Program

Zapraszamy do zapoznania się z programem Kongresu PASE
Program wydarzenia w PDF już dostępny!

Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do wprowadzenia zmian w programie.

Oznaczenia sesji:

ścieżka metodyczna

ścieżka anglojęzyczna

ścieżka rozwojowa oraz biznes

WYBIERZ DZIEŃ KONGRESU:

godz. 8.30 - 9.30

Rejestracja uczestników | PASE Partners C@fe

godz. 9.30 - 9.50

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE
Why are obstacles good | Otwarcie I dnia IX Kongresu Językowego PASE

WITOLD MACHLARZ

PASE

godz. 9.50 - 10.30

Chaz Pugliese

Chaz Pugliese

Beyond the book: the intersection of Emotions and Motivation

CHAZ PUGLIESE

dr Anna Grabowska

dr Anna Grabowska

Holistic Think Tank

Dlaczego najciekawsze rzeczy dzieją się poza szkołą?
Pokaz i dyskusja wokół filmu pt.: „The Good Day”

dr ANNA GRABOWSKA

10.40 - 11.20

Ewa Drobek

Ewa Drobek

Jak to zrobić żeby uczniowi i nauczycielowi chciało się chcieć?

EWA DROBEK

Magda Zawadzka

Magda Zawadzka

Picture this, Picture that – the potential of art in language teaching

MAGDA ZAWADZKA

dr Mariola Bogucka

dr Maria Bogucka

Holistic Think Tank

A Foreign Language Lesson In Action! Jak stworzyć warunki dla wysokiej jakości nauczania i uczenia się?

dr MARIA BOGUCKA

Marta Szymańska-Baran

Marta Szymańska-Baran

Jaki prezent przynosi Ci „trudny” kursant i jego „trudniejszy” rodzic?

MARTA SZYMAŃSKA-BARAN

SPEAK OUT

godz. 11.20 - 11.40

PASE Partners C@fe

godz. 11.40 - 12.20

prof. Maciej Błaszak

prof. Maciej Błaszak

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Mózg efektowny, mózg efektywny – czyli dwa oblicza ucznia

prof. MACIEJ BŁASZAK

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Agnieszka Korybska

Agnieszka Korybska

REGIPIO

Young Learners’ Question Steps

AGNIESZKA KORYBSKA

Katarzyna Paśnicka

Katarzyna Paśnicka

LangLion
Paweł Grzesica

Paweł Grzesica

LangLion

Przyszłość szkół językowych. Czy i jak możemy się na nią przygotować?

KATARZYNA PAŚNICKA i PAWEŁ GRZESICA

godz. 12.20 - 12.50

The Obstacle Is The Way

Panel dyskusyjny

dr Anna Grabowska

dr Anna Grabowska

Holistic Think Tank

dr ANNA GRABOWSKA

Moderator panelu

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE

WITOLD MACHLARZ

Moderator panelu

prof. Maciej Błaszak

prof. Maciej Błaszak

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

prof. MACIEJ BŁASZAK

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

dr Mariola Bogucka

dr Maria Bogucka

Holistic Think Tank

dr MARIA BOGUCKA

Holistic Think Tank

Adam Stępiński

Adam Stępiński

ADAM STĘPIŃSKI

Nauczyciel Języka Angielskiego Roku 2017 BAS

Marek Tkaczyk

Marek Tkaczyk

SPEAKADELIC

Irracjonalny Bohater – jak działając niesztampowo wyjść zwycięsko z każdej opresji

MAREK TKACZYK

SPEAKADELIC

godz. 12.50 - 13.10

PASE Partners C@fe

godz. 13.10 - 13.50

Agnieszka Iwanicka

Agnieszka Iwanicka

Mapy myśli w klasie, czyli jak wykorzystywać mapy myśli na zajęciach językowych?

AGNIESZKA IWANICKA

Janina Goleń

Janina Borowy

Early Stage

Too much! – kilka pomysłów na to, jak przykuć uwagę

JANINA BOROWY

dr Grzegorz Śpiewak

Macmillan Education

How to make sense of global skills behind YOUR teenage classroom doors

dr GRZEGORZ ŚPIEWAK

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE

„Tanio, szybko i dobrze” – czyli jak oczarować klienta ofertą naszej szkoły

WITOLD MACHLARZ

PASE

godz. 13.50 - 14.30

Przerwa lunchowa

godz. 14.30 - 15.10

Agnieszka Gajewska

Agnieszka Gajewska

Early Stage

Uczę śpiewać śpiewająco!

AGNIESZKA GAJEWSKA

Karolina Maliszewska

Karolina Maliszewska

Oxford University Press

What’s that buzz, czyli co w ulu brzęczy?

KAROLINA MALISZEWSKA

Jon Hird

Jon Hird

Take Advantage of Your Students

JON HIRD

dr Anna Grabowska

dr Anna Grabowska

Holistic Think Tank

Dialog to więcej niż słowa, czyli, jak trudności zamienić w drogowskaz

dr ANNA GRABOWSKA

godz. 15.20 - 16.00

Błażej Ceglarski

Błażej Ceglarski

Edu Bears

Językowe cele: niech będą Twoich uczniów przyjacielem!

BŁAŻEJ CEGLARSKI

Hanna Wąż

Hanna Wąż

Nie zgadzamy się ze sobą? Tym lepiej!

HANNA WĄŻ

Hugh Dellar

Hugh Dellar

How to Set Communicative Goals and Plan Backwards for Effective Language Learning

HUGH DELLAR

Joanna Szymczyk

Joanna Szymczyk

Early Stage

30 lat na rynku, czyli jak tworzyć strategię marketingową, która nie porasta mchem

JOANNA SZYMCZYK

godz. 16.00 - 16.20

PASE Partners C@fe

godz. 16.20 - 17.00

Karina Frejlich

Karina Frejlich

Oxford University Press

If I were a child again,… czyli warsztaty, na których wcielisz się w rolę ucznia i doświadczysz frajdy, jaką dają zajęcia metodą stacji dydaktycznych

KARINA FREJLICH

Monika Ziębakowska

Monika Ziębakowska

Are you KIDding me? – or how to discover your inner child to enhance the process of learning – a (not so) serious approach to teaching adults

MONIKA ZIĘBAKOWSKA

Katarzyna Choroszy

Katarzyna Choroszy

Good (text)books are for bad teachers? Are they really? – 10 ways of making students and teachers excited about using textbooks

KATARZYNA CHOROSZY

prof. Piotr Zielonka

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Etyka w biznesie

prof. PIOTR ZIELONKA

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

godz. 17.10 - 17.50

Agnieszka Ornatowska

Agnieszka Ornatowska

nlp.pl

Efektywne Techniki Relaksacyjne – czyli jak radzić sobie z nauczycielskim stresem

AGNIESZKA ORNATOWSKA

Ron Mukerji

Ron Mukerji

Artificial Intelligence – a boon or a curse for educators?

RON MUKERJI

Tomasz Stachowicz

Tomasz Stachowicz

InstaLing

Zalety systemów wsparcia nauczyciela (jak InstaLing) w szkole językowej

TOMASZ STACHOWICZ

godz. 17.50 - 18.00

Zakończenie 1 dnia Kongresu

godz. 18.00 - 20.00

STANDING PARTY & WINE – BY INVITATION ONLY

godz. 8.30 - 9.30

Rejestracja uczestników | PASE Partners C@fe

godz. 9.30 - 9.40

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE
Otwarcie II dnia IX Kongresu Językowego PASE

WITOLD MACHLARZ

PASE

godz. 9.40 - 10.20

Hugh Dellar

Hugh Dellar

Motivating students: a 10-step guide

HUGH DELLAR

Agnieszka Antosik

Agnieszka Antosik

Jak prowadzić efektywnie i z satysfakcją biznes edukacyjny?

AGNIESZKA ANTOSIK

godz. 10.30 - 11.10

Adam Stępiński

Adam Stępiński

Wszyscy o niej mówią …, czyli kilka słów o sztucznej inteligencji w edukacji

ADAM STĘPIŃSKI

Magdalena Kania

Magdalena Kania

NICologia. Gdzie ta wrodzona ciekawość?

MAGDALENA KANIA

Chaz Pugliese

Chaz Pugliese

How do I get my students to pay attention?

CHAZ PUGLIESE

Kamila Galarda

Kamila Galarda

Twój StartUp

Twój StartUp jako forma samozatrudnienia dla lektorów

KAMILA GALARDA

godz. 11.10 - 11.30

PASE Partners C@fe

godz. 11.30 - 12.10

Anna Rattenbury

Anna Rattenbury

Musical Babies

Holistic teaching of very young children – maximum effect with minimal effort

ANNA RATTENBURY

Agnieszka Bilska

Agnieszka Bilska

Metaversum

AGNIESZKA BILSKA

Marcin Stanowski

Marcin Stanowski

All the silly beliefs – EFL Teachers’ beliefs on didactics, language, and students

MARCIN STANOWSKI

Magdalena Blochowska

Magdalena Blochowska

Edu Bears

Stwórz perfekcyjny sekretariat w swojej szkole

MAGDALENA BLOCHOWSKA

godz. 12.20 - 13.00

Katarzyna Gala

Katarzyna Gala

Nie da się zmieniać systemu nie będąc jego częścią, czyli jak współczesny nauczyciel radzi sobie z wyzwaniami współczesnej szkoły

KATARZYNA GALA

Barbara Skrok

Barbara Skrok

Macmillan Education

Together We Can – jak strategie, techniki i materiały mogą rosnąć wraz z uczniem w klasach IV – VI

BARBARA SKROK

Rob Howard

Rob Howard

IATEFL Poland

BE Ready – Activities for the Workplace

ROB HOWARD

Maria Kukla-Dąda

Maria Kukla-Dąda

Centrum Egzaminacyjne Cambridge PL214

Egzaminy Cambridge – czyli sposób na wyróżnienie szkoły i lektora na ogromnym rynku językowym

MARIA KUKLA-DĄDA

Centrum Egzaminacyjne Cambridge PL214

godz. 13.00 - 13.50

Przerwa lunchowa

13.50 - 14.30

Anna Hejke

Anna Hejke

EMYS

Robot EMYS – bezpieczna technologia dla najmłodszych

ANNA HEJKE

dr Urszula Kropaczewska

dr Urszula Kropaczewska

IATEFL PL

Rozwijanie sprawności językowych dzieci

dr URSZULA KROPACZEWSKA

Jon Hird

Jon Hird

Tact and diplomacy – the heartbeat of professional English

JON HIRD

dr Kaja Prystupa-Rządca

dr Kaja Prystupa-Rządca

Fundacja Pasja do Edukacji i Rozwoju

Od samotnego wilka do watahy. Jak uruchomić dzielenie się wiedzą w różnorodnych zespołach?

dr KAJA PRYSTUPA-RZĄDCA

Fundacja Pasja do Edukacji i Rozwoju

14.30 - 14.50

PASE Partners C@fe

14.50 - 15.30

Karina Frejlich

Karina Frejlich

Oxford University Press

Mixed ability niejedno ma imię. Praca w zróżnicowanych grupach w klasach 4-8

KARINA FREJLICH

Anna Życka

Anna Życka

Nowoczesny nauczyciel nie boi się wyzwań – o roli tutorialu na lekcji języka obcego i budowaniu autonomii ucznia

ANNA ŻYCKA

Paulina Dolęga

Paulina Dolęga

„All work, no play…”? Angażujące zajęcia językowe na uczelni

PAULINA DOLĘGA

Prof. Dariusz Jemielniak

prof. Dariusz Jemielniak

Polska Akademia Nauk

ChatGPT i inne wyzwania technologiczne nauczania języków obcych

prof. DARIUSZ JEMIELNIAK

Polska Akademia Nauk

15.40 - 16.20

prof. Jacek Pyżalski

prof. Jacek Pyżalski

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Co robić (w edukacji) gdy nie wiadomo co robić?

prof. JACEK PYŻALSKI

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

godz. 16.20 - 16.45

Losowanie nagród oraz oficjalne zakończenie IX Kongresu Językowego PASE

+ sobota, 6 maja 2023 r.

godz. 8.30 - 9.30

Rejestracja uczestników | PASE Partners C@fe

godz. 9.30 - 9.50

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE
Why are obstacles good | Otwarcie I dnia IX Kongresu Językowego PASE

WITOLD MACHLARZ

PASE

godz. 9.50 - 10.30

Chaz Pugliese

Chaz Pugliese

Beyond the book: the intersection of Emotions and Motivation

CHAZ PUGLIESE

dr Anna Grabowska

dr Anna Grabowska

Holistic Think Tank

Dlaczego najciekawsze rzeczy dzieją się poza szkołą?
Pokaz i dyskusja wokół filmu pt.: „The Good Day”

dr ANNA GRABOWSKA

10.40 - 11.20

Ewa Drobek

Ewa Drobek

Jak to zrobić żeby uczniowi i nauczycielowi chciało się chcieć?

EWA DROBEK

Magda Zawadzka

Magda Zawadzka

Picture this, Picture that – the potential of art in language teaching

MAGDA ZAWADZKA

dr Mariola Bogucka

dr Maria Bogucka

Holistic Think Tank

A Foreign Language Lesson In Action! Jak stworzyć warunki dla wysokiej jakości nauczania i uczenia się?

dr MARIA BOGUCKA

Marta Szymańska-Baran

Marta Szymańska-Baran

Jaki prezent przynosi Ci „trudny” kursant i jego „trudniejszy” rodzic?

MARTA SZYMAŃSKA-BARAN

SPEAK OUT

godz. 11.20 - 11.40

PASE Partners C@fe

godz. 11.40 - 12.20

prof. Maciej Błaszak

prof. Maciej Błaszak

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Mózg efektowny, mózg efektywny – czyli dwa oblicza ucznia

prof. MACIEJ BŁASZAK

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Agnieszka Korybska

Agnieszka Korybska

REGIPIO

Young Learners’ Question Steps

AGNIESZKA KORYBSKA

Katarzyna Paśnicka

Katarzyna Paśnicka

LangLion
Paweł Grzesica

Paweł Grzesica

LangLion

Przyszłość szkół językowych. Czy i jak możemy się na nią przygotować?

KATARZYNA PAŚNICKA i PAWEŁ GRZESICA

godz. 12.20 - 12.50

The Obstacle Is The Way

Panel dyskusyjny

dr Anna Grabowska

dr Anna Grabowska

Holistic Think Tank

dr ANNA GRABOWSKA

Moderator panelu

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE

WITOLD MACHLARZ

Moderator panelu

prof. Maciej Błaszak

prof. Maciej Błaszak

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

prof. MACIEJ BŁASZAK

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

dr Mariola Bogucka

dr Maria Bogucka

Holistic Think Tank

dr MARIA BOGUCKA

Holistic Think Tank

Adam Stępiński

Adam Stępiński

ADAM STĘPIŃSKI

Nauczyciel Języka Angielskiego Roku 2017 BAS

Marek Tkaczyk

Marek Tkaczyk

SPEAKADELIC

Irracjonalny Bohater – jak działając niesztampowo wyjść zwycięsko z każdej opresji

MAREK TKACZYK

SPEAKADELIC

godz. 12.50 - 13.10

PASE Partners C@fe

godz. 13.10 - 13.50

Agnieszka Iwanicka

Agnieszka Iwanicka

Mapy myśli w klasie, czyli jak wykorzystywać mapy myśli na zajęciach językowych?

AGNIESZKA IWANICKA

Janina Goleń

Janina Borowy

Early Stage

Too much! – kilka pomysłów na to, jak przykuć uwagę

JANINA BOROWY

dr Grzegorz Śpiewak

Macmillan Education

How to make sense of global skills behind YOUR teenage classroom doors

dr GRZEGORZ ŚPIEWAK

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE

„Tanio, szybko i dobrze” – czyli jak oczarować klienta ofertą naszej szkoły

WITOLD MACHLARZ

PASE

godz. 13.50 - 14.30

Przerwa lunchowa

godz. 14.30 - 15.10

Agnieszka Gajewska

Agnieszka Gajewska

Early Stage

Uczę śpiewać śpiewająco!

AGNIESZKA GAJEWSKA

Karolina Maliszewska

Karolina Maliszewska

Oxford University Press

What’s that buzz, czyli co w ulu brzęczy?

KAROLINA MALISZEWSKA

Jon Hird

Jon Hird

Take Advantage of Your Students

JON HIRD

dr Anna Grabowska

dr Anna Grabowska

Holistic Think Tank

Dialog to więcej niż słowa, czyli, jak trudności zamienić w drogowskaz

dr ANNA GRABOWSKA

godz. 15.20 - 16.00

Błażej Ceglarski

Błażej Ceglarski

Edu Bears

Językowe cele: niech będą Twoich uczniów przyjacielem!

BŁAŻEJ CEGLARSKI

Hanna Wąż

Hanna Wąż

Nie zgadzamy się ze sobą? Tym lepiej!

HANNA WĄŻ

Hugh Dellar

Hugh Dellar

How to Set Communicative Goals and Plan Backwards for Effective Language Learning

HUGH DELLAR

Joanna Szymczyk

Joanna Szymczyk

Early Stage

30 lat na rynku, czyli jak tworzyć strategię marketingową, która nie porasta mchem

JOANNA SZYMCZYK

godz. 16.00 - 16.20

PASE Partners C@fe

godz. 16.20 - 17.00

Karina Frejlich

Karina Frejlich

Oxford University Press

If I were a child again,… czyli warsztaty, na których wcielisz się w rolę ucznia i doświadczysz frajdy, jaką dają zajęcia metodą stacji dydaktycznych

KARINA FREJLICH

Monika Ziębakowska

Monika Ziębakowska

Are you KIDding me? – or how to discover your inner child to enhance the process of learning – a (not so) serious approach to teaching adults

MONIKA ZIĘBAKOWSKA

Katarzyna Choroszy

Katarzyna Choroszy

Good (text)books are for bad teachers? Are they really? – 10 ways of making students and teachers excited about using textbooks

KATARZYNA CHOROSZY

prof. Piotr Zielonka

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

Etyka w biznesie

prof. PIOTR ZIELONKA

Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego

godz. 17.10 - 17.50

Agnieszka Ornatowska

Agnieszka Ornatowska

nlp.pl

Efektywne Techniki Relaksacyjne – czyli jak radzić sobie z nauczycielskim stresem

AGNIESZKA ORNATOWSKA

Ron Mukerji

Ron Mukerji

Artificial Intelligence – a boon or a curse for educators?

RON MUKERJI

Tomasz Stachowicz

Tomasz Stachowicz

InstaLing

Zalety systemów wsparcia nauczyciela (jak InstaLing) w szkole językowej

TOMASZ STACHOWICZ

godz. 17.50 - 18.00

Zakończenie 1 dnia Kongresu

godz. 18.00 - 20.00

STANDING PARTY & WINE – BY INVITATION ONLY

+ niedziela, 7 maja 2023 r.

godz. 8.30 - 9.30

Rejestracja uczestników | PASE Partners C@fe

godz. 9.30 - 9.40

Witold Machlarz

Witold Machlarz

PASE
Otwarcie II dnia IX Kongresu Językowego PASE

WITOLD MACHLARZ

PASE

godz. 9.40 - 10.20

Hugh Dellar

Hugh Dellar

Motivating students: a 10-step guide

HUGH DELLAR

Agnieszka Antosik

Agnieszka Antosik

Jak prowadzić efektywnie i z satysfakcją biznes edukacyjny?

AGNIESZKA ANTOSIK

godz. 10.30 - 11.10

Adam Stępiński

Adam Stępiński

Wszyscy o niej mówią …, czyli kilka słów o sztucznej inteligencji w edukacji

ADAM STĘPIŃSKI

Magdalena Kania

Magdalena Kania

NICologia. Gdzie ta wrodzona ciekawość?

MAGDALENA KANIA

Chaz Pugliese

Chaz Pugliese

How do I get my students to pay attention?

CHAZ PUGLIESE

Kamila Galarda

Kamila Galarda

Twój StartUp

Twój StartUp jako forma samozatrudnienia dla lektorów

KAMILA GALARDA

godz. 11.10 - 11.30

PASE Partners C@fe

godz. 11.30 - 12.10

Anna Rattenbury

Anna Rattenbury

Musical Babies

Holistic teaching of very young children – maximum effect with minimal effort

ANNA RATTENBURY

Agnieszka Bilska

Agnieszka Bilska

Metaversum

AGNIESZKA BILSKA

Marcin Stanowski

Marcin Stanowski

All the silly beliefs – EFL Teachers’ beliefs on didactics, language, and students

MARCIN STANOWSKI

Magdalena Blochowska

Magdalena Blochowska

Edu Bears

Stwórz perfekcyjny sekretariat w swojej szkole

MAGDALENA BLOCHOWSKA

godz. 12.20 - 13.00

Katarzyna Gala

Katarzyna Gala

Nie da się zmieniać systemu nie będąc jego częścią, czyli jak współczesny nauczyciel radzi sobie z wyzwaniami współczesnej szkoły

KATARZYNA GALA

Barbara Skrok

Barbara Skrok

Macmillan Education

Together We Can – jak strategie, techniki i materiały mogą rosnąć wraz z uczniem w klasach IV – VI

BARBARA SKROK

Rob Howard

Rob Howard

IATEFL Poland

BE Ready – Activities for the Workplace

ROB HOWARD

Maria Kukla-Dąda

Maria Kukla-Dąda

Centrum Egzaminacyjne Cambridge PL214

Egzaminy Cambridge – czyli sposób na wyróżnienie szkoły i lektora na ogromnym rynku językowym

MARIA KUKLA-DĄDA

Centrum Egzaminacyjne Cambridge PL214

godz. 13.00 - 13.50

Przerwa lunchowa

13.50 - 14.30

Anna Hejke

Anna Hejke

EMYS

Robot EMYS – bezpieczna technologia dla najmłodszych

ANNA HEJKE

dr Urszula Kropaczewska

dr Urszula Kropaczewska

IATEFL PL

Rozwijanie sprawności językowych dzieci

dr URSZULA KROPACZEWSKA

Jon Hird

Jon Hird

Tact and diplomacy – the heartbeat of professional English

JON HIRD

dr Kaja Prystupa-Rządca

dr Kaja Prystupa-Rządca

Fundacja Pasja do Edukacji i Rozwoju

Od samotnego wilka do watahy. Jak uruchomić dzielenie się wiedzą w różnorodnych zespołach?

dr KAJA PRYSTUPA-RZĄDCA

Fundacja Pasja do Edukacji i Rozwoju

14.30 - 14.50

PASE Partners C@fe

14.50 - 15.30

Karina Frejlich

Karina Frejlich

Oxford University Press

Mixed ability niejedno ma imię. Praca w zróżnicowanych grupach w klasach 4-8

KARINA FREJLICH

Anna Życka

Anna Życka

Nowoczesny nauczyciel nie boi się wyzwań – o roli tutorialu na lekcji języka obcego i budowaniu autonomii ucznia

ANNA ŻYCKA

Paulina Dolęga

Paulina Dolęga

„All work, no play…”? Angażujące zajęcia językowe na uczelni

PAULINA DOLĘGA

Prof. Dariusz Jemielniak

prof. Dariusz Jemielniak

Polska Akademia Nauk

ChatGPT i inne wyzwania technologiczne nauczania języków obcych

prof. DARIUSZ JEMIELNIAK

Polska Akademia Nauk

15.40 - 16.20

prof. Jacek Pyżalski

prof. Jacek Pyżalski

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Co robić (w edukacji) gdy nie wiadomo co robić?

prof. JACEK PYŻALSKI

Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

godz. 16.20 - 16.45

Losowanie nagród oraz oficjalne zakończenie IX Kongresu Językowego PASE