Dr Sylwia A. Wiśniewska jest nauczycielem, nauczycielem akademickim i nauczycielem nauczycieli z ponad 30-letnim stażem. Doktoryzowała się na Uniwersytecie w Nottingham w zakresie kształcenia nauczycieli dla potrzeb edukacji wczesnoszkolnej i specjalizuje się w dydaktyce nauczania języków obcych. Od 2014 roku uczy w jednej z bydgoskich szkół podstawowych dzieci z klas 0-3 języka angielskiego i aktywnie współpracuje z ich rodzinami w ramach projektu "Angielski: rodzice - dziecko - nauczyciel RAZEM” oraz Edu(R)ewolucja 2.0. Autorka bloga angielskiwszkoleiwdomu.com oraz stron na Facebook i YouTube.
W dobie nieustannej stymulacji cyfrowej i przeciążenia informacyjnego mózg ucznia potrzebuje resetu, aby efektywnie przyswajać wiedzę. W swojej prezentacji przedstawię, dlaczego krótkie przerwy śródlekcyjne są kluczowe dla koncentracji, zapamiętywania i motywacji do nauki. Omówię mechanizmy działania mózgu oraz zaprezentuję proste, praktyczne techniki wyciszenia i relaksacji, które można wdrożyć na lekcjach języka obcego. Powrót do świadomego odpoczynku w trakcie zajęć to nie tylko sposób na lepsze wyniki uczniów, ale także na ich większe zaangażowanie i dobrostan.