Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim, doktorantka w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, wieloletnia nauczycielka języka polskiego jako obcego, metodyczka w zakresie nauczania jpjo, autorka kursu do matury podstawowej i rozszerzonej z języka polskiego oraz kursu "Dobrze powiedziane!" dotyczącego skutecznej komunikacji językowej i jednocześnie kulturowej.
Celem mojej sesji będzie przedstawienie i omówienie błędów, które popełniłam w pracy metodyka zarządzającego wdrażaniem standardów edukacyjnych w dużej szkole językowej zajmującej się nauczaniem języka polskiego jako obcego.
Jako metodyk miałam za zadanie przygotować, zweryfikować, a następnie wprowadzić programy nauczania do wszystkich kursów prowadzonych przez szkołę oraz przeszkolić kadrę lektorską w zakresie stosowania wspomnianych programów w praktyce.
Dzisiaj z perspektywy czasu jestem już świadoma, jakie błędy popełniłam przy realizowaniu wspomnianych zadań. O częsci z nich – oraz o tym, jak mogłam im zapobiec – chciałabym opowiedzieć w trakcie mojej sesji, aby jej uczestnicy nie powielali w przeszłości moich pomyłek.
Zastanawiasz się, w jaki sposób zaprojektować kurs na potrzeby szkoły językowej w taki sposób, aby spełniał wymagania uczniów i był pomocą, a nie przeszkodą dla kadry lektorskiej? Przedstawię moje doświadczenie w tym zakresie i opowiem o błędach, które sama popełniłam przy realizacji tego rodzaju projektów, aby Ty nie musiała/nie musiał ich powtarzać.