Dr Sabina A. Nowak jest adiunktem w Instytucie Filologii Angielskiej Uniwersytetu Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. Ukończyła Lingwistykę stosowaną (refleksja w zintegrowanym kształceniu przedmiotowo-językowym CLIL) na Uniwersytecie Jagiellońskim i studiowała Turystykę na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie. Jest nauczycielem z 24 letnim doświadczeniem w nauczaniu języka angielskiego. Koordynowała projekt Hippocampus Academy - doscendo discimus, który zdobył European Language Label. Dr Nowak jest współautorką książki pt. Teaching and Learning English. Education for Life, wydanej przez PWN. Obecnie prowadzi badania nad dobrostanem ucznia i nauczyciela (ang. well-being) w różnych kontekstach edukacyjnych i jest aktywnie zaangażowana w projekt telekolaboracyjnego Klubu Książki z California State University, Bakersfield, USA.
Nauczyciele coraz częściej stają przed wyzwaniem stworzenia edukacyjnego środowiska, które sprzyja nie tylko nauce języków obcych, ale i dobrostanowi uczniów. Ta prezentacja ma na celu przybliżenie podstawowych teorii psychologii pozytywnej (Keyes, 2002; Huppert & So 2013; Diener et al., 2010; Ryff & Singer 2008), zwłaszcza modelu PERMA (Seligman, 2011), które mogą być zaadoptowane w edukacyjnym kontekście do promowania dobrostanu uczniów i nauczycieli. W wystąpieniu skupię się na pięciu filarach owego modelu PERMA podkreślając ich znaczenie dla efektywności nauczania i uczenia się. Na podstawie studium przypadku nauczyciela, który „osiągnął” pełny dobrostan (ang. flourishing) oraz przeprowadzonych badań zilustruje, jak nauczyciele mogą wdrażać elementy psychologii pozytywnej by wspierać dobrostan własny oraz uczniów. Na zakończenie, zachęcę do dyskusji na temat realnych wyzwań i możliwości jakie istnieją w kontekście edukacji językowej. Zachęcając do dzielenia się doświadczeniami i najlepszymi praktykami (ang. benchmarking) stworzymy przestrzeń do wymiany pomysłów oraz efektywnych działań. Celem sesji jest wyposażenie nauczycieli w narzędzia do kreowania inspirujących środowisk edukacyjnych, które sprzyjają dobrostanowi zarówno uczniów jak i samych nauczycieli.