Program

Zapraszamy do zapoznania się z programem Kongresu PASE
PROGRAM W .PDF:

Informujemy, że dostępny do pobrania jest już program Kongresu w formacie .pdf

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian w programie.

WYBIERZ DZIEŃ KONGRESU:

#ZARZĄDZANIE I ROZWÓJ ORAZ #METODYKA I NAUCZANIE

godz. 8.30 - 9.30

Rejestracja uczestników oraz poranna kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 9.30 - 9.45

Uroczyste otwarcie V Europejskiego Kongresu Językowego PASE

ANNA GRABOWSKA, WITOLD MACHLARZ

godz. 9.45 - 10.05

Jolanta Urbanikowa

Uniwersytet Warszawski
Wykład otwierający

JOLANTA URBANIKOWA, Pełnomocnik Rektora UW ds. realizacji Procesu Bolońskiego i organizacji nauczania języków obcych

[AULA]

10.10 - 10.55

Joanna Ceplin

Joanna Ceplin

bizneswoman, trenerka skutecznej komunikacji online

Przyszłość twojej marki w mediach społecznościowych: mapa kroków, które musisz wdrożyć

JOANNA CEPLIN

[SALA 114-116]

Piotr Bucki

National Geographic Learning

Words and stories that change your brain

PIOTR BUCKI, National Geographic Learning

[AULA]

godz. 10.55 - 11.10

Przedpołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 11.10 - 11.55

Patryk Chmielewski

Patryk Chmielewski

LangLion
Anna Ćwiklińska

Anna Ćwiklińska

LangLion

Jaka przyszłość czeka Twoją szkołę językową? Dyskusja na podstawie doświadczeń 400 szkół językowych z 20 krajów.

PATRYK CHMIELEWSKI, ANNA ĆWIKLIŃSKA, LangLion

[SALA 114-116]

Magdalena Kania

Magdalena Kania

właścicielka szkoły, lektorka

Jak zjeść słonia – kompetencje społeczne kawałek po kawałku

MAGDALENA KANIA

[SALA 107]

Anna Kolbuszewska

Anna Kolbuszewska

Pearson

The adult learner: change as a life constant

ANNA KOLBUSZEWSKA, Pearson

[AULA]

Olga Dębska-Wybraniec

Olga Dębska-Wybraniec

Early Stage

Unplugged Grammar – atrakcyjne gry i zabawy z gramatyką bez użycia technologii w klasie XXI wieku

OLGA DĘBSKA-WYBRANIEC, Early Stage

[SALA 211-212]

Marek Kokosiński

K&K School of English

Hippo Stories – stories for everyone to enjoy and maybe even to learn from

MAREK KOKOSIŃSKI, K&K School of English

[SALA 215]

Katarzyna Gala

Katarzyna Gala

nauczyciel, metodyk, egzaminator

Kompetencje kluczowe- z czym to się je? And what are those key competencies, huh!?

KATARZYNA GALA

[SALA 111-112]

godz. 12.00 - 12.30

Krzysztof Żmuda

Krzysztof Żmuda

BenQ / Indalo

MONITOR INTERAKTYWNY – jako efektywne narzędzie w pracy z grupą

KRZYSZTOF ŻMUDA, BenQ

[SALA 114-116]

Jeremy Harmer

Jeremy Harmer

Pearson

How to think in English

JEREMY HARMER

[AULA]

godz. 12.30 - 13.00

Grzegorz Sawicki

Grzegorz Sawicki

Olx Praca
Tomasz Uroda

Tomasz Uroda

Olx Praca

OLX Know How, czyli jak optymalizować rekrutację już na etapie ogłoszenia o pracę

GRZEGORZ SAWICKI, TOMASZ URODA, Olx

[SALA 114-116]

Jeremy Harmer

Jeremy Harmer

Pearson

How to think in English (kontynuacja)

JEREMY HARMER

[AULA]

godz. 13.00 - 14.00

Przerwa lunchowa / Kahoot OLX

godz. 14.00 - 14.45

Prof. Dariusz Jemielniak

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Akademia Leona Koźmińskiego

O Strategii biznesu XXI wieku

PROF. DARIUSZ JEMIELNIAK

[SALA 114-116]

Agnieszka Gajewska

Agnieszka Gajewska

Early Stage

Speakingowe myki na naukę gramatyki

AGNIESZKA GAJEWSKA, Early Stage

[AULA]

godz. 14.50 - 15.35

Elżbieta Jarosz

Elżbieta Jarosz

Oxford University Press

Zarządzanie jakością nauczania języków obcych

ELŻBIETA JAROSZ,
Oxford University Press

[SALA 114-116]

dr Mariola Bogucka

Uniwersytet Gdański

ENGLISH FOR TINY TODS AND SERIOUS STUDENTS with MINDFULNESS in the background

DR MARIOLA BOGUCKA, Uniwersytet Gdański

[SALA 107]

Alex Warren

National Geographic Learning

 Making an Impact – Using a thematic approach to develop 21st century global citizens

ALEX WARREN, National Geographic Learning

[AULA]

Alex Thorp

Alex Thorp

Trinity College London

Teaching practices to unlock 21st Century Skills for learners

ALEX THORP, Trinity College London

[SALA 211-212]

Łukasz Knap

Łukasz Knap

metodyk, nauczyciel

Slow technology in the classroom

ŁUKASZ KNAP

[SALA 111-112]

dr Jacek Romaniuk

Uniwersytet Warszawski

Nauczyciel XXI wieku w świetle rekomendacji europejskich w odniesieniu do szkolnictwa wyższego

DR JACEK ROMANIUK, Uniwersytet Warszawski

[SALA 215]

godz. 15.35 - 15.55

Popołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 15.55 - 16.40

prof. Piotr Zielonka

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji i podejmowane decyzje

PROF. PIOTR ZIELONKA, Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 114-116]

Vaughan Jones

Vaughan Jones

Macmillan Education

All the world’s a screen – putting video centre stage

VAUGHAN JONES  – Macmillan

[AULA]

godz. 16.45 - 17.30

Monika Kulik

Monika Kulik

Zrównoważony rozwój – o zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością organizacji

MONIKA KULIK

[SALA 114-116]

dr Danuta Romaniuk

dr Danuta Romaniuk

Uniwersytet Warszawski

 Jak kształcić nauczycieli języków obcych na miarę wyzwań XXI wieku?

DR DANUTA ROMANIUK, Uniwersytet Warszawski

[SALA 107]

Bartosz Brzoza

Bartosz Brzoza

British Council

Wykorzystywanie testów IELTS w budowaniu kompetencji XXI wieku

BARTOSZ BRZOZA, British Council

[AULA]

Ron Mukerji

Ron Mukerji

teacher trainer, academic manager

The critical 21st century skills every learner needs

RON MUKERJI

[SALA 111-112]

Marcin Stanowski

Marcin Stanowski

psycholog, trener

Young upstanders against fake news and hate speech

MARCIN STANOWSKI

[SALA 211-212]

Magdalena Kaźmierkiewicz

Magdalena Kaźmierkiewicz

SOKRATES - szkoła PASE

GLOW czy GROW? Czyli kilka słów o roli hospitacji nieuczestniczących w rozwoju lektora

MAGDALENA KAŹMIERKIEWICZ, Towarzystwo Edukacyjne Sokrates

[SALA 215]

godz. 17.40 - 18.25

Milena Jastrzębska

metodyk, właściciel szkoły

Ludzie z czterech planet, czyli o budowaniu zespołu w szkole językowej

MILENA JASTRZĘBSKA

[SALA 114-116]

Anna Łukaszuk

Anna Łukaszuk

MM Publications

Motivated Teacher as the most effective tool to motivate Students

ANNA ŁUKASZUK, MMPublications

[AULA]

godz. 18.25 - 18.40

KAHOOT dla uczestników, zakończenie 1 dnia Kongresu

[AULA]

godz. 19.00 - 20.30

COCKTAIL PARTY

za zaproszeniami

#ZARZĄDZANIE I ROZWÓJ ORAZ #METODYKA I NAUCZANIE

godz. 8.00-9.00

Rejestracja uczestników oraz poranna kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 9.00-9.10

Uroczyste otwarcie II dnia V Europejskiego Kongresu Językowego PASE

ANNA GRABOWSKA, WITOLD MACHLARZ

[AULA]

godz. 9.10-10.10

prof. Alicja Gałązka

prof. Alicja Gałązka

Uniwersytet Śląski

PsyCap czyli o budowaniu pozytywnego kapitału psychologicznego w organizacji

PROF. ALICJA GAŁĄZKA, Trinity College London

[SALA 114-116]

Jeremy Harmer

Jeremy Harmer

Pearson

How to work naked

JEREMY HARMER, Pearson

[AULA]

godz. 10.15-11.00

Marek Stączek

EdisonTeam

„Story”, które sprzedaje

MAREK STĄCZEK

[SALA 114-116]

Marta Rosińska

Marta Rosińska

DOS-ELTea

MASZ TĘ MOC, czyli mocno o mocnej potrzebie budowania kapitału społecznego szkoły

MARTA ROSIŃSKA

[SALA 107]

Adam Stępiński

Adam Stępiński

Nauczyciel Języka Angielskiego BAS 2017, Oxford University Press

Szkoła z wizją i kompetencje przyszłości

ADAM STĘPIŃSKI, Oxford University Press

[AULA]

Beata Walesiak

Beata Walesiak

UnPolish.pl

Pronunciation: learn to teach

BEATA WALESIAK

[SALA 113]

Tomasz Stachowicz

Tomasz Stachowicz

INSTA.LING

Dlaczego fiszki są przestarzałe – o innowacjach w nauczaniu języków

TOMASZ STACHOWICZ, INSTA.LING

[SALA 215]

Aniela Tekiela

Aniela Tekiela

SJO Victoria - szkoła PASE

„Uczniowskie DIT” czyli uczniowie zróbcie to razem, bo zależy mi na Waszej przyszłości

ANIELA TEKIELA

[SALA 211-212]

Olha Madylus

Olha Madylus

Cambridge University Press

Is Homework a Waste of Time?

OLHA MADYLUS, Cambridge University Press

[SALA 111-112]

prof. Irina Orekhova

prof. Irina Orekhova

Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego im. A.S. Pushkina w Moskwie

Nauczanie leksyki Języka Rosyjskiego – gry, ćwiczenia oraz zabawy leksykalne jako ważny element współczesnej lekcji

PROF. IRINA OREKHOVA, Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego im. A.S. Pushkina w Moskwie

[SALA 216]

godz. 11.00-11.15

Przedpołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 11.15-12.00

Sebastian Kotow

Sebastian Kotow

Akademia Leona Koźmińskiego

O zaufaniu w życiu i biznesie

SEBASTIAN KOTOW

[SALA 114-116]

Olha Madylus

Olha Madylus

Cambridge University Press

What are life skills? Why are they important? How do we develop them in students while teaching English?

OLHA MADYLUS, Cambridge University Press

[AULA]

dr hab. Ludmiła Szypielewicz

Uniwersytet Warszawski

Czy filmy rysunkowe mogą motywować uczniów do nauki języka rosyjskiego?

DR HAB. LUDMIŁA SZYPIELEWICZ, Uniwersytet Warszawski

[SALA 216]

godz. 12.05-12.50

PANELOWE SESJE TEMATYCZNE
Edyta Borowicz-Czuchryta

Edyta Borowicz-Czuchryta

WSSP w Lublinie
Jolanta Okuniewska

Jolanta Okuniewska

nauczyciel
Ewa Drobek

Ewa Drobek

XV LO im. Narcyzy Żmichowskiej

PRACA METODĄ PROJEKTU

EDYTA BOROWICZ-CZUCHRYTA – Projekty językowe z wykorzystaniem programu eTwinning

JOLANTA OKUNIEWSKA – Chmurowi pomocnicy – materiały tu i teraz

EWA DROBEK –  Praca z projektem edukacyjnym – przykłady dobrych praktyk – motywacja, zaangażowanie, budowanie relacji

Witold Machlarz

PASE

Anna Życka

Expert School

MOTYWACJA W EDUKACJI

WITOLD MACHLARZ – Motywacja nie jedno ma imię

ANNA ŻYCKA – O autonomii ucznia

 

Małgorzata Al-Khatib

Małgorzata Al-Khatib

Uniwersytet Warszawski
Kamila Gromska

Kamila Gromska

nauczyciel

NOWE TECHNOLOGIE

MAŁGORZATA AL-KHATIB – Myśl i ucz wizualnie! Aplikacje prezentacyjne w chmurze

KAMILA GROMSKA – Jak sprawić, by słowa ożyły? – praktyczne triki, jak za pomocą nowoczesnych technologii dać tekstom nowe – interaktywne – życie

prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

dr Alina Szulgan

nauczyciel, lektor

JĘZYK POLSKI JAKO OBCY

PROF. MAŁGORZATA PAMUŁA-BEHRENS – Uwikłani w język – kilka słów o integracji i wykluczeniu z perspektywy glottodydaktycznej

DR ALINA SZULGAN – Praca z dzieckiem cudzoziemskim w polskiej szkole – własne doświadczenia, wnioski, metody pracy

Barbara Skrok

Barbara Skrok

nauczyciel, metodyk
Bożena Janiszewska

Bożena Janiszewska

psycholog

SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

BARBARA SKROK – Jak pracować z uczniem “słabym”?

BOŻENA JANISZEWSKA – Praca z uczniem zdolnym (językowo)

Anna Dąbrowska

Anna Dąbrowska

UMCS w Lublinie

JĘZYKI DO ZADAŃ SPECJALNYCH

ANNA DĄBROWSKA – How to teach medical vocabulary effectively in the 21st century classroom?

godz. 12.50-13.45

Przerwa lunchowa

13.45 - 14.30

Bartłomiej Janiak

Bartłomiej Janiak

Pearson

Inteligencja emocjonalna w praktyce

BARTŁOMIEJ JANIAK, Pearson

[SALA 114-116]

Martyn Clarke

Martyn Clarke

Oxford University Press

Get Your Students Talking!

MARTYN CLARKE, Oxford University Press

[AULA]

Victoria Safonova

prof. Victoria Safonova

MGU im. Lomonosova w Moskwie

Медиативная компетенция и ее формирование при обучении иностранным языкам
Developing Mediation Competence in Foreign Language Teaching

prof. VICTORIA SAFONOVA, MGU im. Lomonosova w Moskwie

[SALA 216]

14.30-15.05

Bartłomiej Janiak

Bartłomiej Janiak

Pearson

Inteligencja emocjonalna w praktyce (kontynuacja)

BARTŁOMIEJ JANIAK, Pearson

[SALA 114-116]

prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska

Uniwersytet SWPS

dr Grzegorz Śpiewak

DOS-ELTea
prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Prof. UAM, dr hab. Jacek Pyżalski

Jolanta Urbanikowa

Uniwersytet Warszawski

DEBATA: Jakość edukacji językowej a kompetencje XXI wieku

prowadzący: PROF. ZW. DR HAB. HANNA KOMOROWSKA,
uczestnicy: DR GRZEGORZ ŚPIEWAK, PROF. MAŁGORZATA PAMUŁA-BEHRENS, PROF. JACEK PYŻALSKI, JOLANTA URBANIKOWA

[AULA]

15.05-15.10

dr Grzegorz Śpiewak

DOS-ELTea
Aleksandra-Popiołek-Ogoń

Aleksandra Popiołek-Ogoń

DoDoTok

Dwujęzyczna Wiosna 2019 – czyli jak rozgadaliśmy po angielsku polskie przedszkolaki

DR GRZEGORZ ŚPIEWAK, ALEKSANDRA POPIOŁEK-OGOŃ, DoDoTok

[AULA]

15.10-15.20

Popołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

15.20-16.05

Mirosław Urban

Mirosław Urban

psycholog, trener

Jak pozyskać uwagę? Inspiracje na wyciągnięcie ręki… oka i ucha

    MIROSŁAW URBAN

       [SALA 114-116]

Piotr Steinbrich

dr Piotr Steinbrich

National Geographic Learning
Joanna Tomiak

Joanna Tomiak

National Geographic Learning

Coaching in the language classroom: Two (in)congruous perspectives 

DR PIOTR STEINBRICH, JOANNA TOMIAK – National Geographic Learning

[AULA]

godz. 16.15-17.00

Elżbieta Jarosz

Elżbieta Jarosz

Oxford University Press

Witold Machlarz

PASE

PASE PARTNERSHIP FOR QUALITY  – NOWY PROJEKT PASE DLA SZKÓŁ JĘZYKOWYCH

ELŻBIETA JAROSZ, WITOLD MACHLARZ, PASE

[AULA]

Adam Jańczak

Adam Jańczak

Edu Bears

Dlaczego lektorzy odchodzą i co zrobić by z nami zostali?

ADAM JAŃCZAK, Edu Bears

[SALA 114-116]

Magda Zawadzka

Magda Zawadzka

nauczyciel, trener

Big Think / Big Thing

MAGDA ZAWADZKA

[SALA 111-112]

Marta Prusińska

Marta Prusińska

metodyk, nauczyciel

Lap-zeszyty, czyli jak zadbać o rozwój kompetencji ucznia

MARTA PRUSIŃSKA

[SALA 107]

Anna Przybyło

Anna Przybyło

nauczyciel, właściciel szkoły

Sketchnoting – creative notes at school

ANNA PRZYBYŁO

[SALA 215]

Ada Chmielewska

Ada Chmielewska

psycholog, nauczyciel, trener

TEACHER 2.0 – how to implement 21st century skills to improve your planning process

ADA CHMIELEWSKA

[SALA 113]

Monika Ziębakowska

Monika Ziębakowska

English College - szkoła PASE

Analogowy i cyfrowy narzędziownik nauczyciela XXI wieku

MONIKA ZIĘBAKOWSKA, English College

[SALA 211-212]

dr Anna Pado

dr Anna Pado

Wydawnictwo DRACO, Lublin

Innowacyjnie i skutecznie – praca z cyklem „Беседа”

ANNA PADO, Wydawnictwo DRACO

[SALA 216]

godz. 17.05-17.50

Prof. UAM, dr hab. Jacek Pyżalski

Co nowego w nowych mediach? – najważniejsze dla nauczycieli wyniki i wnioski z badania EU Kids Online Polska 2018

PROF. UAM DR HAB. JACEK PYŻALSKI

[AULA]

godz. 17.50-18.00

KAHOOT dla Uczestników, oficjalne zakończenie Kongresu PASE

+ piątek, 10 maja 2019 r.

#ZARZĄDZANIE I ROZWÓJ ORAZ #METODYKA I NAUCZANIE

godz. 8.30 - 9.30

Rejestracja uczestników oraz poranna kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 9.30 - 9.45

Uroczyste otwarcie V Europejskiego Kongresu Językowego PASE

ANNA GRABOWSKA, WITOLD MACHLARZ

godz. 9.45 - 10.05

Jolanta Urbanikowa

Uniwersytet Warszawski
Wykład otwierający

JOLANTA URBANIKOWA, Pełnomocnik Rektora UW ds. realizacji Procesu Bolońskiego i organizacji nauczania języków obcych

[AULA]

10.10 - 10.55

Joanna Ceplin

Joanna Ceplin

bizneswoman, trenerka skutecznej komunikacji online

Przyszłość twojej marki w mediach społecznościowych: mapa kroków, które musisz wdrożyć

JOANNA CEPLIN

[SALA 114-116]

Piotr Bucki

National Geographic Learning

Words and stories that change your brain

PIOTR BUCKI, National Geographic Learning

[AULA]

godz. 10.55 - 11.10

Przedpołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 11.10 - 11.55

Patryk Chmielewski

Patryk Chmielewski

LangLion
Anna Ćwiklińska

Anna Ćwiklińska

LangLion

Jaka przyszłość czeka Twoją szkołę językową? Dyskusja na podstawie doświadczeń 400 szkół językowych z 20 krajów.

PATRYK CHMIELEWSKI, ANNA ĆWIKLIŃSKA, LangLion

[SALA 114-116]

Magdalena Kania

Magdalena Kania

właścicielka szkoły, lektorka

Jak zjeść słonia – kompetencje społeczne kawałek po kawałku

MAGDALENA KANIA

[SALA 107]

Anna Kolbuszewska

Anna Kolbuszewska

Pearson

The adult learner: change as a life constant

ANNA KOLBUSZEWSKA, Pearson

[AULA]

Olga Dębska-Wybraniec

Olga Dębska-Wybraniec

Early Stage

Unplugged Grammar – atrakcyjne gry i zabawy z gramatyką bez użycia technologii w klasie XXI wieku

OLGA DĘBSKA-WYBRANIEC, Early Stage

[SALA 211-212]

Marek Kokosiński

K&K School of English

Hippo Stories – stories for everyone to enjoy and maybe even to learn from

MAREK KOKOSIŃSKI, K&K School of English

[SALA 215]

Katarzyna Gala

Katarzyna Gala

nauczyciel, metodyk, egzaminator

Kompetencje kluczowe- z czym to się je? And what are those key competencies, huh!?

KATARZYNA GALA

[SALA 111-112]

godz. 12.00 - 12.30

Krzysztof Żmuda

Krzysztof Żmuda

BenQ / Indalo

MONITOR INTERAKTYWNY – jako efektywne narzędzie w pracy z grupą

KRZYSZTOF ŻMUDA, BenQ

[SALA 114-116]

Jeremy Harmer

Jeremy Harmer

Pearson

How to think in English

JEREMY HARMER

[AULA]

godz. 12.30 - 13.00

Grzegorz Sawicki

Grzegorz Sawicki

Olx Praca
Tomasz Uroda

Tomasz Uroda

Olx Praca

OLX Know How, czyli jak optymalizować rekrutację już na etapie ogłoszenia o pracę

GRZEGORZ SAWICKI, TOMASZ URODA, Olx

[SALA 114-116]

Jeremy Harmer

Jeremy Harmer

Pearson

How to think in English (kontynuacja)

JEREMY HARMER

[AULA]

godz. 13.00 - 14.00

Przerwa lunchowa / Kahoot OLX

godz. 14.00 - 14.45

Prof. Dariusz Jemielniak

prof. dr hab. Dariusz Jemielniak

Akademia Leona Koźmińskiego

O Strategii biznesu XXI wieku

PROF. DARIUSZ JEMIELNIAK

[SALA 114-116]

Agnieszka Gajewska

Agnieszka Gajewska

Early Stage

Speakingowe myki na naukę gramatyki

AGNIESZKA GAJEWSKA, Early Stage

[AULA]

godz. 14.50 - 15.35

Elżbieta Jarosz

Elżbieta Jarosz

Oxford University Press

Zarządzanie jakością nauczania języków obcych

ELŻBIETA JAROSZ,
Oxford University Press

[SALA 114-116]

dr Mariola Bogucka

Uniwersytet Gdański

ENGLISH FOR TINY TODS AND SERIOUS STUDENTS with MINDFULNESS in the background

DR MARIOLA BOGUCKA, Uniwersytet Gdański

[SALA 107]

Alex Warren

National Geographic Learning

 Making an Impact – Using a thematic approach to develop 21st century global citizens

ALEX WARREN, National Geographic Learning

[AULA]

Alex Thorp

Alex Thorp

Trinity College London

Teaching practices to unlock 21st Century Skills for learners

ALEX THORP, Trinity College London

[SALA 211-212]

Łukasz Knap

Łukasz Knap

metodyk, nauczyciel

Slow technology in the classroom

ŁUKASZ KNAP

[SALA 111-112]

dr Jacek Romaniuk

Uniwersytet Warszawski

Nauczyciel XXI wieku w świetle rekomendacji europejskich w odniesieniu do szkolnictwa wyższego

DR JACEK ROMANIUK, Uniwersytet Warszawski

[SALA 215]

godz. 15.35 - 15.55

Popołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 15.55 - 16.40

prof. Piotr Zielonka

Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie

Wpływ punktu odniesienia na poziom satysfakcji i podejmowane decyzje

PROF. PIOTR ZIELONKA, Akademia Leona Koźmińskiego

[SALA 114-116]

Vaughan Jones

Vaughan Jones

Macmillan Education

All the world’s a screen – putting video centre stage

VAUGHAN JONES  – Macmillan

[AULA]

godz. 16.45 - 17.30

Monika Kulik

Monika Kulik

Zrównoważony rozwój – o zarządzaniu społeczną odpowiedzialnością organizacji

MONIKA KULIK

[SALA 114-116]

dr Danuta Romaniuk

dr Danuta Romaniuk

Uniwersytet Warszawski

 Jak kształcić nauczycieli języków obcych na miarę wyzwań XXI wieku?

DR DANUTA ROMANIUK, Uniwersytet Warszawski

[SALA 107]

Bartosz Brzoza

Bartosz Brzoza

British Council

Wykorzystywanie testów IELTS w budowaniu kompetencji XXI wieku

BARTOSZ BRZOZA, British Council

[AULA]

Ron Mukerji

Ron Mukerji

teacher trainer, academic manager

The critical 21st century skills every learner needs

RON MUKERJI

[SALA 111-112]

Marcin Stanowski

Marcin Stanowski

psycholog, trener

Young upstanders against fake news and hate speech

MARCIN STANOWSKI

[SALA 211-212]

Magdalena Kaźmierkiewicz

Magdalena Kaźmierkiewicz

SOKRATES - szkoła PASE

GLOW czy GROW? Czyli kilka słów o roli hospitacji nieuczestniczących w rozwoju lektora

MAGDALENA KAŹMIERKIEWICZ, Towarzystwo Edukacyjne Sokrates

[SALA 215]

godz. 17.40 - 18.25

Milena Jastrzębska

metodyk, właściciel szkoły

Ludzie z czterech planet, czyli o budowaniu zespołu w szkole językowej

MILENA JASTRZĘBSKA

[SALA 114-116]

Anna Łukaszuk

Anna Łukaszuk

MM Publications

Motivated Teacher as the most effective tool to motivate Students

ANNA ŁUKASZUK, MMPublications

[AULA]

godz. 18.25 - 18.40

KAHOOT dla uczestników, zakończenie 1 dnia Kongresu

[AULA]

godz. 19.00 - 20.30

COCKTAIL PARTY

za zaproszeniami

+ sobota, 11 maja 2019 r.

#ZARZĄDZANIE I ROZWÓJ ORAZ #METODYKA I NAUCZANIE

godz. 8.00-9.00

Rejestracja uczestników oraz poranna kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 9.00-9.10

Uroczyste otwarcie II dnia V Europejskiego Kongresu Językowego PASE

ANNA GRABOWSKA, WITOLD MACHLARZ

[AULA]

godz. 9.10-10.10

prof. Alicja Gałązka

prof. Alicja Gałązka

Uniwersytet Śląski

PsyCap czyli o budowaniu pozytywnego kapitału psychologicznego w organizacji

PROF. ALICJA GAŁĄZKA, Trinity College London

[SALA 114-116]

Jeremy Harmer

Jeremy Harmer

Pearson

How to work naked

JEREMY HARMER, Pearson

[AULA]

godz. 10.15-11.00

Marek Stączek

EdisonTeam

„Story”, które sprzedaje

MAREK STĄCZEK

[SALA 114-116]

Marta Rosińska

Marta Rosińska

DOS-ELTea

MASZ TĘ MOC, czyli mocno o mocnej potrzebie budowania kapitału społecznego szkoły

MARTA ROSIŃSKA

[SALA 107]

Adam Stępiński

Adam Stępiński

Nauczyciel Języka Angielskiego BAS 2017, Oxford University Press

Szkoła z wizją i kompetencje przyszłości

ADAM STĘPIŃSKI, Oxford University Press

[AULA]

Beata Walesiak

Beata Walesiak

UnPolish.pl

Pronunciation: learn to teach

BEATA WALESIAK

[SALA 113]

Tomasz Stachowicz

Tomasz Stachowicz

INSTA.LING

Dlaczego fiszki są przestarzałe – o innowacjach w nauczaniu języków

TOMASZ STACHOWICZ, INSTA.LING

[SALA 215]

Aniela Tekiela

Aniela Tekiela

SJO Victoria - szkoła PASE

„Uczniowskie DIT” czyli uczniowie zróbcie to razem, bo zależy mi na Waszej przyszłości

ANIELA TEKIELA

[SALA 211-212]

Olha Madylus

Olha Madylus

Cambridge University Press

Is Homework a Waste of Time?

OLHA MADYLUS, Cambridge University Press

[SALA 111-112]

prof. Irina Orekhova

prof. Irina Orekhova

Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego im. A.S. Pushkina w Moskwie

Nauczanie leksyki Języka Rosyjskiego – gry, ćwiczenia oraz zabawy leksykalne jako ważny element współczesnej lekcji

PROF. IRINA OREKHOVA, Państwowy Instytut Języka Rosyjskiego im. A.S. Pushkina w Moskwie

[SALA 216]

godz. 11.00-11.15

Przedpołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

godz. 11.15-12.00

Sebastian Kotow

Sebastian Kotow

Akademia Leona Koźmińskiego

O zaufaniu w życiu i biznesie

SEBASTIAN KOTOW

[SALA 114-116]

Olha Madylus

Olha Madylus

Cambridge University Press

What are life skills? Why are they important? How do we develop them in students while teaching English?

OLHA MADYLUS, Cambridge University Press

[AULA]

dr hab. Ludmiła Szypielewicz

Uniwersytet Warszawski

Czy filmy rysunkowe mogą motywować uczniów do nauki języka rosyjskiego?

DR HAB. LUDMIŁA SZYPIELEWICZ, Uniwersytet Warszawski

[SALA 216]

godz. 12.05-12.50

PANELOWE SESJE TEMATYCZNE
Edyta Borowicz-Czuchryta

Edyta Borowicz-Czuchryta

WSSP w Lublinie
Jolanta Okuniewska

Jolanta Okuniewska

nauczyciel
Ewa Drobek

Ewa Drobek

XV LO im. Narcyzy Żmichowskiej

PRACA METODĄ PROJEKTU

EDYTA BOROWICZ-CZUCHRYTA – Projekty językowe z wykorzystaniem programu eTwinning

JOLANTA OKUNIEWSKA – Chmurowi pomocnicy – materiały tu i teraz

EWA DROBEK –  Praca z projektem edukacyjnym – przykłady dobrych praktyk – motywacja, zaangażowanie, budowanie relacji

Witold Machlarz

PASE

Anna Życka

Expert School

MOTYWACJA W EDUKACJI

WITOLD MACHLARZ – Motywacja nie jedno ma imię

ANNA ŻYCKA – O autonomii ucznia

 

Małgorzata Al-Khatib

Małgorzata Al-Khatib

Uniwersytet Warszawski
Kamila Gromska

Kamila Gromska

nauczyciel

NOWE TECHNOLOGIE

MAŁGORZATA AL-KHATIB – Myśl i ucz wizualnie! Aplikacje prezentacyjne w chmurze

KAMILA GROMSKA – Jak sprawić, by słowa ożyły? – praktyczne triki, jak za pomocą nowoczesnych technologii dać tekstom nowe – interaktywne – życie

prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

dr Alina Szulgan

nauczyciel, lektor

JĘZYK POLSKI JAKO OBCY

PROF. MAŁGORZATA PAMUŁA-BEHRENS – Uwikłani w język – kilka słów o integracji i wykluczeniu z perspektywy glottodydaktycznej

DR ALINA SZULGAN – Praca z dzieckiem cudzoziemskim w polskiej szkole – własne doświadczenia, wnioski, metody pracy

Barbara Skrok

Barbara Skrok

nauczyciel, metodyk
Bożena Janiszewska

Bożena Janiszewska

psycholog

SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE

BARBARA SKROK – Jak pracować z uczniem “słabym”?

BOŻENA JANISZEWSKA – Praca z uczniem zdolnym (językowo)

Anna Dąbrowska

Anna Dąbrowska

UMCS w Lublinie

JĘZYKI DO ZADAŃ SPECJALNYCH

ANNA DĄBROWSKA – How to teach medical vocabulary effectively in the 21st century classroom?

godz. 12.50-13.45

Przerwa lunchowa

13.45 - 14.30

Bartłomiej Janiak

Bartłomiej Janiak

Pearson

Inteligencja emocjonalna w praktyce

BARTŁOMIEJ JANIAK, Pearson

[SALA 114-116]

Martyn Clarke

Martyn Clarke

Oxford University Press

Get Your Students Talking!

MARTYN CLARKE, Oxford University Press

[AULA]

Victoria Safonova

prof. Victoria Safonova

MGU im. Lomonosova w Moskwie

Медиативная компетенция и ее формирование при обучении иностранным языкам
Developing Mediation Competence in Foreign Language Teaching

prof. VICTORIA SAFONOVA, MGU im. Lomonosova w Moskwie

[SALA 216]

14.30-15.05

Bartłomiej Janiak

Bartłomiej Janiak

Pearson

Inteligencja emocjonalna w praktyce (kontynuacja)

BARTŁOMIEJ JANIAK, Pearson

[SALA 114-116]

prof. zw. dr hab. Hanna Komorowska

Uniwersytet SWPS

dr Grzegorz Śpiewak

DOS-ELTea
prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

prof. Małgorzata Pamuła-Behrens

Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie

Prof. UAM, dr hab. Jacek Pyżalski

Jolanta Urbanikowa

Uniwersytet Warszawski

DEBATA: Jakość edukacji językowej a kompetencje XXI wieku

prowadzący: PROF. ZW. DR HAB. HANNA KOMOROWSKA,
uczestnicy: DR GRZEGORZ ŚPIEWAK, PROF. MAŁGORZATA PAMUŁA-BEHRENS, PROF. JACEK PYŻALSKI, JOLANTA URBANIKOWA

[AULA]

15.05-15.10

dr Grzegorz Śpiewak

DOS-ELTea
Aleksandra-Popiołek-Ogoń

Aleksandra Popiołek-Ogoń

DoDoTok

Dwujęzyczna Wiosna 2019 – czyli jak rozgadaliśmy po angielsku polskie przedszkolaki

DR GRZEGORZ ŚPIEWAK, ALEKSANDRA POPIOŁEK-OGOŃ, DoDoTok

[AULA]

15.10-15.20

Popołudniowa kawa w towarzystwie partnerów Kongresu

15.20-16.05

Mirosław Urban

Mirosław Urban

psycholog, trener

Jak pozyskać uwagę? Inspiracje na wyciągnięcie ręki… oka i ucha

    MIROSŁAW URBAN

       [SALA 114-116]

Piotr Steinbrich

dr Piotr Steinbrich

National Geographic Learning
Joanna Tomiak

Joanna Tomiak

National Geographic Learning

Coaching in the language classroom: Two (in)congruous perspectives 

DR PIOTR STEINBRICH, JOANNA TOMIAK – National Geographic Learning

[AULA]

godz. 16.15-17.00

Elżbieta Jarosz

Elżbieta Jarosz

Oxford University Press

Witold Machlarz

PASE

PASE PARTNERSHIP FOR QUALITY  – NOWY PROJEKT PASE DLA SZKÓŁ JĘZYKOWYCH

ELŻBIETA JAROSZ, WITOLD MACHLARZ, PASE

[AULA]

Adam Jańczak

Adam Jańczak

Edu Bears

Dlaczego lektorzy odchodzą i co zrobić by z nami zostali?

ADAM JAŃCZAK, Edu Bears

[SALA 114-116]

Magda Zawadzka

Magda Zawadzka

nauczyciel, trener

Big Think / Big Thing

MAGDA ZAWADZKA

[SALA 111-112]

Marta Prusińska

Marta Prusińska

metodyk, nauczyciel

Lap-zeszyty, czyli jak zadbać o rozwój kompetencji ucznia

MARTA PRUSIŃSKA

[SALA 107]

Anna Przybyło

Anna Przybyło

nauczyciel, właściciel szkoły

Sketchnoting – creative notes at school

ANNA PRZYBYŁO

[SALA 215]

Ada Chmielewska

Ada Chmielewska

psycholog, nauczyciel, trener

TEACHER 2.0 – how to implement 21st century skills to improve your planning process

ADA CHMIELEWSKA

[SALA 113]

Monika Ziębakowska

Monika Ziębakowska

English College - szkoła PASE

Analogowy i cyfrowy narzędziownik nauczyciela XXI wieku

MONIKA ZIĘBAKOWSKA, English College

[SALA 211-212]

dr Anna Pado

dr Anna Pado

Wydawnictwo DRACO, Lublin

Innowacyjnie i skutecznie – praca z cyklem „Беседа”

ANNA PADO, Wydawnictwo DRACO

[SALA 216]

godz. 17.05-17.50

Prof. UAM, dr hab. Jacek Pyżalski

Co nowego w nowych mediach? – najważniejsze dla nauczycieli wyniki i wnioski z badania EU Kids Online Polska 2018

PROF. UAM DR HAB. JACEK PYŻALSKI

[AULA]

godz. 17.50-18.00

KAHOOT dla Uczestników, oficjalne zakończenie Kongresu PASE