Joanna Przybyłowska Plus EDU studiowała germanistykę na Uniwersytecie Jagiellońskim i metodykę DaF na Uniwersytecie Wiedeńskim. Nauczyciel dyplomowany posiadający doświadczenie w nauczaniu na wszystkich etapach edukacyjnych od przedszkolaków po osoby dorosłe, metodyk w MCDN w Krakowie. Certyfikowany trener STEAM i logoprofilaktyki. Od roku 2007 współpracuje z Instytutem Goethego jako egzaminator, prowadząc warsztaty dla dzieci i młodzieży oraz szkolenia dla nauczycieli. Jest prelegentką na polskich i międzynarodowych konferencjach. Współpracuje również z innymi organizacjami promując nauczanie języka niemieckiego oraz prowadząc interdyscyplinarne szkolenia i projekty. Szczególnie interesuje się nauką poprzez ruch, muzykę i zabawę, metodami aktywizującymi, pracą projektową, propagowaniem czytelnictwa i nowymi technologiami z zachowaniem higieny cyfrowej i efektywnym korzystaniem ze sztucznej inteligencji w edukacji. Jest autorką oraz współautorką wielu innowacji pedagogicznych i projektów oraz laureatką konkursu MEN "Nauczyciel Innowator 2018".
Wie oft benutzen wir täglich Medien? Wie viel Zeit verbringen wir vor den Bildschirmen und was machen wir dort eigentlich? Die Reflexion über die Mediennutzung ist in der KI-Epoche unabdingbar. Künstliche Intelligenz eröffnet uns ständig einerseits neue Anwendungen und interessante Möglichkeiten, dringt andererseits jedoch unbemerkt in immer mehr Bereiche unseres Lebens ein. Deswegen sollen wir genau überlegen, wie wir sie vernünftig in die Unterrichtsprozesse integrieren, um innovative Bildungsprojekte zu gestalten und Zukunftskompetenzen unserer Lerner zu fördern. Während des Workshops werden wir Beispiele aus der Unterrichtspraxis zeigen, über methodisch relevante Vorgehensweisen diskutieren und unsere Erfahrungen austauschen.