Wojciech Glac jest neurobiologiem z Uniwersytetu Gdańskiego, którego wielką pasją jest uczenie oraz popularyzacja wiedzy o mózgu. Ma na swoim koncie ponad 700 wykładów popularnonaukowych i warsztatów dla dzieci, młodzieży i dorosłych, od 15 lat organizuje Dni Mózgu w Trójmieście, a za swoją działalność popularyzatorską otrzymał nagrodę Popularyzatora Nauki w kategorii Naukowiec w prestiżowym konkursie „Popularyzator Nauki” Serwisu Nauka w Polsce PAP i Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Kiedy nauka z mozołem odkrywa mechanizmy, które stoją na procesami poznawczymi, napędowo-emocjonalnymi i ich wzajemnymi powiązaniami oraz ich funkcjonowaniem w kontekście edukacji, dziecięce, młodzieńcze i starzejące się mózgi nic sobie z tego nie robią i wciąż uczą się tak, jak się uczyły. Na łamach szanowanych czasopism naukowych przeczytać możemy o nowych odkryciach dotyczących np. roli emocji, uwagi, pracy w grupie na efektywność procesu uczenia się, ale dokładnie te same prawdy usłyszymy w losowym spożywczaku czy salonie neuro-obuwniczym. Świadomy nauczyciel nieświadomie wykorzystuje dostępną i jeszcze nie odkrytą wiedzę o uczącym się mózgu, a każde dziecko w wózeczku, jeszcze zanim nauczy się mówić, jest w stanie objawić swoim zachowaniem całą prawdę o roli emocji, uwagi, więzi na procesy motywacji i uczenia się. Co więc wiemy o mózgowym procesie uczenia się, co przyniosły nam odkrycia z zakresu neuronauk w kontekście edukacji i jakich "odkryć" możemy się jeszcze spodziewać. Innymi słowy - ile wart jest przedrostek neuro?