Biogram

Jestem logopedą, pedagogiem specjalnym, certyfikowanym terapeutą Metody Krakowskiej, metodykiem nauczania języków obcych. Od ponad 15 lat pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jestem absolwentką studiów pedagogicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i studiów kierunkowych Uniwersytetu Warszawskiego. W trakcie specjalizacji z psychologii dziecięcej. Ukończyłam Akademię Metodyka PASE a także Kurs Kwalifikacyjny Neurodydaktyki dr. Marka Kaczmarzyka. Ukończyłam wiele specjalistycznych szkoleń z zakresu pedagogiki oraz terapii: dwustopniowy certyfikat ESDN, certyfikat Monachijskiej Funkcjonalnej Diagnostyki Rozwojowej, certyfikat terapeutki Miofunkcjonalnej, cykl szkoleń Pedagogiki Montessori, cykl szkoleń systemu Numicon Oxford University, warsztaty metody Reggio Emilia. Jestem prelegentem wielu konferencji z zakresu metodyki nauczania między innymi : EduNation-EduKids, Uczę Maluchy- EduNation, Oxford University Press, Morze Pomysłów Sopot, Das Projekt Nachbarspracherwerb von der Kita bis zum Schulabschluss –der Schlüssel zur Kommunikation in der Euroregion Pomerania, Mała Lingua PWN, PASE YL Politechnika Warszawska. Jestem autorem programów nauczania języka angielskiego w edukacji przedszkolnej. Prowadzę cykliczne warsztaty i szkolenia metodyczne Little Star oraz Pedagogika Naturalnego Rozwoju dla nauczycieli, pedagogów i rodziców. Jestem założycielem i dyrektorem modelowego przedszkola Forrest. Prywatnie jestem mamą dwóch chłopców: niesfornego Mieszka oraz wyjątkowego -niepełnosprawnego Gabriela. Moją wielką pasją jest dokonywanie niemożliwego oraz praca z dziećmi na dywanie.


Tłumacz mózgu, czyli neurodydaktyka na warsztat

Tłumacz mózgu, czyli neurodydaktyka na warsztat.
Każdy język posiada własny, unikatowy kod językowy. Jest to swoiste równanie matematyczne, które by płynnie posługiwać się językiem, należy prawidłowo rozwiązać.
Na kod języka składa się materiał gramatyczny i leksykalny. Język zostaje odkodowany, gdy intencjonalnie powtarzamy słowa, łączymy je w linearne ciągi, używamy języka w aktach komunikacji kierowanej.
Przez pierwsze lata życia dziecko z łatwością zaczyna przyswajać i używać język ojczysty.
Dzięki odpowiednio skonstruowanym oddziaływaniom, dziecko w równie prosty sposób może odkodować język obcy. Kompetencje językowe dziecka w zakresie drugiego języka nie muszą i nie powinny ograniczać się tylko do biernego odtwarzania piosenek i wierszyków czy nazywania przedmiotów/ obiektów.
Odkodowując język trzymamy się określonych zasad:
jedności miejsca, czasu i osoby.
Według badań neurobiologów funkcje językowe umiejscowione są w lewej półkuli mózgu. Ważną kwestią w nauce języków obcych małych dzieci jest więc stymulacja procesów lewopółkulowych: sekwencji linearnych, widzenia relacji i porządek między nimi (kategoryzacje).
Brzmi ciekawie?
Podczas mojej sesji zdradzę Ci kilka tajników neurodydaktyki, tak by nauczanie i uczenie się było łatwiejsze. Pokażę kilka gotowych, praktycznych pomysłów jak wykorzystać osiągnięcia neurobiologów na codziennych zajęciach językowych. Spróbujemy dać odpowiedź na pytanie czy neurodydaktyka powinna być ważnym kierunkiem rozwojowym we współczesnej metodyce nauczania języków obcych.
Czy dzięki neuronaukom będziemy w stanie sprostać wyzwaniom nowej cyfrowej rzeczywistości?

O organizatorze

Stowarzyszenie PASE

Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której celem głównym jest wspieranie jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce.

Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu!

email: pase@pase.pl

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  wykonanie: kookey
Dołącz już dziś do grona uczestników i uczestniczek największej w Polsce 
konferencji poświęconej edukacji językowej!
Zapisz się już dziś!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram