Karolina Maliszewska jest absolwentką filologii angielskiej (spec. językoznawstwo kognitywne) i archeologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od 25 lat naucza języka angielskiego na różnych poziomach i w różnych grupach wiekowych. Współpracowała między innymi z Akademią Obrony Narodowej, licznymi szkołami językowymi, a obecnie jestem lektorką w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Prowadziła również własną placówkę edukacyjną, w której wprowadzała nauczanie STEMowe, w czasach kiedy koncepcja STEM nie była jeszcze szeroko znana. Dusza archeologa-poszukiwacza bardzo pomaga jej w odkrywaniu interdyscyplinarnej edukacji. Jest również gorącym orędownikiem edukacji wolnościowej, opartej na relacji i zaufaniu i czerpiącej z neurodydaktyki i pedagogiki konstruktywizmu. W swoim portfolio ma wiele wystąpień na konferencjach takich jak PASE, IATEFL czy Edunation. Od wielu lat jest związana z Oxford University Press, gdzie pracuję jako konsultant metodyczny i Teacher Trainer.
Zainteresowanie edukacją STE(A)M stale rośnie, a wielu pedagogów na całym świecie chętnie wprowadza jej elementy na swoich zajęcia. Prezentacja skierowana jest do osób zainteresowanych tą metodą pracy, które szukają wskazówek jak ją wdrożyć. Podczas sesji nauczyciele dowiedzą się jakie elementy metody STE(A)M mogą wykorzystać na swoich lekcjach, poznają konkretne zadania i ćwiczenia rozwijające kompetencje STEAM-owe oraz pobudzające tzw. sprawczość ucznia w procesie edukacji. Wspólnie wybierzemy się także w krótką podróż po świecie, aby dowiedzieć się jaką rolę może odegrać edukacja STEAM w rozwiązywaniu globalnych problemów społecznych. Prezentacja jest inspirowana publikacjami Oxford University Press. Zapewniam, że będzie ciekawie.