Prof. dr hab. Piotr Zielonka, Katedra Fizyki, Instytut Biologii SGGW. Prowadzi badania naukowe w zakresie ekonomii behawioralnej, psychologii ryzyka oraz nudge – behavioral design. Autor książek: „Giełda i psychologia” oraz „Punkt odniesienia”, redaktor oraz współautor monografii "Large Risks with Low Probabilities”. Współtwórca i kierownik studiów podyplomowych „Psychologia Biznesu dla Menedżerów” w Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Wykładowca ekonomii behawioralnej w University Donja Gorica w Czarnogórze. Współpracuje z Bucknell University oraz University of Idaho w USA. Mówca TEDx. email: pzielonka(at)alk.edu.pl
Optymizm kojarzy się nam z czymś dobrym. Zazwyczaj słusznie. Bywają jednak sytuacje, w których optymizm szkodzi. Zastanowimy się nad tym, kiedy warto być optymistą, a kiedy nie.