Katarzyna Sitnik

Katarzyna Sitnik

Biogram

Jestem nauczycielką języka niemieckiego z 20-letnim doświadczeniem w edukacji, neurodydaktykiem i coachem. Na co dzień uczę w Zespole Szkół Żeglugi Śródlądowej w Kędzierzynie-Koźlu. Od lat współpracuję z Domem Współpracy Polsko-Niemieckiej, gdzie mam możliwość koordynowania inspirujących projektów edukacyjnych. Jestem autorką innowacji pedagogicznych oraz materiałów dydaktycznych z zakresu nauczania języka niemieckiego.
Praca z ludźmi to moja pasja. Zafascynowana wiedzą o mózgu, łączę ją z dydaktyką, aby wspierać efektywne uczenie się. Od tego roku rozwijam własną firmę szkoleniową, łącząc doświadczenie pedagogiczne z nowoczesnymi metodami rozwoju osobistego.
Zależy mi na budowaniu atmosfery sprzyjającej efektywnej nauce – takiej, w której uczestnicy czują się swobodnie, aktywnie angażują się w proces edukacji i rozwijają swoje umiejętności w przyjaznym, wspierającym środowisku. Korzystam z wiedzy o mózgu, technik mindfulness, metod coachingowych i narzędzi motywacyjnych, dzięki czemu moje zajęcia to coś więcej niż tylko nauka – to holistyczne doświadczenie łączące rozwój intelektualny z osobistym.
Wierzę, że edukacja i rozwój mogą być nie tylko skuteczne, ale także fascynującą podróżą w głąb siebie i swoich możliwości.


Wie das Gehirn wirklich lernt – Neurodidaktik im Schulalltag

Wie lernt das Gehirn wirklich? Die moderne Neurowissenschaft zeigt zunehmend, dass effektives Lernen weit mehr ist als das Auswendiglernen von Fakten. Es ist ein komplexer Prozess, der auf Emotionen, Aufmerksamkeit und Neuroplastizität basiert. In diesem Vortrag beleuchten wir zentrale Mechanismen des Lernens – darunter die Rolle von Fehlern im Lernprozess, das Funktionieren des Gedächtnisses und die Bedeutung von Spiegelneuronen für soziale und kognitive Kompetenzen.
Wir widmen uns der Frage, wie Unterricht gehirngerecht gestaltet werden kann – durch vielfältige didaktische Methoden, strukturierte Lerneinheiten und die Förderung von Schülerautonomie. Ein besonderes Augenmerk gilt dem Einfluss von Emotionen auf kognitive Prozesse: Wir betrachten die Wichtigkeit einer positiven Atmosphäre im Klassenzimmer, den Umgang mit Stress sowie unterstützende Strategien für herausfordernde Situationen.
Abschließend überlegen wir, wie sich neurodidaktische Prinzipien in die schulische Praxis integrieren lassen. Kreativität, Innovation und eine ständige Reflexion der eigenen​ Lehrmethoden ermöglichen es, den Unterricht an die natürlichen Arbeitsweisen des Gehirns anzupassen – für ein nachhaltigeres, motivierenderes und wirksameres Lernen.

O organizatorze

Stowarzyszenie PASE

Stowarzyszenie PASE jest organizacją pozarządową, której celem głównym jest wspieranie jakości w nauczaniu języków obcych w Polsce.

Kontakt

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu!

email: pase@pase.pl

© 2025 Stowarzyszenie PASE. Wszelkie prawa zastrzeżone.  |  wykonanie: kookey
Dołącz już dziś do grona uczestników i uczestniczek największej w Polsce
konferencji poświęconej edukacji językowej!
UWAGA! DO 25 MAJA KUPISZ BILETY W CENIE PROMOCYJNEJ - SPRAWDŹ!
Zapisz się już dziś!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram