dr Dominika Muńko

| Uniwersytet Szczeciński
dr Dominika Muńko

Biogram

Neurodydaktyk, pełen pasji naukowiec zafascynowany możliwościami poznawczymi mózgu, autorka bestsellerowych kursów efektywnej nauki Odyseja Neuronów, trener nauczycieli, prelegentka na kilkudziesięciu konferencjach krajowych i międzynarodowych, autorka kursów, szkoleń, sesji oraz warsztatów dla rodziców i nauczycieli, propagatorka edukacji przyjaznej mózgowi, właścicielka szkoły efektywnej nauki oraz języka angielskiego Memo, lektor.


TikTok Brain w szkolnej ławce: koncentracja uwagi mission (im)possible...?

Koncentracja uwagi staje się coraz większym wyzwaniem dla każdego z nas. Jej większe i mniejsze deficyty dotykają każdego. Z nimi mierzymy się także ucząc innych. To jedno z największych wyzwań edukacyjnych przyszłości, na które potrzeba innowacyjnych i przyjaznych mózgowi rozwiązań. Sytuacja pogarszającej się umiejętności kierowania uwagą ma bezpośredni związek np. z mediami społecznościowymi, wśród których króluje ostatnio – TikTok. TikTok, który czasami bawi, czasami uczy, ale który ma też ciemniejszą stronę mocy, tę uzależniającą w taki sam sposób, jak narkotyki czy hazard oraz tę zaburzającą koncentrację uwagi oraz funkcje zapamiętywania. Dwie kluczowe kompetencje, żeby nauczyć się czegokolwiek. Jak więc funkcjonuje TikTok Brain na zajęciach językowych i czy walka o koncentrację uwagi naszych uczniów to walka z wiatrakami? Mission possible or impossible? Oto jest pytanie…
Czego się dowiesz:
1. dlaczego koncentracja uwagi jest fundamentalną kompetencją XXI wieku
2. jak cyfrowe życie kształtuje, a czasami rujnuje koncentrację
3. co wspólnego mają ze sobą: maszynka do mielenia mięsa, TikTok i koncentracja uwagi
4. czym jest TikTok Brain i co z tego wynika dla nauczycieli
5. dlaczego przebodźcowany mózg to nieskuteczny mózg
6. co dla lektora języków obcych oznacza, że koncentracja uwagi jest umiejętnością
7. jakie wyzwania w kierowaniu uwagą uczniów będą się pojawiać
8. jakie skuteczne rozwiązania metodyczne podpowiadają neuronauki
9. jakich strategii używać, aby troska o koncentrację uwagi nie była walką z wiatrakami
10. jak przygotowywać się do zajęć, aby nie paść ofiarą wszędobylskiej dekoncentracji
Otrzymasz kilka bardzo praktycznych narzędzi działających zawsze i wszędzie i co najważniejsze do wykorzystania od zaraz!

Każdy, kto choć raz poprowadził jakąkolwiek lekcję, wie, że skupienie uwagi przesądza o jej skuteczności. Jednak, głowy nasze i naszych uczniów przytłoczone są taką ilością komunikatów każdego dnia, że aby przetrwać, robią sobie skróty i selekcjonują dostępne opcje, oceniając je w mgnieniu oka. Ciekawe – nudne; potrzebne – niepotrzebne; wartościowe – bezwartościowe. To samo dzieje się w kontekście naszych zajęć. W przeciągu pierwszej minuty mózgi naszych uczniów podejmują decyzję, czy warto się zaangażować = skoncentrować, czy też lepiej dać sobie spokój i zaoszczędzić energię na coś ciekawszego.
Jak więc nie paść ofiarą tego bezwzględnego procesu? Najpierw trzeba poznać mechanizmy i przyczyny, a później wyposażyć się w oręż mega wartościowych narzędzi, aby z każdych zajęć wracać z tarczą, a nie na tarczy! Chcesz wiedzieć więcej? Zainwestuj 40 minut i stań się bardziej skutecznym lektorem.

O organizatorze

Stowarzyszenie PASE

Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której celem głównym jest wspieranie jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce.

Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu!

email: pase@pase.pl

© 2024 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  wykonanie: kookey
Uwaga! Mamy nagrania! Kup dostęp do 64 wykładów z dwóch dni lub wybierz nagrania z jednego dnia!
Zapisz się już dziś!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram