Nauczycielka i trenerka metodyczna z niemal 20-letnim doświadczeniem w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Autorka czterech publikacji z piosenkami wspierającymi naukę języka angielskiego: Sing Along All Year Long, Come and Play With Me, It’s Circle Time oraz Tuptaj po angielsku, a także zbioru rymowanek i zabaw paluszkowych Finger Rhymes. Twórczyni licznych pomocy dydaktycznych, takich jak karty obrazkowe, gry językowe czy maty edukacyjne.
Od wielu lat prowadzi warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka angielskiego w przedszkolach oraz klasach 1–3 pod własną marką edukacyjną Learn How To Teach. Występowała jako prelegentka na konferencjach metodycznych, m.in. Get Creative Now, Morze Pomysłów czy Forum Bliżej Przedszkola. Swoimi pomysłami na kreatywne zajęcia dzieliła się również na łamach czasopism branżowych, takich jak Get Creative! i Bliżej Przedszkola.
Wystąpienie poświęcone będzie zastosowaniu założeń neurodydaktyki w nauczaniu języka angielskiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Neurodydaktyka, opierając się na aktualnej wiedzy o funkcjonowaniu mózgu, wskazuje na konieczność uczenia się w atmosferze bezpieczeństwa, zabawy, relacji i zaangażowania emocjonalnego. Przedszkole naturalnie sprzyja takim warunkom – nauka odbywa się tam poprzez ruch, śpiew, zabawy sensoryczne i interakcje społeczne, które są zgodne z biologicznymi potrzebami rozwijającego się mózgu dziecka.
Niestety, po przejściu do szkoły często obserwuje się radykalną zmianę podejścia: swobodne i radosne poznawanie języka ustępuje miejsca testom, ćwiczeniom pamięciowym i schematycznym zadaniom. Taka zmiana nie tylko obniża motywację dzieci, ale także nie sprzyja efektywnemu uczeniu się, szczególnie w kontekście języka obcego, który wymaga aktywnego używania, zanurzenia i emocjonalnego zaangażowania.
Celem wystąpienia jest zwrócenie uwagi na konieczność kontynuowania dobrych praktyk przedszkolnych również w edukacji wczesnoszkolnej, a nawet i później. Zostaną przedstawione konkretne przykłady działań neurodydaktycznych w nauczaniu języka obcego, które wspierają rozwój dziecka, wzmacniają jego naturalną ciekawość i budują trwałe kompetencje językowe. Wystąpienie ma charakter inspiracyjny i praktyczny – uczestnicy otrzymają propozycje rozwiązań możliwych do wdrożenia już „od jutra”.