Biogram

Psycholog społeczny. Kierownik Centrum HumanTech na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. Naukowo zajmuje się społecznymi i psychologicznymi aspektami nowych technologii, zwłaszcza sztuczną inteligencją, metawersum oraz robotyką społeczną. Autor licznych publikacji naukowych. Przewodniczy komitetowi organizacyjnemu międzynarodowej konferencji HumanTech Summit. Zaliczony do grona 25 najwybitniejszych absolwentów 25-lecia Uniwersytetu SWPS. Laureat konkursu „Popularyzator Nauki” organizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki (2023).


Czego możemy nauczyć się od robotów?

Biogram

Profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Pomysłodawca, kierownik i wykonawca ponad sześćdziesięciu międzynarodowych i krajowych projektów badawczych, w tym prestiżowych projektów międzynarodowych tj. ECIP, EU Kids Online, ySkills (Horyzont 2020), Lights4Violence (Horyzont 2020). Reprezentant Polski w pięciu akcjach COST Europejskiej Fundacji Nauki. Autor licznych publikacji, w tym pierwszej na polskim rynku monografii naukowej dotyczącej cyberprzemocy. Wiceprezes Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej. Członek Rady Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz rady programowej Fundacji Orange. Członek Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk . Członek Zespołu ds. Zespołu ds. Przeciwdziałania Uzależnieniom Behawioralnym w Krajowym Centrum Przeciwdziałania
Uzależnieniom. Wielokrotnie nagradzany za działalność naukową, m. in. nagrodą im. prof. Tomasza Hofmokla w kategorii „Społeczeństwo Informacyjne” (NASK), nagrodą na Nagroda na stulecie UAM Doskonałość w nauce -użyteczność w praktyce). Czterokrotnie na liście 100 osób, które przyczyniły się do rozwoju kompetencji cyfrowej w Polsce decyzją Kapituły Polskiego Szerokiego Porozumienia na Rzecz Rozpowszechnienia Umiejętności Cyfrowych (obecnie na Liście Honorowej). Pomysłodawca i redaktor pierwszego w Polsce podręcznika do kryzysowej edukacji zdalnej, pt. Edukacja w czasach pandemii wirusa COVID-19. Z dystansem o tym, co robimy obecnie jako nauczyciele.


Jak młodzi ludzie uczą się z generatywną sztuczną inteligencją - wyniki badań

Podczas wystąpienia przestawię najnowsze polskie wyniki badań dotyczące wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji do nauki oraz omówię te wyniki w kontekście innych badań.
Zastanowimy się też nad tym, co z tego wynika dla szkoły i tego, jak pracujemy edukacyjnie z młodymi ludźmi.

Biogram

Marcin Stanowski is a public school teacher, university lecturer, psychologist and teacher trainer. Has been training teachers around the world since 2010. Forever caring for teachers' well-being. Currently interested in fostering key competencies in ELT classes, critical thinking and media literacy.


Biogram

Ich bin Germanistin mit langjähriger Erfahrung im Unterricht und als DaF-Lektorin. Ich verfüge über eine TELC-Prüferlizenz bis Niveau C1 und war Vorsitzende eines Prüfungsteams bei OKE Łódź.
Unterrichten ist meine Leidenschaft. Ich entwickle mich ständig weiter, folge Intuition und Herz und baue meine Kompetenzen kontinuierlich aus.
2020 wurde ich mit dem Preis des Präsidenten der Stadt Łódź (2. Grades) für besondere Verdienste im Bildungswesen ausgezeichnet. 2022 ehrte mich das Łódźer Zentrum für Lehrerfortbildung als Innovative Lehrerin.
Im Mittelpunkt meiner Arbeit steht der Mensch und sein Potenzial. Die Zusammenarbeit mit Menschen gibt mir Energie – als Lehrerin, Trainerin und Referentin.
Ich beschäftige mich intensiv mit Themen wie Gruppendynamik, der Rolle des Lehrers-Trainers und dem Lehr-Lern-Prozess.
Lehrkräfte sind herzlich eingeladen, an meinen Webinaren teilzunehmen.


Bildung in der digitalen Realität

Im Zeitalter der rasant fortschreitenden Künstlichen Intelligenz steht die Schule vor einer neuen Herausforderung: Wie können digitale Werkzeuge so eingesetzt werden, dass sie die Entwicklung der Lernenden unterstützen, ohne zwischenmenschliche Beziehungen und Achtsamkeit zu verdrängen? In meinem Vortrag zeige ich, wie KI zur realen Unterstützung im Schulalltag werden kann – sei es bei der Unterrichtsplanung, der Materialerstellung oder der individuellen Förderung von Schüler:innen.

Teilnehmende erfahren:

Der Vortrag verbindet Reflexion, Inspiration und konkrete, sofort umsetzbare Ideen, die Lehrkräfte direkt im Unterricht einsetzen können. Die Teilnehmer:innen gewinnen nicht nur neues Wissen, sondern auch praktische Lösungen und einen frischen Blick auf ihre Rolle in einer sich wandelnden Bildungswelt.

O organizatorze

Stowarzyszenie PASE

Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której celem głównym jest wspieranie jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce.

Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu!

email: pase@pase.pl

© 2025 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  wykonanie: kookey
Dołącz już dziś do grona uczestników i uczestniczek największej w Polsce
konferencji poświęconej edukacji językowej!
UWAGA! DO 25 MAJA KUPISZ BILETY W CENIE PROMOCYJNEJ - SPRAWDŹ!
Zapisz się już dziś!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram