne dla szkół, firm i grup wielopokoleniowych.
Generacja Alfa rozpoczyna edukację w dynamicznie zmieniającym się krajobrazie technokulturowym, w którym systemy oparte o sztuczną inteligencję tworzą obrazy i generują treści, analizują zainteresowania, styl uczenia się i postępy ucznia dostosowując poziom trudności treści w czasie rzeczywistym, aby zapewnić odpowiednio emocjonujące wyzwanie edukacyjne. Zmienia to znacząco kształt wyobrażeń o procesie zdobywania wiedzy, rodzi pytania o umiejętności i kompetencje potrzebne do dobrego życia w szybko zmieniającym się społeczeństwie, budzi obawy o to, czego i jak uczyć następne pokolenia. Jednocześnie rzeczywistość nowych technologii staje się dla części młodych ludzi znacznie bardziej interesująca niż relacje interpersonalne. Świat cyfrowych obiektów jest dla nich silniejszym oparciem niż więzi międzyludzkie. Jednym z wyzwań, przed którym stoi współczesna teoria organizacji, jest krytyczna refleksja nad przyszłością relacji międzyludzkich i relacji człowiek - maszyna w ramach nowych modeli organizacji. Społeczne roboty i wirtualni asystenci to coraz doskonalsi, zdolni do symulowania emocji agenci stający się częścią codziennego życia. Relacje między człowiekiem i maszyną przekształcają obszar uznawany w kulturze europejskiej za sferę intymną, o fundamentalnym znaczeniu dla samookreślenia człowieka i budowanych relacji. Czy jesteśmy gotowi na inwazję wirtualnych nieludzkich nauczycieli, którzy dzięki sztucznej inteligencji coraz częściej pojawiają się w organizacji i życiu prywatnym?