Anna Życka

Anna Życka

BIOS

Z wykształcenia jestem germanistką. Od wielu lat pracuję jako nauczyciel i lektor. Jestem egzaminatorem TELC do poziomu C1, Medizin Deutsch B2/C1 oraz Telc Deutsch B1-B2 Pflege. Współpracuję z OKE Łódź jako Przewodnicząca Zespołu Egzaminacyjnego. Udało mi się w życiu połączyć zawód i pasję. Ale na tym nie koniec. Ciągle się uczę, staram się doskonalić, słucham innych a przede wszystkim w pracy słucham swojego serca i intuicji. Staram się ciągle podnosić swoje kwalifikacje zawodowe. Ukończyłam studia podyplomowe na kierunku Mediacja społeczna, rodzinna i szkolna oraz Zarządzanie Oświatą. Jestem Trenerem Biznesu – ale moje działania szkoleniowe nie bazują na biznesie a raczej na kadrze nauczycielskiej. Uwielbiam przekazywać swoją wiedzę, dzielić się doświadczeniem. W centrum moich zainteresowań stoi zawsze człowiek i jego potencjał. Praca z ludźmi daje mi energię. Może dlatego właśnie mam jej tak dużo. Staram się być bardzo aktywna – szczególnie w dwóch obszarach: jako nauczyciel i jako trener. Jako nauczyciel wychodzę naprzeciw oczekiwaniom młodzieży i kursantów. Dla nich prowadzę stronę Mein Deutsch na fb oraz organizuję webinary gramatyczne z cyklu Gramatyka Praktyka. Jako trener poruszam kwestie, które wydają mi się bardzo istotne w pracy nauczyciela i lektora. Ostatnio swoją uwagę koncentruję na grupie, procesie grupowym i działaniach nauczyciela – trenera. Zainteresowani tym obszarem nauczyciele mają możliwość uczestniczyć w moich webinarach. Jestem współtwórcą szkoły językowej w centrum Łodzi – EXPERTSCHOOL. W życiu prywatnym jestem mamą Danieli i Karola oraz babcią. Zapraszamy na stronę prelegentki: https://zycka.site123.me/

ABSTRACT

Flipped Classroom – autonomiczny uczeń pod skrzydłami autonomicznego nauczyciela

Flipped Classroom jest metodą pracy z uczniem, w której centralny punkt procesu kształcenia zostaje przeniesiony z nauczyciela na ucznia. Tylko autonomiczny nauczyciel jest w stanie stworzyć optymalne warunki swoim uczniom w zakresie edukacji. Uczniom, którzy mają odwagę, chęci i możliwości rozwijać swoją własną autonomię oraz osiągać coraz lepsze wyniki w nauce. Kluczem do sukcesu jest oczywiście motywacja: zarówno ucznia… jak i nauczyciela. Jaką rolę odgrywa metoda klasy odwróconej na naszych lekcjach i jak praktycznie ją zastosować? O tym opowiem Państwu na mojej sesji. Poflippujemy razem?